Skjern Håndbold

Skjern har fået 52 straffekast flere end Holstebro

Skjern HåndboldAnders Eggert er ligaens topscorer med 171 mål. De 112 er scoret på straffekast, og det er alene 32 flere end det samlede antal straffekast på 80 til TTH Holstebro. Arkivfoto: Mads Dalegaard
Divisionsforeningen Håndbold har et omfattende statistisk materiale på alle hold og alle klubber. Her er lidt forskellige tal på Skjern Håndbold og TTH Holstebro inden første kamp i slutspillet onsdag aften.

Skjern: Der findes masser af statistik på både holdene og de enkelte spillere. En af de mest grundige statistikker udarbejdes af Divisionsforeningen Håndbold, og på baggrund af diverse tal kåres både årets hold og rundens hold.

Nogle bruger meget tid på den slags. Skjerns træner Ole Nørgaard bruger slet ikke tid på det.

Når man ser på tallene for Skjern Håndbold og TTH Holstebro efter de 26 kampe i grundspillet, der er flere ting, der springer i øjnene.

Skjerns Anders Eggert er ligaens topscorer med 171 scoringer. De 112 er på straffekast på 131 forsøg, og det giver en udnyttelsesprocent på 85. Kasper Søndergaard er 100 procent på straffekast, men han har også kun taget et enkelt. Hos TTH Holstebro er det Magnus Bramming, der med 39 mål har scoret flest gange på straffekast. Han er også holdets suveræne topscorer med 166 mål.

Nummer to på den liste er Peter Balling med 100 mål. Peter Balling er heldigvis for Skjern ude med en skade. Eivind Tangen har scoret 111.

- Det kan gøre en forskel til vores fordel, at Peter Balling er ude, siger Skjerns træner Ole Nørgaard.

Stregspiller Vignir Svavarsson har også været meldt ude med en skade. Han trænede ikke med mandag, men der er meldinger om, at han bliver klar til kampen mod Skjern.

- Det gør så ikke den store forskel. TTH Holstebro har to andre stærke stregspillere, siger Ole Nørgaard.

Skjerns Emil Nielsen har en samlet redningsprocent på 37. Bedste målmand for Holstebro er Sebastian Frandsen med 33.

Mest træfsikre spiller er Skjerns Christoffer Cichosz, der scorer på 80 procent af sine afslutninger. Holstebros mest træfsikre er Vignir Svavarsson med 78. Jan Grebenc har omvendt kun scoret på 46 procent af sine afslutninger.

Eivind Tangen er manden med flest udvisninger - 17 - med Jonathan Stenbäcken som næste mand med 11. Holstebro har Jonas Porup med 15 og Peter Balling med 13 og så tre mand med ti hver. I alt har Holstebro 82 mod Skjerns 77.

Noget er tal, noget andet er dagsform. Det er på banen det afgøres i aften.

0/0

Tophistorier

Annonce
Ringkøbing-Skjern For abonnenter

Heinz Peters' søn blev reddet efter flere timer i vandet: - Det eneste, man føler i det øjeblik, er ren taknemmelighed

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Tarm

Færdiggørelse af cykelsti må vente til efter sommer: Nu skal broernes ben flyttes

Indland

Frivillige finder døde havfugle fyldt med plastik

Tophistorier

Skjern For abonnenter

Cyklist om hullet cykelsti-projekt mellem Vostrup og Hemmet: Det er amatøragtigt

Læserbrev

Droner i Stauning Lufthavn? Det ville være som dræsinekørsel på Banedanmarks togstrækninger

Læserbrev: ”Velkommen ombord til byrådet, dette er kaptajn John G. Christensen, med ved roret har jeg direktøren for Stauning lufthavn. Dagens tur er en blindflyvning med mulighed for at se på luftkasteller”. Dettte kunne være den morsomme analogi til at vise, hvad politikerne bliver præsenteret for, når vi snakker om Stauning Lufthavn. Kaptajnen og co-piloten har nu siddet ved roret i henholdsvis 5 og knap 3 år, og hvad er der sket...? Alt personale er enten fyret, eller har søgt væk. At man overhovedet har kunnet finde nye folk, er mere held end forstand. Det nye personale har til gengæld ikke haft de fornødne kvalifikationer, hvilket har betydet, at man ikke har kunnet dække vagterne, og dermed måtte lukke for lufttrafiktjenesten. Dette har givet anledning til kritik fra trafikstyrelsen. Alt imens man har betalt fuld løn til en fyret medarbejder. Og kommunen står fortsat med en lufthavn som er totalt nedslidt og trafikunderlaget yderst sparsomt. Dilemmaet er, at hvis man lukker eller nedgraderer lufthavnen, lukker man også lufthavnens bedste og vel eneste aktiv – Benair, og dermed arbejdspladser som ikke flytter ind på gågaden. Benair er i sagens natur afhængig af, at der er en lufthavn til deres fly, og en vis form for lufttrafiktjeneste, med landingshjælpemidler for at sikre regulariteten. Opsætning af møller der vil påvirke lufthavnens indflyvning spøger fortsat, og for at afbøde det har det været på tale at installere et nyt landingssystem (ILS). Prisen vil være 11 millioner som skal afholdes af ejerne af møllerne. Men ILS-systemer nedlægges på andre lufthavne i Danmark og udlandet. Fremtiden er en GPS-baseret procedure. Ledelsen har altså arbejdet for at indføre et forældet system på en forældet lufthavn, hvilket selvfølgelig en glimrende løsning, hvis den skal bevares som et museum. Men enhver med kendskab til luftfart havde nok kigget fremad og arbejdet for en mere fremtidssikret løsning. GPS systemet kræver ingen vedligeholdelse, bruger ikke strøm og er fremtiden indenfor al navigation. Prisen ligger omkring 300.000 kroner. Samtidig plæderer ledelsen for en øget aktivitet af skoleflyvning. Stauning har haft masser af skoleflyvning, men de tider er forbi. At for eksempel MartinAir vil komme og benytte pladsen, vil aldrig give en aktivitet, der kan retfærdiggøre yderligere investeringer. Til slut vil man have droneaktiviteter ind på lufthavnen. Men er man i byrådet blevet informeret om konsekvenserne? Droner hører ikke til på en lufthavn, det er ren desperation fra ledelsens side. Droner hører til på, eller i nærheden, af et erhvervsområde. Når der er droner i luften, må der ikke være fly - og vice versa. Måske byrådet skulle tage på studietur til en anden hensygnende lufthavn, Odense, og høre, hvilke indtægter lufthavnen har på den konto. Husk også at besøge de tilbageværende flyfirmaer samme sted og høre deres mening om droneflyvning på en lufthavn. At tillade droneflyvning er, som hvis Banedanmark tillader dræsinekørsel på togstrækningerne. Inden lufthavnen mister opdriften med den nuværende ledelse, og ender som en bunke forvredet jern på en mark, var det måske på tide for byrådet at trække iltmaskerne på, så de kan begynde at tænke klart - og få en ny ledelse ind med erfaring inden for luftfart og tilknyttede erhverv hertil. Indrømmet.. det er ikke nemt, men lufthavnen kan slet ikke økonomisk bære direktørlønninger til ansatte, der ikke kan indgå i Lufttrafiktjenesten. Byrådet skulle måske i stedet lytte og hente ideer hos brugere, firmaer, foreninger og aktører, der i dag opererer på lufthavne, og måske også spørge tidligere ansatte!

Ringkøbing

Jobcenterchef efter kursændring i Hilde-sagen: Det sker, at der fremkommer nye oplysninger

Vestjylland For abonnenter

Efter ulvedrab på kvie: Ung ejer vil nu sætte vogteræsel ind som forsvar

Ringkøbing

Se video af redning: 20-årig sejler reddet op ad vandet efter flere timer i fjorden

Ringkøbing

Hilde vandt: Kræftsyg kvindes sygedagpenge forlænges på ubestemt tid

Annonce