Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Som snedker, tømrer, maler, montør, entreprenør og alt derimellem, er en afgørende faktor for en succesfuld forretning, orden og struktur på igangværende sager og projekter. Det er en vigtig disciplin i mere eller mindre alle typer af virksomheder og projekt- og sagsstyring kan gøres på utrolig mange måder. Desværre er den iøjnefaldende tendens, specifikt i håndværkerbranchen, at den ‘gammeldags’ og analoge projektstyring stadig fungerer som den foretrukne. Men nye tider nærmer sig, og digitalisering af håndværkervirksomheder er, alt andet lige, næste vigtige punkt på dagsordenen. I hvert fald hvis man vil undgå at virksomheder, der var proaktive og forstod budskabet i tide, overhaler indenom.
Men hvilke fordele er der at opnå ved at bruge de famøse digitale sagsstyringssredskaber?
Alle virksomhedens aktiviteter samlet ét sted.
Med et værktøj til online sagsstyring er det nemt og hurtigt at få overblik over sager, tilknyttede medarbejdere, lokationer, estimeret tid for, hvor længe hvert enkelt projekt er estimeret til at vare osv.. Alle informationer bliver samlet ét sted, og projekterne kan tilgås via en app af medarbejdere i marken og fra administrationen. Med en sagsstyringsapp og software system bliver projektstyring en overskuelig størrelse, selv for dig, der har svært ved at opretholde en god struktur.
Med fuldt overblik over tidsrammer og medarbejderressourcer er det hurtigt at finde ud af, om flere sager kan tages ind og hvornår startdatoen for disse i så fald skal lyde. Med øje for kunden er der allerede sikret en professionel omgang, fordi det ikke længere er rodet og ustruktureret internt i virksomheden. Man formår i stedet at holde overblik over projekters forløb og levere konkrete svar, når der bliver stillet spørgsmål.
Alle aspekter af projektstyring bliver husket.
Projektstyring er mange ting, men med et digitalt sagsstyringssystem er du sikker på, at du ikke overser vigtige aspekter. Fotodokumentation, materialeregistrering og stregkodelæser, rollebaseret godkendelse, kvalitetssikring, tilbudsgenerering, for- og efterkalkulation, dokumentportal samt planlægning- og ressourceoverblik er blot nogle af de moduler, et sagsstyringssystem indeholder. Du kan derfor være sikker på, at din virksomhed er dækket ind hele vejen rundt, når I lægger blyanten på hylden og finder computer, tablets og smartphones frem.
Et overblik, der rent faktisk giver mening.
Ofte forsøger man at danne sig et overblik af de mange sager, virksomheden har igangsat eller skal i gang med fremadrettet. Det kan være rigtig svært at få et overblik, hvis det hele bliver lavet i et Excel ark. Med et digtialt sagsstyringssystem bliver overblikket nemt klaret, da programmet indeholder funktioner og elementer, der hjælper administrator rigtig godt på vej. Eksempler på disse funktioner kan være kartoteker, opdeling af hovedprojekt i underprojekter, oprettelse af afdelinger, brugervenligt og overskueligt dashboard med relevante KPI’er og nøgletal, for ikke at nævne automatiske påmindelser til kunder og medarbejdere.
Konklusionen må være, at fordelene ved at digitalisere din sagsstyring ikke er til at overse. Hvis din virksomhed ikke allerede har digitaliseret bare nogle dele af forretningen, så er tiden måske inde til en forandring nu?
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.
Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.