Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Som virksomhed er markedsføring et af de områder, du skal give allermest opmærksomhed i et daglige arbejde. Det er marketing, som skaber opmærksomhed omkring dit brand, og det er marketing, som sørger for at hive nye kunder i butikken og samtidigt beholde de gamle.
Marketing er således grundlaget for en sund virksomhed, der er i stand til at vækste, og derfor handler det om at benytte alle de muligheder, du har, når det kommer til markedsføring gennem forskellige kanaler.
Brug de sociale medier
En af disse kanaler er de sociale medier. Sociale medier er en af de mest populære markedsføringskanaler, og derfor kan du heller ikke komme udenom om at bruge Facebook, Instagram og lignende i din marketingstrategi.
Hvis du gerne vil have en hjælpende hånd til at starte en effektiv kampagne på sociale medier, kan du få hjælp fra et SoMe bureau, som har specialiseret sig sociale medier og de mange forskellige og ofte komplicerede muligheder du har, når det kommer til markedsføring.
Men hvad er egentlig fordelene ved at bruge penge på SoMe-markedsføring? Det kan du læse mere om herunder.
Find lige netop din målgruppe
En vigtig del af en succesfuld markedsføring er at være i stand til at ramme lige netop den målgruppe, som du gerne vil ramme. Det er svært i traditionel markedsføring i den fysiske verden, men på sociale medier kan du skræddersy dine annoncer til at ramme lige netop de mennesker, som du gerne vil have, skal se dine annoncer.
Markedsføring på sociale medier er således mere målbart end nogen anden form for markedsføring, hvilket skyldes, at brugerne indtaster personlige oplysninger, liker og så videre, hvilket skaber forskellige profiler, som du kan rette din kampagne efter.
Interaktion med målgrupper
Når du målretter din markedsføring til en specifik målgruppe på sociale medier, har du også mulighed for at interagere med dem på flere måder. Det kan både være gennem organiske opslag, og det kan være gennem direkte chat og kommentarer til dine opslag.
Mange muligheder for grafisk annoncering
På sociale medier kan du lave unikt grafisk indhold, som giver mulighed for, at kunder kan skabe identifikation med dit brand. Det kan du bl.a. gøre gennem video, som er en effektiv måde at fange forbrugerens opmærksomhed på i den større strøm af information, og med mulighed for at blive en naturlig del af et nyhedsfeed på eksempelvis Facebook, har dine annoncer endnu større potentiale for rent faktisk at blive set og husket.
SoMe markedsføring er altså en oplagt måde at udvikle din virksomhed, få flere kunder og brande dig selv på en unik måde på markedet.
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.
Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.