Annoncørbetalt indhold

Lad andre om at sætte en professionel WordPress-side op

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

WordPress er et ganske ligetil CMS-system, når du ønsker at sætte en blog op. Og skulle du så på et tidspunkt ønske en webshop, kan du hurtigt få sat én op ved at installere det rette plugin. Eller: Den beskrivelse får måske WordPress-udvikling til at lyde lettere, end det er. Har du aldrig haft at gøre med systemet før, så går der en periode med smertefuld trial-and-error, før du bliver tryg med det.

Det tekniske kan du overlade til andre

Nu er det ikke fordi, det nødvendigvis behøver være dig, der nørder med WordPress udvikling. Vil du gerne bare være den, der giver input, i forhold til hvad din WordPress-hjemmeside skal kunne, og hvordan den skal se ud, kan du betale dig fra selv at sidde med det tekniske. Du kan så i stedet tage stilling til det visuelle tema, du ønsker for din hjemmeside, og om du ønsker hosting til din side.

Download de rette plugins til at få flere funktioner

Som sagt findes der plugins, der kan give dig – eller brugere på din side – adgang til flere funktioner. I dag er der så mange plugins at vælge fra, at du snart sagt aldrig er nødt til at betale nogen for at kode og designe et nyt plugin fra bunden. Til gengæld kan det være svært at vide, hvilke plugins kan hvad. Det forkromede overblik over dette har firmaer, der designer og supporterer WordPress-sider.

Få specialudviklede plugins hos WordPress-udviklere

Og har du (mod forventning) behov for specialudviklede plugins, er det umuligt at støve en udvikler op, som kan lave dem for dig – og folk fortrolige med WordPress har ofte ret let ved at lave plugins, der giver kunders WordPress-sider de egenskaber, de måtte ønsker sig. Som noget andet ønsker du måske, din WordPress-side skal kunne spille sammen med andre systemer, som du bruger i firmaet?

Integrér din WordPress-side med dit ERP-system

Det er ikke umuligt at lave eller hente integrationer, der gør, at WordPress spiller sammen med det ERP-system, du i forvejen bruger til at sikre et fælles flow af data mellem fx lageret og din webshop. Med de rette integrationer vil din WordPress-hjemmeside eller -webshop ikke virke som en løsrevet enhed, hvor alle dataoverførsler mellem den og dit firmas andre systemer er nødt til at ske manuelt.

Teknisk SEO skal der også tages stilling til

Ved siden af det at sætte en visuelt flot WordPress-side op med en brugervenlig grænseflade og de funktioner, du efterspørger af en webshop, er der også ting som teknisk SEO at tage stilling til. Kort fortalt kan du (eller en WordPress-udvikler) på mange måder sikre, at din virksomheds hjemmeside får en god placering i folks søgeresultater. Fx så kan skræddersyede metatekster gøre ret stor gavn.

Din udrullede hjemmeside skal supporteres

Efter du har fået din hjemmeside og evt. webshop sat op i WordPress, skal siden supporteres, så du løbende får opdateret de systemer, du bruger, og så evt. fejl med specialudviklede plugins eller med de integrationer, du bruger, bliver fikset. Typisk kan du få support samme sted, som du fik lavet din side.

Mangler du en hjemmeside? Kontakt en WordPress-udvikler.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.