Annonce
Ringkøbing

Så mange vil være sæsonmedarbejdere hos Naturkraft

358 unge mennesker vil rigtig gerne arbejde på Naturkraft. Foto: Naturkraft

Ringkøbing: Oplevelsesparken Naturkraft får ingen problemer med at finde unge mennesker nok til de 100 timelønnede stillinger, der skal besættes inden den officielle åbning til juni. Ansøgningerne er nemlig væltet ind.

Da fristen for at søge de nye job udløb mandag, lå der ikke mindre end 358 ansøgninger i bunken - langt de fleste lokale. Det er et antal, den kommende turistattraktion kalder "overvældende".

Nu går arbejdet med at gennemgå de mange ansøgninger og indkalde kandidaterne til næste runde i gang. Hen over en af de kommende weekender vil der nemlig blive gennemført gruppesamtaler med de egnede ansøgere, og først herefter bliver der givet besked om, hvem der fremover kommer på lønningslisten.

Der venter de unge ansatte et spændende job, hvor der både skal tales dansk og tysk. Mens nogle kan se frem til at arbejde i caféen, kiosk eller butik, kan andre slå sig løs på Naturkrafts scene, hvor publikum skal underholdes. Alle skal være med til at give gæsterne en god oplevelse.

De mange sæsonmedarbejdere kan se frem til at få travlt. Naturkraft budgetterer med 260.000 gæster årligt.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Kære transportudvalg: Det er tid til handling på Rute 15

Læserbrev: I Ringkøbing-Skjern Kommune går det godt. Vi har en lav ledighed, erhvervsmæssig vækst - og vi har lige fået bekræftet, at vi er den foretrukne feriedestination for tyske turister i Danmark. Men vi risikerer, at udviklingen stopper, hvis Christiansborg ikke tager ansvar for hele Danmarks infrastruktur. I dag holder Folketingets Transportudvalg møde, og vi har fået 15 minutter til at forklare, hvorfor det er så presserende, at Rute 15 bliver udvidet til en 2+1 vej på strækningen mellem Herning og Ringkøbing. Rute 15 er en af kommunens vigtigste livslinjer til resten af landet. Men tæt trafik, dårlig sikkerhed og tung trafik af blandt andet store vindmølletransporter, mælketankbiler og landbrugsmaskiner sænker fremkommeligheden og gør det både farligt og vanskeligt at overhale. Vi har derfor brug for en bredere, bedre og mere farbar vej. På finansloven for 2019 blev der afsat penge til en såkaldt VVM-redegørelse. Nu har vi brug for, at der også afsættes de nødvendige midler, så arbejdet med at udvide Rute 15 kan gå i gang, så snart VVM-undersøgelsen er afsluttet. I Ringkøbing-Skjern Kommune viser vi år efter år, at vi er konkurrencedygtige og omstillingsparate. Vores virksomheder har landets højeste produktivitet, og vores BNP pr. indbygger er svimlende 23 procent højere end landsgennemsnittet. Men de positive resultater kommer ikke af sig selv. På Dansk Industris måling af erhvervsvenlighed ligger Ringkøbing-Skjern Kommune på en fortjent tredjeplads. Det er vi stolte over, men vi ved også godt, at det er en tredjeplads, som det bliver svært at fastholde i de kommende år. Ikke mindst fordi infrastrukturen trækker os ned i den samlede bedømmelse. I kategorien ”Infrastruktur” ligger vi på en sølle 79. plads ud af de 93 deltagende kommuner. Virksomhederne i kommunen er afhængige af fremkommeligheden på Rute 15, og derfor efterlyser de i høj grad også bedre infrastruktur for at kunne skabe flere arbejdspladser og endnu mere vækst. I fællesskab argumenterer vi for, at hele Danmark skal kobles på den nationale infrastruktur. Vi forlanger ikke motorveje eller hurtigtog, men vi er nødt til at insistere på, at de indfaldsveje, der skal sikre, at vi kan udnytte det store potentiale, der ligger i hele Danmark bliver prioriteret på Christiansborg. Det er dét, vi vil gøre, når vi mødes med Folketingets Transportudvalg i dag.

Annonce