Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Et buzzword i marketing i dag er “personaliseret kommunikation”, der betyder at du som virksomhed tilpasser dine budskaber til dine modtageres behov, ønsker og situation. Effekten bag det famøse buzzword er dog ikke til at tage fejl af: Personlig kommunikation har langt, langt større gennemslagskraft end generiske salgsbudskaber.
For at være mere præcis i din marketing, bliver du nødt til at kende dine modtagere af din kommunikation grundigt. Det er her adgangen til virksomhedsdata og virksomhedsoplysninger bliver afgørende, for at lykkes med din marketingindsats.
Første skridt i en mere effektiv marketingstrategi er at få adgang til virksomhedsinfo, der allerede eksisterer om din mål- og kundegruppe. Afhængig af din branche og produktet du ønsker at sælge, vil det være forskellige virksomhedsoplysninger, der vil være mest relevante for dig.
Du kan udforske mulighederne med Dun & Bradstreet og finde alle de virksomhedsoplysninger, du netop står og mangler for at hæve niveauet i din marketing.
Hvad kan du bruge virksomhedsinformation til
Du kender dine kunder godt, tænker du. Men er du nu helt sikker? Data lyver ikke, men det gør vores egne forestillinger om andre ofte. Det kan ødelægge alle former for marketingstrategier, hvis I ikke er grundige og objektive i jeres analyse af jeres mål- og kundegrupper. Det er her adgangen til virksomhedsdata kan få en afgørende betydning for, hvilke resultater jeres marketing kan give.
Med adgang til en database med værdifulde virksomhedsoplysninger er I allerede foran konkurrenterne i kampen om kunderne. For jo bedre I kender jeres modtagere, jo mere personlig kommunikation kan I sende i deres retning.
Ikke alle databaser med virksomhedsoplysninger, er brugbare for jer i marketingafdelingen. Hvor salgs- og økonomiafdelingen søger virksomhedsinfo der berører økonomi og tal, er succes i marketing ofte langt mere afhængig af “blød” data.
Det betyder at mange af de virksomhedsoplysninger der kan blive tilgået igennem offentlige portaler, sjældent kan bruges indenfor marketing. Da er der behov for mere grundige databaser, der udover at se på virksomhedens økonomi, også kan fortælle om personerne i virksomheden, interne strukturer osv.
Berig din kundedatabase med flere oplysninger
Hvis din virksomhed allerede har en eksisterende database med virksomhedsoplysninger på jeres kunder, er det let at tilføje flere oplysninger til den, hvis blot I vælger de rette integrationsværktøjer. Ved at samle alle informationer omkring jeres kunder i en central database, gør I det lettere at arbejde mere effektiv med jeres marketingstrategi.
Ved at have flere virksomhedsoplysninger til rådighed, får I bl.a. fordelene:
- Lettere ved at kommunikere mere målrettet tim jers mål- og kundegruppe
- Større indsigt i jeres målgruppe og kunders situation
- Nemmere ved at prioritere jeres marketingindsats
Ved at arbejde datadrevet med jeres marketing, kan I optimere jeres marketing- og salgsindsats i høj grad. Usynlige adfærdsmønstre eller behov kan ved hjælp af data blive afklaret, der kan føre til helt nye og flere kunder, hvis de bliver imødekommet med den rette marketingindats.
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.
Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.