Annonce
Debat

Stauning Lufthavn: Niels Rasmussen har trukket det sædvanlige kort om manglende åbenhed

Arkivfoto: Jørgen Kirk.

Læserbrev: I begyndelsen af januar var der et indlæg i Dagbladet om, at Niels Rasmussen ville have aktindsigt i bestyrelsesreferater i Stauning Lufthavn. Det havde lufthavnen ikke modtaget nogen anmodning om, og det havde bestyrelsen heller ikke.

Efter nogen tids søgning og forespørgsler blev der fundet en mail fra kommunen med ønsket om aktindsigt i en mailboks hos en fratrådt medarbejder i lufthavnen. Det ringede jeg og fortalte Niels. Jeg lovede at forsøge at få bistand til udleveringen, og det fik Niels også besked på. Desværre kom sygdom fra hjælperen på tværs og det trak derfor ud med at kunne få ordnet sagen. Det er ikke nok blot at få scannet referaterne ind, der skal også sættes sorte bjælker på navne og oplysninger, der kan identificere personer.

Niels Rasmussen trak i det første indlæg sit sædvanlige kort om manglende åbenhed – selv om der heller ikke denne gang var belæg for det. Så stillede han nogle spørgsmål:

Har lufthavnens bestyrelse mandat til at træffe beslutninger på vegne af lufthavnen – her er svaret - ja, det har bestyrelsen.

Har lufthavnens bestyrelsesformand truffet selvstændige beslutninger om klassificering af lufthavn /luftrum mm – her er svaret nej, formanden træffer kun beslutninger sammen med bestyrelsen.

Har lufthavnens brugere været medinddraget i beslutningsprocessen – ja, det har brugerne, da der sidder 3 faste medlemmer fra lejerforeningen i bestyrelsen. Det burde Niels Rasmusen vide, og alligevel fremturer han med udokumenterede påstande.


Lige nu er det tilsyneladende lykkedes Skydive at få Niels Rasmussen ”spændt” for Skydives vogn, og det ser ud til, at Niels velvilligt har stillet sig til rådighed.


Lige nu er det tilsyneladende lykkedes Skydive at få Niels Rasmussen ”spændt” for Skydives vogn, og det ser ud til, at Niels velvilligt har stillet sig til rådighed.

Det ser ud, som om ”seletøjet” strammer, da Niels Rasmussen i mine øjne har mistet orienteringen og objektiviteten. Det er tidligere sket, at andre byrådsmedlemmer er blevet udsat for de samme forsøg med at blive spændt for en eller anden vogn uden dog at ”bide” på.

Hvad Niels Rasmussens motiver er, kan han vel selv svare på, men jeg synes, at det er godt, han interesserer sig for lufthavnen, og så må han såmænd gerne angribe mig, men det ville være ønskeligt, om han holdt sig fra vilde udokumenterede påstande.

Bestyrelsen i Stauning Lufthavn har måttet lægge ryg til mange omlægninger. Udskiftning af personale, omlægninger af lønadministrationen i lufthavnen og lade det overgå til kommunen mod betaling. Den slags omlægninger giver ikke kun venner, men de har været nødvendige.

I bestyrelsen er vi optaget af at bringe lufthavnen tilbage på sporet og få driften gjort bæredygtig. Og tidligere tiders mangelfulde vedligehold bliver indhentet. Det er en stor opgave, og det tager tid. Heldigvis har et meget stort flertal i byrådet valgt at indgå i genopretningen med et ekstraordinært genopretningstilskud til lufthavnen. Niels Rasmussen vil sande, når han har læst referaterne, at lufthavnen var og er meget slidt, men det rettes der nu op på.

I lufthavnens bestyrelse samarbejder vi med alle, der vil lufthavnen, og her er det vigtigt at slå fast, at luftfartsbranchen er ekstremt regelstyret, og det skal vi i lufthavnen leve op til, og det skal brugerne også.

Bestyrelsen i Stauning Lufthavn har kun en rolle, og det er at få Stauning Lufthavn tilbage på sporet og understøtte lufthavnens ledelse og medarbejdere i den proces.

Det går bedre i Stauning Lufthavn, end det har gjort længe, selvom der fortsat er en del, der skal gøres og rettes op.

Jeg vil gerne nævne, at vi nu har en bestyrelse, som hele vejen rundt er optaget af udvikling af Stauning Lufthavn. Sådan har det bestemt ikke altid været i de 7 år, jeg har været med i bestyrelsen. 2021 vil forhåbentlig vise, at det, der har været arbejdet på i flere år, nu så småt begynder at blive ”landet”.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce