x
Annonce
Tarm

Blåkilde Efterskole i Tarm indstillet til kommunikationsprisen Severin

På Blåkilde Efterskole er bæredygtighed og fællesskab i centrum - og det er man ikke i tvivl om, når man ser deres sociale medier og hjemmeside. PR-foto
Facebook, instagram og hjemmeside spiller tæt sammen og viser alle historien om bæredygtighed og fællesskab. Det skal hyldes, mener tidligere skoleder Anna Nees.

Tarm: Kommunikationsprisen Severin uddeles hvert år til en friskole, der er gode til at kommunikere værdier og holdninger i det digitale rum. I år er Blåkilde Efterskole indstillet til prisen for deres tydelige værdier på tværs af alle deres medier. Det er konsulent og tidligere skoleder Anna Nees, der har indstillet skolen.

- Blåkilde Efterskole formår på både hjemmeside, facebook og instagram at gøre tydeligt opmærksom på deres værdier: Bæredygtighed, rejser og fællesskab med indhold. Gennem billeder og video mærker man glæde, sammenhold og udvikling, fortæller hun i en pressemeddelelse.

Det glæder forstander på Blåkilde Efterskole, Henning Kristensen, at få en nominering.

- Vi er rigtig glade for indstillingen. Den viser os, at vi er på rette vej – også på de digitale medier. Det er vigtigt for os med værdier på alle platforme, siger han.

Annonce

Digitale fællesskaber

Prisen uddeles i år af Friskolernes formand, Peter Bendix Pedersen, medieforsker Stine Liv Johansen og kommunikationsekspert Rasmus Anker Rysgaard.

- Severin-prisen går til en skole, som formår at kommunikere dannet, og på den måde understøtte de digitale fællesskaber omkring skolens værdier, fortæller medstifter af prisen, Rasmus Anker Rysgaard.

Man kan indstille kandidater til prisen indtil 18. oktober. Efter indstillingsperioden udvælger årets jury tre skoler, som går til offentlig afstemning med simpelt stemmeflertal. Prisen uddeles primo november.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Alt udsolgt midt i corona-hjemsøgelsen

Dagens gode lokale erhvervsnyhed i går var, at Lalandia nu har solgt samtlige 440 feriehuse i den kommende feriepark i Søndervig. Nogle af os husker sikkert, hvordan de første ferieparkplaner i Søndervig blev stoppet af finanskrisen i 2008, og det tog årevis og et gigantisk benarbejde fra projektmager Keld Hansens side at få pustet nyt liv i projektet igen. Sådan ser det heldigvis ikke ud til at ende denne gang. Ingen af os ved, hvor landet lander økonomisk, når corona-krisen engang er slut; sjovt bliver det ikke, så meget er sikkert. Men folk har altså ikke mistet modet til at investere i feriehusprojektet i Søndervig, og det er positivt af flere grunde. For det første er det med til at sikre, at projektet bliver gennemført, og det er endnu vigtigere, end det var før coronakrisen; det vil tilføre turismen i vort område et kvalitetsløft, vi får brug for i efter-corona-verdenen. Lalandia vil være endnu en grund til at vælge at tage på ferie i vort område frem for andre steder. For det andet bidrager Lalandia-byggeriet og de investeringer i infrastrukturen i området, som det medfører, til at skabe aktivitet i lokalsamfundet, både i byggefasen og i den efterfølgende driftsfase. Det er vigtigt, for vi må regne med, at arbejdsløsheden stiger voldsomt, i alt fald i en periode, og derfor har vi brug for alle de arbejdspladser, vi kan skaffe. For det tredje - og det er ikke det mindst vigtige - vil synet af, at der sker noget, at der er gang i byggeaktiviteterne, være med til at løfte optimismen og troen på, at samfundet ikke er kastet ned i en afgrundsdyb depression. Noget af det mest nedslående ved finanskrisen i 2008 var netop, at alt i en periode gik i stå. Der er ingen grund til at besmykke virkeligheden. Lige nu står vi midt i den værste krise, økonomisk og sundhedsmæssigt, nogen af os kan huske. Hvordan verden ser ud på den anden side af tunnellen, ved vi selvsagt ikke. Derfor er det også så vigtigt at glæde sig over det, der trods alt peger hen imod fremtidig vækst og udvikling i vort område. Hvem ved - måske god plads og masser af frisk luft fremover vil være et af de bedste turistmæssige salgsargumenter. Det kan vi alt fald byde på her i Naturens Rige.

Ringkøbing

Mor til fire: - Det er op til mig at vælge, om jeg sender mine børn afsted

Annonce