Annoncørbetalt indhold

Vestjyderne tager flere forbrugslån til shopping i juletiden

Administrerende direktør, Andreas Linde, og IT-direktør, Stefan Vinding Olesen, lancerede Matchbanker i 2017 med henblik på at hjælpe danskerne med at foretage en velovervejet beslutning omkring lån.

Vi vestjyder er glade for at bruge penge i december, hvor julegaveindkøbene står for en stor del af de samlede udgifter. Samtidig bruger mange af os også flere penge på gaver, end der står på bankkontoen, hvorfor en øget andel tager forbrugslån til shopping. Det viser en ny undersøgelse.

Det sørme, det sandt, december. Ja, og en anden ting, der også er sand, er, at julen er dyr. Derfor oplever en stor del af vestjyderne et behov for at låne penge for at dække juleudgifterne. Den online sammenligningstjeneste Matchbanker.dk har kigget nærmere på dette fænomen.

Ifølge Matchbankers undersøgelse, der er baseret på knap 3.000 spørgeskemabesvarelser på landsplan, bruger en stor del af danskerne lån til at finansiere julen. Det kan for eksempel være, at de tager et lån for enten helt eller delvist at dække udgifterne til julegaver, nyt tøj, juletræ eller andet i forbindelse med julen. På landsplan gælder det, at knap 52,7 % af dem, der har taget et lån i måneden op til jul har brugt de lånte penge til at dække udgifter i forbindelse med julen. Julegaverne er her den største post, idet 30,5% af de adspurgte danskere der har lånt penge, har lånt til indkøb af julegaver.

Matchbankers data afslører da også, at folk generelt er mere tilbøjelige til at bruge forbrugslån på shopping i måneden op til jul sammenlignet med resten af året. Således brugte blot 5,8 % af midt- og vestjyderne deres lån på shopping i perioden mellem d. 1. juni og 14. november. Op mod jul - i perioden mellem d. 15. november og d. 15. december - var tallet markant højere: 11,7 %. Dette svarer til en stigning på 101,7 %.

Administrerende direktør for Matchbanker, Andreas Linde, forklarer følgende:

- Julen er en tid, som er forbundet med udgifter, som ligger ud over det sædvanlige - men også en tid forbundet med hygge og traditioner, som de færreste er villige til at gå på kompromis med. Derfor er det helt naturligt, at danskerne vil være tilbøjelige til at dække nogle af julens ekstraudgifter med et lån, som de så kan betale tilbage i starten i 2018, hvor vi går ind i en - forbrugsmæssigt - mere stille periode.

Annonce

Hvordan kan Matchbanker hjælpe dig?

Matchbanker er en online sammenligningstjeneste af lån, der kan hjælpe dig med at finde et lån, der er tilpasset din personlige situation og behov, således at du ikke ender med at betale renter i dyre domme.Det eneste, du skal gøre, er at indtaste få oplysninger om dig selv, hvorefter du inden for tre minutter får adgang til en personlig låneliste, der indeholder lån, du med stor sandsynlighed vil blive godkendt til.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.