Annonce
Læserbrev

Skandale på skandale: Lad os nu få sandheden om højspændingsledningen

Læserbrev: Hvordan skal befolkningen blive ved med at have tillid til systemet? Hvad er det for løgnagtige tilstande, vi er på vej imod?

Hvor mange godt betalte uvildige rapporter, betalt af borgerne, er blevet rettet til i tidens løb?

Der findes næsten ikke ord for sådanne bevidste handlinger, som det er at bede om at få rettet en uvildig rapport til det, man selv ønsker, og dernæst bede de, der stod for rapporten, om ikke at udtale sig. Er det sådanne vildledende udtalelser fra embedsmænd, som er skyld i blandet andet disse fadæser?

For mange år tilbage købte forsvaret et par førerløse fly, hvoraf man kun fik det ene i luften ganske kort tid.

De nye kampfly som larmer for meget.

Vi har set sygehuse, som er bygget så højt, at man ikke havde råd til at indrette dem, hvorefter de øverste etager stod tomme.

IC4-tog, som ikke kan køre.

Århus Letbane, som ikke kan køre, når DMI varsler mulighed for frost.

Viking Link til sort, CO2-fyldt kulstrøm fra Tyskland til England.

400kw-masteskoven på langs af Jylland.

It-systemer, som ikke virker efter hensigten.

Og meget mere.

Udbytteskat i milliardklassen, som blev vældig dokumenteret af Kontant, men selv om de stod med en kopi af den fortrolige aftale, ville Skats ansvarlige ledelse ikke forholde sig til det, de selv havde skrevet.

Sådanne mennesker, som ikke vil stå ved det, de de selv har skrevet, skal ikke bare fyres, nej, de skal sparkes ud uden forgyldt håndtryk.

Det samme gælder Energinets ledelse, som bevidst har bedt om at få rettet en uvildig rapport til det, man selv ønsker, der skulle stå, og dernæst bede de, der stod for rapporten, om ikke at udtale sig.

Borgmestre og politikere - få nu fat i energiministeren og få ham til at fortælle sandheden om 400kw-ledningen. Det kan kun gå for langsomt.

Annonce
Visualisering: Bystrup Arkitekter samt Rambøll
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Skandale: Kan livet fortsætte uden Postnord?

Læserbrev: Hvordan har Postnord fundet af, at det kun er brevene, de taber på? De må have fundet løsningen på at skille koldt og varmt vand. Efter det er blandet... Meget fornuftigt har postbudene både breve og pakker med ud. Det er vel heller ingen ulempe for Postnord, at det er brevene, der er befordringspligt på. De har fået serveret en politisk malkeko. Det er ender vel med, at brevene må tage op til en måned om at komme frem... Allerede nu er det betydelig langsommere end med dagvognen på Christian Den Fjerdes tid. Hvem har fået problemerne? Politikerne. Hvem har skabt dem? Politikerne. Der er flere mistænkte. En af de hovedmistænkte er Kristian Jensen. Det passer med hans taktik fra skattevæsenet. De startede med at slagte aktiverne og fordele dem. Derefter trykkede de på digitaliseringsknappen. Så satte de sig ned. Undrede sig over, at svenskerne ikke løste problemet for dem... Man kan sige meget om svenskerne, men speciel dumme er de altså ikke... Det er en skandale med de milliarder, der allerede er pumpet i projektet. Senest har de sendt adskillige personer på permanent ferie, og har planer om at sende endnu flere samme vej. Bare rejsebureauerne har rejser nok til dem... Det er ren kukkeluk at bruge milliarder på det! Udbringning af pakker er der mange, der har kapacitet til. Skildpaddebrevene må kunne løses på anden vis. Quickbreve er næsten lige så dyre som pakker. Derfor kan man vel sende dem som en pakke? Anbefalede breve kan vel håndteres på samme måde? Udbringning af B- breve kunne for eksempel overdrages til kommunerne. Ved at tilføre flere ansatte kunne hjemmehjælperne sagtens løse opgaven. Der bliver hældt millioner/milliarder i Postnord, som kunne bruges til det. Samtidig kunne ældreplejen i eget hjem blive opgraderet. Hvis postbudet, ligesom i gamle dage, havde tjek på om alle var ok. på ruten. Sikken en tryghed, det kunne give. Skildpaddebrevene kunne måske alternativt distribueres sammen med reklamerne på ugebasis. Nu mener nogen i det politiske, at vi skal købe Postdanmark tilbage fra Postnord. Heldigt, at vi ikke har fået malet alle postkasserne endnu. Der bliver udgifter nok til biler, skilte, tøj og til svenskerne. Men big business for dem, der sælger maling og profiltøj. Kan livet fortsætte uden Postnorddanmark? Eller går det i stå?

Annonce