Annonce
Erhverv

Tre foreninger går sammen om stærkt markedsføringssamarbejde

Jysk Fynske Medier har i en årrække stået bag udgivelsen af en regional turistavis. Nu bliver det lokale nordvestjyske samarbejde styrket yderligere. Arkivfoto.
Handelsforeninger og turistforening indgår ny aftale med Jysk Fynske Medier om fælles markedsføring.

LEMVIG: Lemvig Handel, Thyborøn Handel og Lemvig-Thyborøn Turistforening arbejder allerede i dag tæt sammen om events og aktiviteter i Lemvig Kommune. Nu har parterne, med tilsammen flere hundrede medlemmer i hele kommunen, indgået en stor markedsføringsaftale med Jysk Fynske Medier.

- Vores medlemmer og hele området får ganske enkelt mest ud af, at vi indgår denne fælles og store markedsføringsaftale, lyder det samstemmende fra Palle Johansen fra Lemvig Handel, Casper Øgendahl fra Thyborøn Handel og Per Skaaning fra Lemvig Thyborøn-Turistforening i en pressemeddelelse, som parterne har udsendt.

Konkret betyder aftalen med Jysk Fynske Medier, at de tre foreninger får Turistavisen Nordvestjylland som officiel turistguide i 2020. Aftalen skal stille de to byer og hele området bedst muligt, når det gælder om at ramme de mange turister i området, og få budskabet om attraktive butikker, events og oplevelser ud til folk i nærområdet uden for kommunens grænser.

- Vi har ekstremt meget at byde på. Med denne koordinerede indsats og klar besked til vores medlemmer om fælles retning, så er vi ikke i tvivl om, at vi vil høste stort på aftalen næste år, lyder en udtalelse fra de tre formænd.

Annonce

Første avis inden påske

Turistavisen Nordvestjylland udgives inden påske. Der udgives et særligt event-, turist- og shopping-magasin i højsæsonen, og der laves helt nye bykort. Alt sammen på både dansk og tysk og med distribution til de mange gæster i lokalområde. Med aftalen følger også en særlig E-profil for de medvirkende annoncører, hvilket de tre formænd hilser velkomment som et supplement til den eksisterende online markedsføring.

Aftalen indeholder også fælles annoncer i medier længere sydpå i Jylland, ligesom de tre foreninger sidder med i redaktionen af udgivelserne. Det er forhandlet hjem, at medlemmerne af de tre foreninger får særlige rabatter i pakken.

Hos Jysk Fynske Medier er man begejstret og fremhæver gennemslagskraften i at lave en koordineret pakkeløsning.

- Vi er glade for at indgå et samarbejde med de tre foreninger. Det er meget ambitiøst og vil utvivlsomt sætte hele området på landkortet, øge gæsternes tilfredshed og døgnforbrug og skabe yderligere vækst i området, siger salgschef Lars Thornvig fra Jysk Fynske Medier.

I praksis vil event- og handelschef Mai Lindgaard og chef for Kommunikation og Turisme Kristian Hansen være dialogpartner med Jysk Fynske Medier.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder

Klar til afgang: Et hyldest-pift med togfløjten

Et højt og triumferende hyldestpift med togfløjten. Det er, hvad Skjern Bank og firmaet Hansen & Larsen har fortjent for deres beslutning om i fællesskab at skænke den gamle remise i Skjern til de lokale folk, der går med spændende planer for et ungdomshus i bygningen. Egentlig bør Hansen & Larsen have to pift, for det var dem, der tilbage i 2016 sikrede remisen mod truende nedrivning ved at købe den af Banedanmark. »Banen er en stor del af historien om Skjerns udvikling, så vi har købt den med øje for, at den skal bevares. Remisen skal gerne indeholde noget, der kan gavne befolkningen,« lød det dengang fra Brian Meldgaard, der er medindehaver af Hansen & Larsen. Meget tyder nu på, at det er lige sådan, det kommer til at gå. Efter en flerårig periode, hvor der var stille om den gamle remise, begyndte der sidste år at ske noget. Gentænk Skjern kom på banen, bogstavelig talt, og køreplanen hang godt sammen: En velbesøgt koncertaften blev efterfulgt af en succesrig fondsansøgning, og dermed var projektet sat godt og grundigt på skinner. Med den netop offentliggjorte donation af bygningen er der masser af lys for enden af tunnellen. De 850.000 kroner fra Realdania - i parentes bemærket 100.000 kroner mere, end de frivillige havde søgt om - skal bruges til at sætte facaden i stand. Næste mål er indvendig restaurering af den mere end 100-årige bygning, og her vil det uden tvivl hjælpe gevaldigt på fondenes lyst til at øse penge ud, når det er en forening med egen bygning, som søger midler. Med andre ord har lokale kræfter med en solid fælles indsats sikret håbet om, at Spillestedet Remisen kan slå dørene op indenfor en ikke alt for fjern fremtid. Der er lang vej og meget arbejde endnu, før Remisen kan fløjte klar til afgang - men mon ikke den hidtidige og meget fornemme opbakning vil give endnu flere skjernboer blod på tanden til at give en hånd eller en skilling med for at få projektet til at lykkes? Det må man håbe! Herfra letter vi i hvert fald på lokofører-kasketten i respekt for en flot indsats.

Kultur

Historisk bolighandel: Over 100 år gammel remise doneres til unge frivillige – nu er vejen banet for et folkehus

Videbæk For abonnenter

Skoler og børnehaver i øst: Vi får ikke nok midler til inklusion

Annonce