Sponsorerne vil gerne med på vognen i Ringkøbing IF

Lars Bræmer fra Ringkøbing IF her til venstre er glad for, at Claus Dalgaard, Claus Lerche og Mike Overgaard nu er med blandt de omkring 120 erhvervssponsorer i Ringkøbing IF. Foto: Mikkel Jezequel
Foto: Mikkel Jezequel

Sponsorerne vil gerne med på vognen i Ringkøbing IF

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Netværk. Med omkring 120 erhvervssponsorer er der dannet et stort netværk i Ringkøbing IF.

Tirsdag præsenterede Ringkøbing Fodbold tre nye sponsorer i form af Hotel Fjordgården, netIP og Klimadan.

De tre har dermed vist, at de gerne vil være en del af alt det positive, der sker i og omkring Ringkøbing IF i disse tider.

»Der er jo en enorm dynamik i RIF lige nu, og det bliver da spændende at blive en del af det. Vi tror på, at man skal stå sammen lokalt. Det er vigtigt at handle sammen. Har vi de rigtige løsninger, så håber vi da, at andre sponsorer vil arbejde sammen med os fremover i stedet for firmaer langt herfra,« siger afdelingschef Claus Dalgaard fra den nye lokale afdeling af det Thisted-baserede firma netIP, der åbner filial her i Ringkøbing de nærmeste dage, og som ser sponsoraftalen med RIF som en del af en profilering af sig selv.

I sponsorsammenhæng er Klimadan lidt atypisk i RIF, for firmaet hører hjemme i Ikast. Klimadan er en landsdækkende installatørforretning.

»Vores direktør har tilhørselsforhold til RIF, og han har fornemmet en opbakning til og en ånd i klubben, som man ikke ser ret mange andre steder. Derfor mener vi, det vil være sundt med en lokal tilstedeværelse i Ringkøbing gennem vores sponsorat,« fortæller Mike Overgaard fra Klimadan.

Ud over et almindeligt sponsorat er aftalen lavet sådan, at Klimadan støtter endnu mere rent økonomisk, hvis RIF kan formidle aftaler om, at Klimadan skal lave forskellige varmeløsninger som eksempelvis jordvarmeanlæg eller luft til vand anlæg til både firmaer og private kunder.

I det hele taget er de nye sponsorater lavet som samarbejdsaftaler, hvor alle parter gerne skulle have noget ud af aftalerne.

»Vi skal profilere Hotel Fjordgården mere, end det har været gjort tidligere, og det kan vi blandt andet gøre gennem RIFs netværk. Vi føler selv, vi har meget at byde på. Med den sponsormasse der er i RIF, er det oplagt for os at være med. Sammen med RIF kan vi måske lave arrangementer, der kan smitte af i hele Ringkøbing,« siger direktør Claus Lerche, der allerede har flere arrangementer i gryden.

Netværk bliver et stort fokusområde for RIF i 2013.

»Siden sidste kamp i november har vi fået 15-20 nye erhvervssponsorer. Samtidig har vi gentegnet stort set alle tidligere aftaler, så vi i alt er på omkring 120 erhvervssponsorer. Det er flotte tal i de her tider, og vi ser det som et bevis for, at det vi har lavet i 2012, det har været i orden. Det er dejligt, at så mange vil være med på vognen,« siger salgschef Lars Bræmer, der ydermere håber på at få en aftale med en ny storsponsor på plads i løbet af et par uger.

Og de mange sponsorer forpligter.

»Derfor har vi lavet syv-otte arrangementer, der går ud over det at gå til fodboldkampene. Vi har lavet forskellige ting for at ramme så bredt som muligt. Det er arrangementer, hvor sponsorerne kan møde hinanden på tværs i hele netværket. Alt sammen stiller det større krav til os som forening. Blandt andet skal sponsorfaciliteterne forbedres, og det skulle gerne ske med en klubhusudvidelse, hvor planen er, at vi får et stort lokale ovenpå med plads til 130 personer. Men den opgave skal vi nok løfte,« siger en optimistisk Lars Bræmer.

Sponsorerne vil gerne med på vognen i Ringkøbing IF

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce