Annonce
Erhverv

Videbæk-selskab skaber Danmarks mest tilfredse forsikrings-kunder: Vestjylland Forsikring atter nummer et

Jørgen Ladekjær kan godt være tilfreds - det er hans kunder nemlig! Foto Vestjylland Forsikring.
For andet år i træk topper selskabet i Videbæk listen over tilfredshed blandt private kunder; scorer højt på personlig betjening, hurtige svartider og imødekommende og dygtige medarbejdere.

VIDEBÆK: Personlig betjening, hurtige svartider og imødekommende og dygtige medarbejdere.

Det er nogle af årsagerne til, at Vestjylland Forsikring for andet år i træk topper listen over tilfredshed blandt private kunder.

Undersøgelsen er foretaget af det uafhængige analysefirma EPSI Rating Danmark, og den viser, at med en tilfredshedsscore på 85,8 forbedrede Vestjylland Forsikring - som eneste selskab i top fire - resultatet fra 2018 med 0,1 indekspoint.

Og et par enlige svaler er der ikke tale om:

- Inden for de seneste fire år har vi haft de mest tilfredse kunder i tre af årene, mens vi blev nummer to ét år, siger direktør Jørgen Ladekjær i en pressemeddelelse fra forsikringsselskabet.

- Den flotte placering kan kun lade sig gøre, fordi vi har medarbejdere med det rette Vestjylland-DNA. Vi vil virkelig kunderne det bedste, og forsøger at hjælpe dem, når de bliver udsat for en skade, eller har brug for ændringer til deres forsikringer. Og det er jo dejligt at se, at det bliver afspejlet i undersøgelsen, siger Jørgen Ladekjær.

Annonce

Image er vigtigt

Noget andet, som glæder Jørgen Ladekjær, er, at undersøgelsen afspejler, at Vestjylland Forsikring har et godt image blandt kunderne. Det er noget, selskabet bruger mange kræfter på at pleje, fastslår han.

- Vi kan se, at det har flyttet os i forhold til sidste år.

Men det er ikke nok at fortælle om ens værdier, fortsætter Jørgen Ladekjær.

- De skal udleves i hverdagen, og det har vi meget fokus på, siger han.

Jørgen Ladekjær er overbevist om, at den høje kundetilfredshed også skyldes, at Vestjylland Forsikring ikke kun fokuserer på forsikringer, men også på - som kundeejet selskab - at skabe en god oplevelse for kunden.

En vigtig del af kundeoplevelsen i dag er, at det skal være nemt.

- Vi ser en klar tendens til, at kunderne i højere grad vægter, at det skal være nemt, trygt og bekvemt at have med sit forsikringsselskab at gøre. Det arbejder vi selv hver dag på at gøre, og ud fra undersøgelsen kan vi heldigvis se, at vi også lykkes med det, siger Jørgen Ladekjær.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
112

Pårørende til trafikdræbt er fundet

Læserbrev

Læserbrev: Lad centrene, der trækker borgerne i byen, blive i byen

Læserbrev: Indlægget “Lad der ikke gå sognepolitik i sagen” om Innovests husning af de kommunale arbejdspladser havde nogle gode pointer, der førte til den rigtige konklusion i et dilemma. Der savnes nogle tal på økonomien, og jeg kan betvivle, kommunalbestyrelsen har det vigtigste; det tabte skatteprovenu og følgeomkostningerne ved den mistede omsætning i detailhandelen. Butikkerne vil miste omsætning. Ikke blot til nabobyerne, men også til storcentrene i de større byer og til netbutikkerne udenfor kommunen. Det vil koste arbejdspladser, give tomme butikslejemål og tomhed i bymidten. Så på den måde et paradoks, når et erhvervscenter er omdrejningspunktet for at trække kunderne væk fra de små lokale erhvervsdrivende. Vi har jo lige fulgt kampen for købmanden i Stauning, og her er det så i større målestok. Du kan blot se til Esbjerg, hvad det har betydet i Kongensgade, at kontorer er flyttet på havnen. Og omvendt, hvad de gør i Billund for at trække folk til midtbyen. Så byrådet bør have det tabte skatteprovenu og følgeomkostningerne ved den mistede detailomsætning i kommunen med i ligningen. Det er ikke nok med en kort tilbagebetalingstid på investeringen i Excel-arket. Så jeg er enig med Jacob Agerbo i, at der ikke skal gå sognepolitik i sagen. For det handler ikke kun om finansiering og besparelser, men også om tabt detailhandel. Ikke “bare” i Skjern midtby. Men i kommunen. For der ingen garanti for, at omsætningen affødt af butiksdøden bliver i Skjern/Tarm, eller for den sags skyld i kommunen. Så derfor vedkommer det også borgerne udenfor Skjern ... Så herfra skal opfordringen lyde; lad centrene, der trækker borgerne i byen, blive i byen.

Skjern

Innovest II droppet: Byråd vil hellere renovere Skjerns gamle rådhus

Annonce