Annoncørbetalt indhold

Forbrugerne anvender internettet i stadig stigende grad, så virksomhederne må følge trop

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Internettet er ikke oldgammelt. Jovist, de første spæde skridt blev allerede taget sidst i 1960’erne med Arpanet, men det internet, som vi kender det i dag, så først dagens lys midt i 1990’erne. På trods af den relativt unge alder har internettet på meget kort tid formået at revolutionere den måde, vi lever på. Der er efterhånden ikke den virksomhed, der ikke har en eller anden form for digital tilstedeværelse på Google, Facebook eller LinkedIn.

Det kræver ekspertise at få sin forretning digitaliseret

Internettet giver masser af nye fordele, erstatter mange af de analoge forretningsmodeller og åbner op for nye måder at tjene penge på. Du kan for eksempel spare rigtig mange penge på at have et lager på en billig adresse frem for at skulle betale for en god beliggenhed til din fysiske butik, samtidig med at du sparer penge på rengøringen.

Alting er hurtigere og mere effektivt på nettet end i en fysisk butik. Men det er ikke nødvendigvis altid let for virksomheder at skabe en digital tilstedeværelse, der giver dem værdi. Det kræver nemlig ekspertviden at gøre en analog forretning digital.

Hvis man ønsker at have en succesrig digital forretning, skal man have en solid strategi for at komme ordentligt i mål. Ellers ender man med en forfejlet proces, hvor man har mistet flere penge, end man har tjent. Heldigvis er der et stort og voksende marked for hjælp til digitalisering.

Skal din virksomhed for eksempel fremgå tydeligt i Googles søgeresultater, og har du ikke den nødvendige knowhow inden for virksomhedens fire mure, så er det en god idé at kontakte et digitalt markedsføringsbureau. Digitale markedsføringsbureauer er specialister i at generere trafik til din hjemmeside, hvilket de gør ved hjælp af diverse strategier, som afføder de såkaldte ”leads”.

SEO (search engine optimization), tekstforfatning, linkbuilding, SoMe-strategi, grafisk design og udarbejdelsen af en persona, er nogle af de værktøjer, digitale markedsføringsbureauer gør brug af for at ”manipulere” Google til at fremhæve den ønskede hjemmeside.

Det er enormt vigtigt at være langt fremme i digitaliseringsprocessen, hvis man vil have forretningsmæssig succes i den tid, vi lever i. Så derfor bør virksomhederne, der ikke vil sakke bagud, tage digitaliseringen alvorligt og handle derefter.

Fremtiden er digital

Danmarks Statistik estimerer, at 3,4 millioner danskere mellem 16 og 89 år handler med varer eller tjenester via nettet, og at kun en fjerdedel af danskerne (her er der hovedsageligt tale om de ældste generationer) udelukkende handler i fysiske butikker. Derfor er fremtiden digital, og det er ekstremt vigtigt for virksomhederne at have en digitaliseret forretningsmodel for ikke at gå i glemmebogen. Selv analoge erhverv som automekanikere, tømrere og møbelproducenter er nødsaget til at have en hjemmeside og en digital strategi, hvis de ikke vil miste kunder til mere digitaliserede konkurrenter. Heldigvis er mulighederne som sagt mange, hvis man ønsker at digitalisere sin virksomhed lige nu, eller hvis man ønsker at optimere sin i forvejen digitale platform, så den når ud til flere kunder og giver dem værdifuldt indhold.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.