Annonce
Erhverv

Videbæk-selskab skaber Danmarks mest tilfredse forsikrings-kunder: Vestjylland Forsikring atter nummer et

Jørgen Ladekjær kan godt være tilfreds - det er hans kunder nemlig! Foto Vestjylland Forsikring.
For andet år i træk topper selskabet i Videbæk listen over tilfredshed blandt private kunder; scorer højt på personlig betjening, hurtige svartider og imødekommende og dygtige medarbejdere.
Annonce

VIDEBÆK: Personlig betjening, hurtige svartider og imødekommende og dygtige medarbejdere.

Det er nogle af årsagerne til, at Vestjylland Forsikring for andet år i træk topper listen over tilfredshed blandt private kunder.

Undersøgelsen er foretaget af det uafhængige analysefirma EPSI Rating Danmark, og den viser, at med en tilfredshedsscore på 85,8 forbedrede Vestjylland Forsikring - som eneste selskab i top fire - resultatet fra 2018 med 0,1 indekspoint.

Og et par enlige svaler er der ikke tale om:

- Inden for de seneste fire år har vi haft de mest tilfredse kunder i tre af årene, mens vi blev nummer to ét år, siger direktør Jørgen Ladekjær i en pressemeddelelse fra forsikringsselskabet.

- Den flotte placering kan kun lade sig gøre, fordi vi har medarbejdere med det rette Vestjylland-DNA. Vi vil virkelig kunderne det bedste, og forsøger at hjælpe dem, når de bliver udsat for en skade, eller har brug for ændringer til deres forsikringer. Og det er jo dejligt at se, at det bliver afspejlet i undersøgelsen, siger Jørgen Ladekjær.

Annonce

Image er vigtigt

Noget andet, som glæder Jørgen Ladekjær, er, at undersøgelsen afspejler, at Vestjylland Forsikring har et godt image blandt kunderne. Det er noget, selskabet bruger mange kræfter på at pleje, fastslår han.

- Vi kan se, at det har flyttet os i forhold til sidste år.

Men det er ikke nok at fortælle om ens værdier, fortsætter Jørgen Ladekjær.

- De skal udleves i hverdagen, og det har vi meget fokus på, siger han.

Jørgen Ladekjær er overbevist om, at den høje kundetilfredshed også skyldes, at Vestjylland Forsikring ikke kun fokuserer på forsikringer, men også på - som kundeejet selskab - at skabe en god oplevelse for kunden.

En vigtig del af kundeoplevelsen i dag er, at det skal være nemt.

- Vi ser en klar tendens til, at kunderne i højere grad vægter, at det skal være nemt, trygt og bekvemt at have med sit forsikringsselskab at gøre. Det arbejder vi selv hver dag på at gøre, og ud fra undersøgelsen kan vi heldigvis se, at vi også lykkes med det, siger Jørgen Ladekjær.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ringkøbing-Skjern For abonnenter

Justitsminister har bedt om redegørelse af kræmmermarkedsag: Rigspolitiet og Midt- og Vestjyllands Politi beklager vildledning

Annonce