Annonce
Ringkøbing

Naturbydelen Ringkøbing K får ny direktør fra årsskiftet

Tim E. Halvorsen overtager fra årsskiftet direktørstillingen i Naturbydelen Ringkøbing K. Foto Realdania.
Tim E. Halvorsen overtager projektdirektørposten fra Peter Kjølby, der har haft stillingen siden den 1. juli 2017; han skal passe jobbet i Ringkøbing sideløbende med jobbet som projektdirektør i Kanalbyen i Fredericia.

RINGKØBING: - Et spændende projekt.

Sådan betegner Tim E. Halvorsen, projektdirektør i byudviklingsprojektet Kanalbyen i Fredericia, over for Dagbladet Naturbydelen Ringkøbing K.

Derfor glæder han sig også til, at han fra årsskiftet overtager projektdirektørposten i Naturbydelen fra Peter Kjølby, der har haft stillingen siden den 1. juli 2017 sideløbende med, at han har varetaget stillingen som vicedirektør i Realdania By & Byg.

Med ansættelsen af Tim E. Halvorsen får Peter Kjølby igen mulighed for at varetage sin stilling som vicedirektør i Realdania By og Byg på fuld tid. Tim E. Halvorsen vil varetage stillingen i Fredericia parallelt med jobbet som projektdirektør i Ringkøbing.

- Vi har valgt at ansætte Tim E. Halvorsen, fordi Naturbydelen efter opstarten af de første byggerier går ind i en ny fase. Med sin erfaring fra blandt andet Kanalbyen i Fredericia har han fået et indgående kendskab til de processer, der ligger forude i Naturbydelen, hvor vi skal byde mange nye beboere velkomne; vi vil også gerne udnytte de erfaringer i Naturbydelen, siger bestyrelsesformanden for denne, Uffe Steiner Jensen i en pressemeddelelse.

Annonce

Flere projekter

Den 54-årige Tim E. Halvorsen er en mand med bred erfaring på adskillige områder.

Han har stået i spidsen for flere byudviklingsprojekter og har siden 2014 været projektdirektør i Kanalbyen, som Fredericia Kommune udvikler i partnerskab med Realdania By & Byg - akkurat samme model, som Naturbydelen Ringkøbing K er opbygget efter.

Som kommunaldirektør i Lyngby-Taarbæk Kommune i 2009-2014 var Tim E. Halvorsen med til at starte den strategiske byudviklingssatsning Vidensbyen og tiltrække en række markante erhvervsvirksomheder til kommunen. Før da var han kommunaldirektør i Køge, hvor han var med til at udvikle den nye bydel Køge Kyst.

Han ser gode muligheder for synergier mellem Kanalbyen og Naturbydelen.

- Det kan være spændende at bruge erfaringer de to steder på kryds og tværs. Men nu må vi se hvilke synergier, der kan opstå. Jeg skal først have sat mig grundigt ind i, hvordan forholdene er i Naturbydelen.

Nye boligformer

Han ser dog mange spændende muligheder i Naturbydelen.

- Den tilfører Ringkøbings historiske købstad helt nye boligtyper og boligformer, der kan bidrage til at tiltrække beboere og dermed udvikle hele byen og kommunen, siger han.

- Udviklingen af Naturbydelen bygger på et inspirerende princip om, at naturen kommer før boligerne, så alle får direkte adgang il attraktiv natur fra starten. Det er både bæredygtigt, og fremme biodiversiteten, som er to dagsordener, der vil præge samfundsudviklingen de kommende år.

Tim E. Halvorsen er ikke i tvivl om, at Naturbydelenogså kan inspirere byudviklingen andre steder i landet.

- Jeg ser frem til at skulle stå i spidsen for dette ambitiøse og udfordrende projekt, og glæder mig til samarbejdet med byen, siger han.

Privat bor Tim E. Halvorsen i Fredericia og København sammen med sin kone Tina Charlotte Blomstergren. Han har to voksne børn.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Skandale: Kan livet fortsætte uden Postnord?

Læserbrev: Hvordan har Postnord fundet af, at det kun er brevene, de taber på? De må have fundet løsningen på at skille koldt og varmt vand. Efter det er blandet... Meget fornuftigt har postbudene både breve og pakker med ud. Det er vel heller ingen ulempe for Postnord, at det er brevene, der er befordringspligt på. De har fået serveret en politisk malkeko. Det er ender vel med, at brevene må tage op til en måned om at komme frem... Allerede nu er det betydelig langsommere end med dagvognen på Christian Den Fjerdes tid. Hvem har fået problemerne? Politikerne. Hvem har skabt dem? Politikerne. Der er flere mistænkte. En af de hovedmistænkte er Kristian Jensen. Det passer med hans taktik fra skattevæsenet. De startede med at slagte aktiverne og fordele dem. Derefter trykkede de på digitaliseringsknappen. Så satte de sig ned. Undrede sig over, at svenskerne ikke løste problemet for dem... Man kan sige meget om svenskerne, men speciel dumme er de altså ikke... Det er en skandale med de milliarder, der allerede er pumpet i projektet. Senest har de sendt adskillige personer på permanent ferie, og har planer om at sende endnu flere samme vej. Bare rejsebureauerne har rejser nok til dem... Det er ren kukkeluk at bruge milliarder på det! Udbringning af pakker er der mange, der har kapacitet til. Skildpaddebrevene må kunne løses på anden vis. Quickbreve er næsten lige så dyre som pakker. Derfor kan man vel sende dem som en pakke? Anbefalede breve kan vel håndteres på samme måde? Udbringning af B- breve kunne for eksempel overdrages til kommunerne. Ved at tilføre flere ansatte kunne hjemmehjælperne sagtens løse opgaven. Der bliver hældt millioner/milliarder i Postnord, som kunne bruges til det. Samtidig kunne ældreplejen i eget hjem blive opgraderet. Hvis postbudet, ligesom i gamle dage, havde tjek på om alle var ok. på ruten. Sikken en tryghed, det kunne give. Skildpaddebrevene kunne måske alternativt distribueres sammen med reklamerne på ugebasis. Nu mener nogen i det politiske, at vi skal købe Postdanmark tilbage fra Postnord. Heldigt, at vi ikke har fået malet alle postkasserne endnu. Der bliver udgifter nok til biler, skilte, tøj og til svenskerne. Men big business for dem, der sælger maling og profiltøj. Kan livet fortsætte uden Postnorddanmark? Eller går det i stå?

Annonce