Annonce
Sport

Skuffet Mørkøv manglede en mand i sit lyntog

Anne-Christine Poujoulat/Ritzau Scanpix
Quick-Step var nødt til at bruge en mand til at hente en udbryder, og den mand manglede i etapens afgørelse.

Champagnepropperne må blive i flaskerne på Quick-Step, efter at Elia Viviani måtte se sig slået i en meget tæt spurt på 11. etape i Tour de France.

Caleb Ewan og Dylan Groenewegen var akkurat hurtigere end italieneren, og for en gangs skyld gik Quick-Steps leadout ikke helt efter planen.

Ifølge holdets chef i den disciplin, Michael Mørkøv, var feltet for længe om at hente den sidste udbryder, Aimé De Gendt, og derfor måtte Yves Lampaert bruge sine kræfter tidligere end beregnet.

- Der var ikke flere til at føre i feltet. Det kostede os en mand for meget til at hente det udbrud.

- Vi blev lidt korte i vores leadout og sad for langt tilbage på de sidste to kilometer. Jeg blev nødt til at bruge, hvad jeg havde på at køre de to andre frem i position.

- Jeg syntes, at det så fornuftigt ud, da jeg slog ud. Jeg ved ikke helt, hvad der skete i spurten, fordi jeg sad længere tilbage. Men vi gjorde, hvad vi kunne, siger en skuffet Mørkøv.

Efter onsdagens etape går løbet ind i en anden fase præget af enkeltstart og bjerge.

For Quick-Step handler det i de kommende dage om at forsvare den gule førertrøje, der sidder på Julian Alaphilippe.

- Det er stadig en fantastisk oplevelse at have den gule trøje på holdet. Nu må vi se, om vi kan forsvare den torsdag, og så bliver det op til Julian selv på enkeltstarten, siger Mørkøv.

Torsdagens etape byder på 209,5 kilometer med to seje stigninger mod slutningen og en heftig nedkørsel til målstregen i Bagnères-de-Bigorre.

Fredag venter løbets eneste enkeltstart, mens der er to barske bjergetaper i weekenden.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ringkøbing-Skjern

Flertal bakker op om habilitets-undersøgelse i Ørskov-sag

Læserbrev

Kære transportudvalg: Det er tid til handling på Rute 15

Læserbrev: I Ringkøbing-Skjern Kommune går det godt. Vi har en lav ledighed, erhvervsmæssig vækst - og vi har lige fået bekræftet, at vi er den foretrukne feriedestination for tyske turister i Danmark. Men vi risikerer, at udviklingen stopper, hvis Christiansborg ikke tager ansvar for hele Danmarks infrastruktur. I dag holder Folketingets Transportudvalg møde, og vi har fået 15 minutter til at forklare, hvorfor det er så presserende, at Rute 15 bliver udvidet til en 2+1 vej på strækningen mellem Herning og Ringkøbing. Rute 15 er en af kommunens vigtigste livslinjer til resten af landet. Men tæt trafik, dårlig sikkerhed og tung trafik af blandt andet store vindmølletransporter, mælketankbiler og landbrugsmaskiner sænker fremkommeligheden og gør det både farligt og vanskeligt at overhale. Vi har derfor brug for en bredere, bedre og mere farbar vej. På finansloven for 2019 blev der afsat penge til en såkaldt VVM-redegørelse. Nu har vi brug for, at der også afsættes de nødvendige midler, så arbejdet med at udvide Rute 15 kan gå i gang, så snart VVM-undersøgelsen er afsluttet. I Ringkøbing-Skjern Kommune viser vi år efter år, at vi er konkurrencedygtige og omstillingsparate. Vores virksomheder har landets højeste produktivitet, og vores BNP pr. indbygger er svimlende 23 procent højere end landsgennemsnittet. Men de positive resultater kommer ikke af sig selv. På Dansk Industris måling af erhvervsvenlighed ligger Ringkøbing-Skjern Kommune på en fortjent tredjeplads. Det er vi stolte over, men vi ved også godt, at det er en tredjeplads, som det bliver svært at fastholde i de kommende år. Ikke mindst fordi infrastrukturen trækker os ned i den samlede bedømmelse. I kategorien ”Infrastruktur” ligger vi på en sølle 79. plads ud af de 93 deltagende kommuner. Virksomhederne i kommunen er afhængige af fremkommeligheden på Rute 15, og derfor efterlyser de i høj grad også bedre infrastruktur for at kunne skabe flere arbejdspladser og endnu mere vækst. I fællesskab argumenterer vi for, at hele Danmark skal kobles på den nationale infrastruktur. Vi forlanger ikke motorveje eller hurtigtog, men vi er nødt til at insistere på, at de indfaldsveje, der skal sikre, at vi kan udnytte det store potentiale, der ligger i hele Danmark bliver prioriteret på Christiansborg. Det er dét, vi vil gøre, når vi mødes med Folketingets Transportudvalg i dag.

Erhverv

Primo Tours har gæster nær karantæneramt hotel: Indtil videre skal folk bare nyde deres ferie

Ringkøbing-Skjern

Viceborgmester beder om ekstern undersøgelse i Ørskov-sag: Kan ikke leve med beskyldninger

Annonce