Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Har du lyst til at kaste dig ud som selvstændig og indtage en position på markedet, handler det om at være dygtig og tilbyde noget, som dine konkurrenter ikke gør. Det kan f.eks. være en niche, så du skiller dig ud fra mængden. Og det er måske også derfor, du vil starte op på egen hånd. I denne artikel kan du få nogle praktiske og driftsmæssige råd til at drive din nye virksomhed.
Få styr på det praktiske
Når du skal til at starte op og etablere din virksomhed, er der praktiske og juridiske gøremål. Først og fremmest er din forretningsmodel en central del. Du skal også bl.a. tage stilling til din virksomhedsform, finansiering af din virksomhed, forsikringer og sætte dig ind i skat og moms. Du kan få hjælp fra en advokat til at udarbejde de officielle dokumenter, du skal have i forbindelse med oprettelsen, og dernæst kan du få fat på en ekstern bogholder, der kan holde styr på firmaets økonomi og budgetter.
Du kan også tænke over, om du skal have ansat en eller flere medarbejdere til at hjælpe med at føre din drøm ud i livet.
Skal du have dig en hjemmeside? Måske med en webshop? Virksomhedsprofiler på sociale medier som LinkedIn, Facebook og Instagram?
Derudover skal din virksomhed drives et sted fra. Som nyopstartet er det ikke sikkert, du har kapital til at gå ud at leje et kontor eller varelager, og derfor er der mange nyopstartede, som starter hjemme. Indret et organiseret kontor, indvi din garage eller lignende alt efter dit behov, så du har et område, hvor du kan arbejde, som er foreneligt med dit hjem.
Hvis du ikke har mulighed for dette og har noget mønt på lommen, kan du gå ud at leje et lokale. Der er forskellige virksomhedslokaler, du kan gå ombord i – uanset om du søger efter et kontor eller lager til forskellige varer.
Markedsfør din forretning
Når du har etableret din virksomhed, er det tid til at række ud til potentielle kunder. Det kan du gøre med markedsføring. Du kan gøre brug af digital markedsføring, hvor du anvender sociale medier til at signalere, du har et produkt eller en service, du vil tilbyde. Find ud af, hvilke kanaler din målgruppe bruger, og ræk ud til dem her.
Når du skal markedsføre, er det en god idé at tænke over dit brand. Hvad skiller dig ud fra dine konkurrenter? Det kan f.eks. være pris, god service, kvalitet, nicheprodukter eller sociale initiativer. Du kan f.eks. overveje en grøn profil, hvor du er opmærksom på håndteringen af din produktion, CO2-udledning, mindre emballage og meget andet, som du brander dig selv på.
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.
Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.