Annonce
112

Politiet advarer mod bedrag: 78-årig lod sig ikke narre

En kvinde fra Ulfborg bed ikke på krogen, da "banken" ringede. Genrefoto

Ulfborg: Personen i den anden ende gjorde ellers alt, hvad vedkommende kunne for at narre en 78-årig kvinde fra Ulfborg, men hun bed ikke sådan lige på.

Kvinden blev ringet op af "banken", der kunne fortælle, at hun var blevet snydt, og at 25.000 kroner var flyttet fra hendes konto. Banken skulle nu bruge hendes Nemid og kode til at rette op på miseren.

- Kvinden ville gerne høre, hvilken bank de ringede fra, og da der først blev sagt Nordea og siden Danske Bank, og hun ikke er kunde i nogle af de banker, anede hun, at noget var fordækt. Så hun smækkede røret på, fortæller Mikkel Bertelsen fra lokalpolitiet i Holstebro.

Der blev ikke givet en eneste kode eller oplysning, som bedrageren kunne bruge, tilføjer Mikkel Bertelsen.

- Men det er stadigvæk et forsøg på bedrageri, og vi ser desværre indimellem disse anmeldelser, hvor man opsøger ældre borgere med henblik på at snyde dem. Derfor opfordrer vi nu til, at man ikke giver personlige oplysninger, hvis man bliver ringet op eller kontaktet, for det er forsøg på at franarre én de oplysninger, siger han.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Skandale: Kan livet fortsætte uden Postnord?

Læserbrev: Hvordan har Postnord fundet af, at det kun er brevene, de taber på? De må have fundet løsningen på at skille koldt og varmt vand. Efter det er blandet... Meget fornuftigt har postbudene både breve og pakker med ud. Det er vel heller ingen ulempe for Postnord, at det er brevene, der er befordringspligt på. De har fået serveret en politisk malkeko. Det er ender vel med, at brevene må tage op til en måned om at komme frem... Allerede nu er det betydelig langsommere end med dagvognen på Christian Den Fjerdes tid. Hvem har fået problemerne? Politikerne. Hvem har skabt dem? Politikerne. Der er flere mistænkte. En af de hovedmistænkte er Kristian Jensen. Det passer med hans taktik fra skattevæsenet. De startede med at slagte aktiverne og fordele dem. Derefter trykkede de på digitaliseringsknappen. Så satte de sig ned. Undrede sig over, at svenskerne ikke løste problemet for dem... Man kan sige meget om svenskerne, men speciel dumme er de altså ikke... Det er en skandale med de milliarder, der allerede er pumpet i projektet. Senest har de sendt adskillige personer på permanent ferie, og har planer om at sende endnu flere samme vej. Bare rejsebureauerne har rejser nok til dem... Det er ren kukkeluk at bruge milliarder på det! Udbringning af pakker er der mange, der har kapacitet til. Skildpaddebrevene må kunne løses på anden vis. Quickbreve er næsten lige så dyre som pakker. Derfor kan man vel sende dem som en pakke? Anbefalede breve kan vel håndteres på samme måde? Udbringning af B- breve kunne for eksempel overdrages til kommunerne. Ved at tilføre flere ansatte kunne hjemmehjælperne sagtens løse opgaven. Der bliver hældt millioner/milliarder i Postnord, som kunne bruges til det. Samtidig kunne ældreplejen i eget hjem blive opgraderet. Hvis postbudet, ligesom i gamle dage, havde tjek på om alle var ok. på ruten. Sikken en tryghed, det kunne give. Skildpaddebrevene kunne måske alternativt distribueres sammen med reklamerne på ugebasis. Nu mener nogen i det politiske, at vi skal købe Postdanmark tilbage fra Postnord. Heldigt, at vi ikke har fået malet alle postkasserne endnu. Der bliver udgifter nok til biler, skilte, tøj og til svenskerne. Men big business for dem, der sælger maling og profiltøj. Kan livet fortsætte uden Postnorddanmark? Eller går det i stå?

Danmark For abonnenter

Hun blev mishandlet og indespærret: - Jeg ville stikke af, men jeg kunne ikke

Annonce