Annonce
Hvide Sande

Vesterhav Syd: Snart går svejsningen af røde rør ved Holmsland Klitvej i gang

Svejsningen af rørene begynder på marken den 29. juli. Foto: Mads Dalegaard.

Klegod: De lange, røde rør, der slanger sig på en græsmark ved Klegod, er nemme at få øje på. De bryder det ellers meget grønne landskab.

Plastføringsrørene er en del af det kabelarbejde, der skal udføres i forbindelse med Vesterhav Syd-møllerne. Selv om projektet foreløbigt er udskudt tre år, så fortsætter energiselskabet Vattenfalls entreprenør med borearbejdet.

Arbejdet med at svejse rørene begynder den 29. juli og vil finde sted på den mark øst for Holmsland Klitvej, hvor rørene lige nu ligger. Første del af selve borearbejdet begynder den 12. august og ventes at vare to gange fem dage. Det vil foregå fra sommerhusområdet og ud under vejen.

Anden del af borearbejdet begynder den 19. august og vil vare to gange tre dage. Sidste underboring skal efter planen begynde 26. august. Den forventes at vare to gange otte dage og slutter ved stranden.

Selve kabelinstallationen skal begynde den 7. oktober på et område øst for Holmsland Klitvej mod transformatorstationen ved Søndervig Landevej og mod stranden. Vattenfall forventer, at det arbejde vil tage to uger.

Annonce
Plastføringsrørene er en del af kabelarbejdet ved Vesterhav Syd-møllerne. Foto: Mads Dalegaard.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Åbent brev til byrådet: Tag hensyn til handicappede og bevar Jobcenter og Borgerservice i midtbyen

Læserbrev: Kære politikere, Når I tirsdag tager hul på den videre beslutningsproces vedrørende Innovest II, vil vi i Danske Handicaporganisationer gerne pege på, at en udflytning af Borgerservice og Jobcenter eller andre offentlige serviceorganer til Innovest er uhensigtsmæssig for mange persongrupper – ikke mindst personer med nedsat førlighed. Hvis der sker en flytning, langt væk fra rutebilsstationen og banegården, vil det således være ganske svært for mange at deltage i møder hos de to serviceorganer. I dag går der dog nogle busser til Skolebyen, men disse er naturligvis prioriteret efter skolens time-skema. Og skulle man, som person med funktionsnedsættelse, endelig komme helt ud i den ende af Skjern by, ligger Ringvejen som den næste store forhindring. At krydse ringvejen er særdeles farligt, hvis bevægeapparatet ikke er som en ung sportsudøvers. Langt de fleste personer med et handicap, vil meget gerne have et tilknytningsforhold til arbejdsmarkedet, men det bliver meget sværere, og for nogen umuligt, at deltage i møder på Innovest II, hvis man er tvunget til at benytte offentlige transportmidler og så dernæst skal bevæge sig den, iflg. Google Maps, lange tur på cirka 2 km til Innovest. Så kære politikere – tag hensyn til mobiliteten for personer med bevægelseshandicap og bevar servicefunktionerne i Skjern midtby.

Ringkøbing-Skjern For abonnenter

Sidste bold er endnu ikke slået: 20 års kamp om rigmandens ulovlige tennisbane på Klitten

Annonce