Annonce
Sport

Tysk stjernesprinter stopper karrieren

Stephane Mahe/Reuters
31-årige Marcel Kittel har mistet motivationen og indstiller sin cykelkarriere.

Den 31-årige tyske topsprinter Marcel Kittel stiller cyklen i garagen, fortæller han til det tyske magasin Der Spiegel.

Kittel siger, at han har "mistet al motivation for at blive ved med at torturere sig selv på cyklen".

Han var i forvejen uden hold efter at have fået ophævet sin kontrakt med Katusha-holdet tidligere i år, fordi han trængte til en pause og ikke følte sig tilpas på holdet.

Den pause bliver nu vekslet til et endeligt farvel til sporten.

- Som cykelrytter rejser man 200 dage om året. Jeg ønskede ikke at se min søn vokse op via Skype, forklarer Kittel til Der Spiegel.

Kittel er en af dette årtis største sprintere og har blandt andet hele 14 etapesejre i Tour de France i perioden 2013 til 2017.

Hele fem af dem kom så sent som i Tour de France 2017, hvor han iført Quick-Step-tøj var feltets med afstand hurtigste sprinter.

Skiftet til Katusha året efter blev dog en dundrende fiasko, og Kittel ramte aldrig sit tårnhøje niveau igen.

Kittel har vundet fire etaper i Giro d'Italia og en enkelt i Vuelta a España.

Han indledte sin karriere på World Touren hos Skil-Shimano, som han kørte for fra 2011 til 2015.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

En ommer: Lad dog Skjern Produktforretning få lov at udvide

Læserbrev: Hvad er det, teknik og miljøudvalget spænder ben for? I disse grønne omstillingstider, endelig er der en virksomhed, der vil vækste, som I så vil bremse. Hvorfor kan produktforretningen ikke få lov at udvide med en ny hal? Jeg forstår da godt dit synspunkt, John Christensen, med at det er træls, at man har investeret i industrigrunde, som ikke er i brug. Det kunne ellers blive et flot syn med 4-6 meter høje rustne metalskrot-bunker i Skjern industrikvarter, har I tænkt på dette? Hvad så, hvis Ådum autoophug og Ringkøbing autoophug også vil udvide? Så skal de jo også flytte ind i industrikvarteret, som jo så snart ville blive for lille, men fantastisk farvestrålende at se på. Nej prøv for en gangs skyld ikke at se på kroner og øre, men brug den fornuftige del af hovedet. Er der nogle, der kan finde bedre placeringer til disse industrier end der, hvor de nu ligger? Hvem generes af Skjern produkthandel, hvor den er i dag? Jeg har læst om en tidligere miljømedarbejder ved kommunen, at der aldrig har været problemer med miljøet, så hvorfor prøve at tvinge dem til at flytte. Måske ud af kommunen, og væk er både arbejdspladser og skattekronerne. Men det har I jo prøvet før med HV transport i Hover. Synes I, det var en god ide? Hvor mange arbejdspladser og skattekroner kostede det? At man kan fejle én gang er da ikke ensbetydende med, at kommunen skal blive ved med dette. Jeg tror ikke, der er ret mange, som kører forbi Ringkøbingvej 17, der er klar over, hvad der ligger fantastisk flot gemt bag beplantede jordvolde og træer, nej lad blot dem udvide, hvis de har brug for dette. Måske til et par nye medarbejdere, som så kunne betale skat i kommunen. Og det kunne måske også være tænkeligt, at virksomheden også kunne lave mere overskud, som så kunne komme kommunekassen til gode. Det ville i hvert fald ikke ske, hvis den skulle flytte til industrikvarteret. Det er en ommer, teknik og miljøudvalg. Brug den fornuftige del af hovedet denne gang.

Annonce