Annoncørbetalt indhold

Vidste du, hvor vigtig skriftlig kommunikation er? Her er din højre hånd.

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Tekst bliver mere og mere afgørende indenfor kommunikation, og mange virksomheder skal være skarpe i deres kommunikation for at forbrugeren opfatter et budskab korrekt. Derfor bliver der nørdet ned til de mindste detaljer, når kampagner, opslag og andet sendes afsted. Få professionel hjælp fra et oversættelsesbureau i dag.


Skriftlige budskaber som rammer forbrugeren

Upåagtet sproget, er det altid vigtigt at kommunikere skabt til ens målgruppe, når man sidder med ekstern kommunikation. Derfor er det også en proces, som tager lang tid, og hvor virksomhederne gerne ofrer mange penge. Det er nemlig afgørende, at virksomheden kan levere et korrekt og præcist budskab til den ønskede målgruppe, som derefter skal opfatte dét meddelte på en bestemt måde og efter virksomhedens ønske.


I selve tekstarbejdet er der meget teknisk i forhold til grammatik, vendinger, betydninger osv., som man kan nørde helt ned i hver enkelt sætning. Det er ikke alle, som besidder evnerne, eller som overskuer denne del, så de outsourcer denne del til en ekstern aktør, som hjælper med den skriftlige kommunikative del. Det er nemlig en vigtig ting, som man skal være præcis og korrekt med.


Skriftlig dansk er vigtig i forskellige sammenhæng

I Danmark vokser man op med skolegang fra en tidlig alder, hvor 0. klasse er først skridt på vejen. Herfra lærer man relativt hurtigt at lære to ting. Nemlig at stave og skrive. Førstnævnte følger én fremadrettet, hvor adskillige opgaver og rapporter skal skrives. De højere folkeskoletrin, gymnasium, videregående uddannelser og til sidst erhvervslivet. Med andre ord er det skriftlige rigtig vigtigt, da det ofte er en ting, som vi bliver målt på. Man kan være nok så klog i en universitetsrapport, men det skriftlige skal følge med for, at det hele går op i en højere enhed.


Én ting er forskellige opgaver i løbet af skoletiden – men i erhvervslivet kan man møde forskellige discipliner, hvor man har bestemt sprog indenfor bestemte brancher, herunder finansielt sprog, juridisk sprog, kemisk sprog osv. Derfor handler det om at være skarpt, når man skal skrive i én af disse fagområder.


Taler jeres virksomhed forskellige sprog?

Ofte kommunikerer virksomheder på mere end et sprog. Det er sjældent, at virksomheden kun opererer på dansk. I de fleste tilfælde skal man også mestre engelsk, fordi det er så udbredt. I andre tilfælde kan det være spansk, kinesisk, russisk eller noget helt fjerde. Det afhænger af den enkelte virksomhed, hvor deres skriftlige indhold skal oversættes til forskellige sprog.


Det kan godt være en lang proces, og de fleste virksomheder besidder ikke de sproglige evner indenfor de forskellige sprog. Det kræver hjælp fra en ekstern aktør, som derfor kan hjælpe med den præcise oversættelse uden fejl og mangler. På den måde sikrer man, at indholdet er 1-til-1 identisk med den danske version, som man har udarbejdet. Det er en lang proces, hvis ikke man kan sproget, men for en ’indfødt’ er det nemt og lige til. Dét, som kræver tid, er tværtimod skrivearbejdet. På den måde kan du få professionel hjælp til den skriftlige del, som er meget vigtig.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.