Gå til indhold
Annonce
Ringkøbing

DM i petanque: La douce France i Lem

90 deltagere fra hele landet spillede danmarksmesterkaber i petanque i skøn sol, der var et sydfransk torv værdig.

<p>Der var en herlig stemning på banerne i Lem lørdag. Folk kom og gik og fik set spillerne. Petanque er enkelt - det gælder om at få sine kugler til at ligge tættest på de lille kugle, kaldet grisen. Det hold, der først når 13 point, har vindet. Spillet går også under navnet boules, der betyder kugler på fransk og spilles især i Sydfrankrig. Foto: Jørgen Kirk</p>
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce