Vi bruger cookies!

dagbladetringskjern.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladetringskjern.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Sociale medier sælger Vestkysten

Turistforeningen afhænger i stadig højere grad af sociale medier til at nå ud til områdets potentielle gæster, fortalte Jørgen Iversen i sin formandsberetning. Foto Poul Osmundsen.

Sociale medier sælger Vestkysten

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ringkøbing Fjord Turisme satser på at "sælge" området på sociale medier som blogs, Facebook, Instagram og Youtube.

RINGKØBING: Ringkøbing Fjord Turisme bliver stadig mere afhængig af forskellige sociale medier for at få budskabet om Vestjyllands dejligheder ud.

- I årets løb har vi fået en masse omtale på Facebook, Instragram, på Youtube - og ikke mindst på enkelte bloggeres blogs, fastslog turistforeningens formand, Jørgen Iversen, i sin beretning.

- Bloggere er meget interessante for os. De leverer indhold, der har en lang digital levetid, og som kan deles. Indholdet er troværdigt for læserne, fordi bloggeren fortæller sin egen historie.

- Vi bruger dem til at understøtte den fælles vestkystfortælling og fremhæve lokale fortællinger, attraktioner og steder - i et tæt samarbejde mellem lokale destinationer, VisitDenmark og sekretariatet for Partnerskab for Instagram.

- Samlet har vi opnået cirka 25.000 videovisninger, 50.000 likes på Instagram, 3000 på Facebook og mere end 16 blogindlæg samt instastories, snaps, Youtube-videoer, twitter og lignende.

Poster også selv

Men Ringkøbing Fjord Turisme gør også meget selv for at nå ud via de sociale medier, understregede Jørgen Iversen

- Vi poster selv på Facebook to-tre gange om ugen på dansk, tysk og engelsk. Vi har 14.087 likes - en fantastisk aktivitet med deling af billeder og kommentarer. Siden februar 2016 er antallet af likes vokset fra 7424 til 14.087.

Turistforeningens opslag i 2017 gav hele 143.816 likes, kommentarer og delinger, og rækkevidden for opslagene var næsten 1,3 millioner nåede personer.

Også på Instagram er turistforeningen aktiv; her poster man ligeledes to-tre gange om ugen på engelsk.

- Vi deler vore fortællinger og tanker om området - ferier, smukke steder, minder og naturoplevelser. Vi har stort fokus på storytelling i oplsag og stories med øjebliksbilleder, der kører i 24 timer, sagde Jørgen Iversen.

- Vi opfordrer folk til at tagge deres billeder med #hvidesandedk, og vi deler efter aftale deres billeder fra vores område. Vi har 3203 instagramfølgere.

Rekordår i sigte

Alle bestræbelserne må give bonus, for 2017 ser ud til igen at blive et rekordår for den danske turisme, sagde Jørgen Iversen.

Det højeste niveau for udenlandske overnatninger blev opnået i 1993, men med 26,6 millioner i 2017, kom man tæt på rekorden.

Og 2018 tegner lovende:

- I januar 2018 var der 458.500 overnatninger i udlejede danske feriehuse, heraf 119.700 danske og 309.800 tyske. I forhold til januar 2017 var det en stigning i det samlede antal overnatninger på 25 procent.

- Antallet af udlejede husuger i januar 2018 var 14.700 - en stigning på 11 procent i forhold til januar 2017. Ved udgangen af januar måned er der booket 306.000 husuger for det kommende år, hvilket er en fremgang på ni procent i forhold til samme tidspunkt i 2017.

- De danske bookinger er pr. den 31. februar gået fra 35.600 il 41.600, mens vort største marked, Tyskland, er gået frem fra 223.800 til 241.900 - det tyder på, at feriehusudlejningen i Danmark kan sætte rekord for tredje år i træk, fastslog Jørgen Iversen.

Sociale medier sælger Vestkysten

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.