Annonce
Ringkøbing

Vi skal være et erhvervs-varemærke

Blandt de involverede i brandingprojektet er også Landias direktør Steen Buhl Larsen; han er i forvejen meget aktivt involveret i bestræbelserne på at tiltrække arbejdskraft til kommunen, og peger på, at dette er afgørende for, at vestjyske virksomheder kan trives. Foto Poul Osmundsen.

Erhvervsrådet søsætter treårigt projekt, der skal brande kommunens virksomheder; seminar på tirsdag.

RINGKØBING-SKJERN: Hvordan forvandles Ringkøbing-Skjern til et varemærke, der kan lokke kloge hoveder og dygtige hænder hertil?

Det spørgsmål stiller Erhvervsrådet til kommunens virksomheder i forbindelse med et splinternyt branding-projekt.

Og spørgsmålet er alvorligt ment, fastslår erhvervsdirektør Hans Jørn Mikkelsen og brandingkonsulent Julie Vesterby:

Startskuddet på det treårige projekt "Fra udkant til forkant" fyres nemlig af med et seminar tirsdag den 5. september i Innovest:

- Vi har inviteret vore medlemsvirksomheder, der vil blive bedt om at fortælle, hvad de mener, der skal til for at tiltrække kvalificeret arbejdskraft, siger Hans Jørn Mikkelsen.

Virksomhedernes input vil derefter blive indarbejdet i en brandingstrategi, hvis målsætning er at gøre Ringkøbing-Skjerns Produktionsvirksomheder kendt uden for kommunens grænser.

- Vore virksomheder har brug for dygtige medarbejdere; men der er ikke ret mange uden for kommunegrænsen, der ved, hvilke fantastiske og spændende virksomheder, der findes her, siger Julie Vesterby.

Annonce

Brandinprojekt

Brandingprojektet kører over tre år i Ringkøbing-Skjern Erhvervsråds regi.Målet med projektet er at skabe et øget positivt kendskab til kommunens erhvervsliv og derigennem skabe mere kvalificeret arbejdskraft.

Tovholder er konsulent Julie Vesterby, og PR-bureauet Publico er hyret til at køre projektet.

Startskuddet bliver et seminar for områdets virksomheder tirsdag den 5. september fra klokken 7.30 til 11.30 på Innovest i Skjern, hvor erhvervsrådet og Publico vil forsøge at indkredse, hvad der skal slås på for at skaffe nye medarbejdere og flere virksomheder til området.

En hovedide er at præsentere Ringkøbing-Skjern som "Danmarks største arbejdsplads".

Branding-bureau hyret

- Vi har masser af topmoderne virksomheder, der klarer sig godt ude på eksportmarkederne; men det ved omverdenen ikke. Vi skal have fortalt folk uden for kommunens grænser, hvad vi er gode til, siger Hans Jørn Mikkelsen.

Julie Vesterby understreger, at brandingprojektet er målrettet produktions-virksomhedernes behov.

Derfor er det også vigtigt at inddrage dem i forløbet, understreger hun.

- Vi har hyret bureauet Publico til at lave strategien. Det arbejde er de i gang med nu, og et af elementerne er seminaret den 5. september.

Her vil deltagerne blandt andet blive spurgt om, hvordan de kan bidrage til at tiltrække mere kvalificeret arbejdskraft og hvordan erhvervsrådet bedst kan understøtte virksomhedernes rekrutteringsindsats.

Indtil nu har omkring 30 virksomheder tilmeldt sig seminaret, men Hans Jørn Mikkelsen understreger, at man stadig kan nå at tilmelde sig, hvis man er hurtigt ude.

Seminaret varer fra klokken 7.30 til 11.30.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce