Annonce
Skjern

Overtagelse til oktober: Dagligvarebutik åbner inden sommerferien næste år

Direktør i Rema 1000, Jan Poulsen, håber, at den nye butik i Skjern kan åbne inden næste sommerferie. Arkivfoto
Arbejdet med at rive den gamle bygning ned begynder hurtigst muligt efter overtagelsen 1. oktober.

Skjern: Rema 1000 er langt med planlægningen af den kommende butik på Farverivej 5, hvor Skjern Autoservice ligger i dag.

- Vi har fået godkendt lokalplanen for området og er i gang med at indhente byggetilladelse. Hvis alt går som forventet, så åbner den nye butik i første halvår af 2020, fortæller direktør Jan Poulsen fra Rema 1000.

Rema har aftalt med sælger af ejendommen, at overtagelsen sker 1. oktober.

- Det passer vist bedst i den nuværende ejers planer, siger Jan Poulsen.

Rema Butiksudvikling er allerede godt i gang med projekteringen af den nye butik.

- Der skal både søges nedrivningstilladelse og byggetilladelse hos kommunen, og det kan godt tage noget tid. Nedrivning kan jo også godt tage længere tid end forventet. Når vi skal til at bygge, har vi erfaring for, at der godt kan være ventetid på betonelementer. Det har forsinket andre nye butikker, forklarer Jan Poulsen.

Rema skal også betale for de svingbaner, der skal være med til at få trafikken på Østergade til at glide så let som muligt.

Med alle forbehold in mente håber Jan Poulsen, at den nye Rema 1000 kan åbne inden sommerferien 2020.

Ud over en Rema 1000-butik skal der også være en udvalgsvarebutik på grunden.

- Vi skal nu i gang med at finde en butik, som har lyst til at ligge på grunden. Jeg har flere gange lovet, at vi ikke tager en butik fra Skjerns bymidte og flytter den ud til den nye Rema butik. Det kan så godt være, at der kommer en konkurrent til en af de nuværende butikker, påpeger Jan Poulsen.

Den nuværende ejer af grunden, indehaver af Skjern Autoservice, Elan Christensen, har endnu ikke en endelig aftale på plads om, hvor Skjern Autoservice skal ligge i fremtiden.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Skandale: Kan livet fortsætte uden Postnord?

Læserbrev: Hvordan har Postnord fundet af, at det kun er brevene, de taber på? De må have fundet løsningen på at skille koldt og varmt vand. Efter det er blandet... Meget fornuftigt har postbudene både breve og pakker med ud. Det er vel heller ingen ulempe for Postnord, at det er brevene, der er befordringspligt på. De har fået serveret en politisk malkeko. Det er ender vel med, at brevene må tage op til en måned om at komme frem... Allerede nu er det betydelig langsommere end med dagvognen på Christian Den Fjerdes tid. Hvem har fået problemerne? Politikerne. Hvem har skabt dem? Politikerne. Der er flere mistænkte. En af de hovedmistænkte er Kristian Jensen. Det passer med hans taktik fra skattevæsenet. De startede med at slagte aktiverne og fordele dem. Derefter trykkede de på digitaliseringsknappen. Så satte de sig ned. Undrede sig over, at svenskerne ikke løste problemet for dem... Man kan sige meget om svenskerne, men speciel dumme er de altså ikke... Det er en skandale med de milliarder, der allerede er pumpet i projektet. Senest har de sendt adskillige personer på permanent ferie, og har planer om at sende endnu flere samme vej. Bare rejsebureauerne har rejser nok til dem... Det er ren kukkeluk at bruge milliarder på det! Udbringning af pakker er der mange, der har kapacitet til. Skildpaddebrevene må kunne løses på anden vis. Quickbreve er næsten lige så dyre som pakker. Derfor kan man vel sende dem som en pakke? Anbefalede breve kan vel håndteres på samme måde? Udbringning af B- breve kunne for eksempel overdrages til kommunerne. Ved at tilføre flere ansatte kunne hjemmehjælperne sagtens løse opgaven. Der bliver hældt millioner/milliarder i Postnord, som kunne bruges til det. Samtidig kunne ældreplejen i eget hjem blive opgraderet. Hvis postbudet, ligesom i gamle dage, havde tjek på om alle var ok. på ruten. Sikken en tryghed, det kunne give. Skildpaddebrevene kunne måske alternativt distribueres sammen med reklamerne på ugebasis. Nu mener nogen i det politiske, at vi skal købe Postdanmark tilbage fra Postnord. Heldigt, at vi ikke har fået malet alle postkasserne endnu. Der bliver udgifter nok til biler, skilte, tøj og til svenskerne. Men big business for dem, der sælger maling og profiltøj. Kan livet fortsætte uden Postnorddanmark? Eller går det i stå?

Annonce