Annoncørbetalt indhold

Skal du have sund aftensmad i dag?

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Du kender det sikkert – du har gode intentioner om at få sunde retter ind i hverdagen, men på grund af stress bliver det endnu en omgang take-away eller de sædvanlige boller i karry. Derfor guider vi her til, hvordan du med få træk kan få mere sundhed ind i middagsmaden.


Annonce

Mere sundhed med enkle ændringer

Sund mad er en forudsætning for en velfungerende krop, og derfor bør du overveje at få flere nærende og friske råvarer ind i madlavningen. Her kommer vi med råd til, hvad du kan overveje for at kunne følge de officielle kostråd lidt bedre:


●     Prøv en måltidskasse

●     Lav madplaner

●     Søg ny inspiration


Prøv måltidskasse

En måltidskasse er en kasse med opskrifter og ingredienser, du bestiller online. I stedet for at du selv skal finde på sunde retter og nå i supermarkedet og handle ind, bliver kassen leveret direkte hjem til dig. Du kan vælge mellem flere forskellige typer af kasser, så du kan få det indhold, du godt kan lide. Det kan være alt fra vegetarisk til moderne dansk og udenlandsk.


Kasserne varierer i størrelse, så du kan både få kasser med opskrifter og råvarer til få dage eller til flere dage. Det er tillige muligt at få kasser til en enkelt person eller til en stor husstand. Måltidskassernes opskrifter har fokus på at være let tilgængelige og overkommelige, så du behøver ikke at have den store gastronomiske erfaring. Og da alle ingredienserne medfølger, behøver du kun at middags-shoppe ét sted.


Der er flere udbydere som blandt andet HelloFresh-måltidskasser, der alle varierer lidt i forhold til pris, indhold, profil og muligheder. Du kan tegne et abonnement på din favoritkasse, og så bliver der leveret nye kasser regelmæssigt til dig.


Læg madplaner

Når du ønsker mere sundhed i aftensmaden, kan du også gøre hele processen mere overskuelig ved at lave madplaner. Med madplaner opstår der aldrig tvivl og pludselige impulser, for du har det hele planlagt på forhånd.


Tag dig god tid, og start med at skrive de opskrifter ned, som du gerne vil prøve i løbet af ugen. Er du vant til at handle hver dag, kan du spare meget tid ved at købe ind til tre-fem dage ad gangen. Notér derefter alle ingredienserne til hver ret ned. Kender du supermarkedet godt, så skriv dem ned i den rækkefølge, du møder ingredienserne i butikken. Så slipper du for at gå frem og tilbage.


Når du kommer i gang med madlavningen, kan du med fordel lave større portioner og fryse ned. Så har du altid en sund ret i en snæver vending.


Søg ny inspiration

Noget af det sværeste ved madlavningen er inspirationen. Mange mennesker laver de samme fem retter til aftensmad om og om igen, fordi det er nemt og overskueligt. Men rutiner kan blive kedelige, og der kan mangle variation, der er vigtigt for kroppens næring.


Derfor skal du måske have ny inspiration. Du kan tage de gamle kogebøger ned eller finde nye ideer online. Ved du ikke, hvor du skal starte, så begynd med noget, du ved, du godt kan lide. Det kan være frikadeller eller måske bare fisk. Se hvilke nye og sunde retter, du kan lave med de ingredienser, for nogle gange er det helt fint med bare lidt fornyelse. Nogle nye grøntsager, krydderurter eller tilberedningsmåder kan gøre en stor forskel.


Det kan være en fordel at søge inspiration online, hvor det bugner med sunde retter fra alle køkkener. Især Instagram og YouTube er gode steder at starte. Her er der gerne trin-for-trin guides og visuel hjælp, som kan gøre det lettere.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.