x
Annonce
Digitalt

Sæt strøm til din rygsæk med Pix Backpack

Pix Backpack lyser meget markant op med sit lyse display, og det er nemt og hurtigt at lave egne billeder og animationer via den medfølgende app - der er dog også mulighed for at vælge mellem en stribe eksisterende designs, hvoraf nogle skal tilkøbes. Pr-foto
Nu bliver også rygsækken elektrisk med Pix Backpack, der leverer, hvad den lover, men for en pris

Da to venner i 2016 ville lave en rygsæk, der kan tilpasses digitalt, blev det en to år lang rejse med talrige prototyper og forsøg, før Pix Backpack endte på Kickstarter. Her blev tasken så vel modtaget, at den rejse 340.000 dollars, og produktionen blev en realitet.

Nu sælges Pix Backpack globalt, og hvis der kan sættes strøm til noget, ser vi gerne nærmere på det på Gear – også når det er en rygsæk.

Annonce
Pix Backpack har også flere praktiske anvendelsesmuligheder, blandt andet i trafikken. Pr-foto

Hvorfor?

… er det første spørgsmål. Hvorfor i al verden vil man sætte strøm til sin rygsæk? For Pix Backpack handler det om, at man skal kunne personalisere rygsækken, og det må man give Pix; Pix Backpack kan blive fuldstændig unik.

Hele fronten på tasken er nemlig én stor LED-skærm, der via en tilhørende app kan personaliseres i det uendelige. LED-skærmen er robust, den tåler både vand, slag og at blive bøjet, og så lyser den virkelig op. Den er meget mere farverig og lysende, end jeg havde forventet.

Du forbinder hurtigt rygsækken med den tilhørende app, og så kan du vælge mellem en stribe emojis, gifs, tekstbeskeder med videre, eller du kan designe dit eget billede eller budskab (du skal jo være unik, ikke?). Der er også nogle spil, fx Snake og Tetris, som man kan spille på tasken med sin mobil – hvilket vist mest er en gimmick, da telefonens spil må siges at være mere end konkurrencedygtige med Pix Backpacks.

Lys op

Pix Backpack koster næsten 2000 kroner inkl. fragt, og til den pris er der en god chance for, at du er unik, også selvom du bruger en af de standrad-grafikker, der er i appen. Det er altså en anelse pebberet for en rygsæk på 27 liter, som – hvis man ser bort fra LED-skærmen – er en ganske almindelig rygsæk. Du skal desuden selv sørge for en power bank, der kan holde liv i tasken.

Der er ingen tvivl om, at Pix Backpack har nogle kommercielle muligheder, da du kan lyse op med et budskab i en folkemængde, og i den mørke vintertrafik kan du eller dit barn også lyse meget tydeligt op med LED-skærmen på ryggen.

Pix Backback er godt tænkt og udført, men prisen vil nok afskrække mange fra at købe tasken.

Pix Backback kan købes på pix.style for 259 dollars plus 25 dollars i fragt til Danmark, cirka 1900 kroner i alt.

Appen er meget let at komme i gang med, og det er nemt at forbinde til rygsækken. Der måtte gerne have været flere billeder fra start, og så virker det en smule grådigt, at så mange designs koster penge, når nu rygsækken i udgangspunktet koster en del. Pr-foto
En af de smartere funktioner ved tasken er, at den kan gøre dig selv eller dit barn meget mere synlig i trafikken. Pr-foto
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
112

To gasflasker taget fra campingvogn

Læserbrev

Corona. Vi skal bruge de danske oplevelser som aldrig før

Læserbrev: I Danmark har vi gennem de seneste ti år bygget et fantastisk turismeprodukt op med et meget bredt udbud af restauranter i alle prisklasser, som gør, at man kan spise kvalitetspizza og gourmetburgere den ene dag og på Michelinrestaurant den næste. Man kan vælge at bo på et nyistandsat vandrerhjem eller på et femstjernet luksushotel. Kort sagt er der masser af oplevelser til enhver smag. Men alle virksomhederne i erhvervet er hårdt ramt af COVID-19-virussen, og vil vi fortsat have et spændende og differentieret oplevelsesudbud i Danmark, så har vi alle et ansvar. Et ansvar for at støtte de danske restauranter, cafeer, forlystelsesparker og øvrige oplevelsesvirksomheder for at bidrage til deres overlevelse. De første konkurser fra hotel- og restauranterhvervet er begyndt at tikke ind. Desværre kommer der flere. Mange flere. Regeringen har allerede gjort meget, og det har danskerne også. Nogle restauranter og hoteller har satset på takeaway gennem krisen, og mange fortæller om kolossal opbakning fra nærmiljøet. Netop denne følelse må vi ikke glemme, når Danmark igen åbner. For behovet for støtte til de lokale virksomheder vil bestå. Denne krise forsvinder ikke igen med det samme. Erfaringer fra tidligere kriser viser, at det vil tage turisme- og oplevelseserhvervet flere år at komme tilbage til det tidligere niveau. Måske kommer turisterne igen - men hvornår? De senere år er turisterne kommet rejsende hertil fra hele verden for at tage del i den danske hygge og se på dansk kultur og design. De lægger 55 milliarder kroner om året. Penge, som bidrager til et stærkt turisterhver, vi som danskere også får mulighed for at nyde. Men når forbruget fra udenlandske turister forsvinder, er der ekstraordinært brug for, at vi selv støtter op. Vi kan ikke forvente, at udenlandske turister og forretningsrejsende med det samme igen strømmer til landet. Og selvom vi danskere kan ikke dække hele deres forbrug, så kan vi bidrage flere steder. Dette forår har mange været nødsaget til at aflyse runde fødselsdage, konfirmationer, bryllupper og andre store mærkedage, der skulle være fejret på hoteller, kroer og restauranter. Forhåbentlig kan disse fejringer gennemføres på et senere tidspunkt. Og måske kan en del af feriebudgettet, der var afsat til en tur til Østen eller Middelhavet i stedet bruges på ophold langs de danske kyster og til at nyde et fantastiske måltider på landets restauranter. Støtter vi ikke erhvervets virksomheder i dag, har vi dem måske ikke i morgen. Det vil være en skam, for turismeproduktet i Danmark er vokset med innovative ideer og spændende nye projekter, som skaber arbejdspladser, omsætning og vækst i hele Danmark. I år er året, hvor ‘Staycation’ får en helt anden betydning. Det er nemlig dét, der kan være med til at sikre turismeerhvervets overlevelse.

Annonce