Annonce
Sport

Podcasten Danmark: Man har fået for mange håndbolde i hovedet, hvis man mener, landstræneren skal fyres

Nikolaj Jacobsen skal naturligvis fortsætte som dansk landstræner, lyder det i podcasten, Sport i Danmark. (Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix)
Kan vi efterhånden tro på det danske herrelandshold i håndbold efter fiaskoen ved EM? Det og andre spørgsmål vender sportsjournalisterne Jesper Banke og Kim Mikkelsen i denne uges episode af podcasten, Sport i Danmark.

HÅNDBOLD: Hvordan kommer det danske herrelandshold videre efter EM, og hvordan er medaljechancerne ved OL senere på året?

Det er nogle af de spørgsmål, der behandles i podcasten Sport i Danmark, hvor Fredericia Dagblads Jesper Banke har besøg af Jysk Fynske Mediers håndboldskribent, Kim Mikkelsen.

- Jeg fastholder, at Danmark har verdens bedste landshold. Vi skal bare have det til at fungere. Det gjorde det overhovedet ikke under slutrunden, men jeg synes stadig, at langt de fleste af de spillere, der var med i truppen, også er dem, der skal være med ved OL, hvor Danmark igen vil høre til blandt de absolutte favoritter, mener Kim Mikkelsen, som ikke finder det fornuftigt at tale om, hvorvidt Nikolaj Jacobsen fortsat skal være landstræner.

- Den gør helt sikkert ondt, men i min verden sætter den ikke spørgsmålstegn ved, hvorvidt han skal fortsætte som landstræner.

- Man har fået lidt for mange håndbold i hovedet, hvis man synes, han skal fyres, og korttidshukommelsen har i hvert fald lidt alvorlig skade, lyder det.

Jesper Banke spørger, hvorvidt der er danske spillere, der er færdige på landsholdet efter EM.

- Det var fint, at vi fik René Toft med til slutrunden, men for at optimere de danske chancer ved OL, skal vi håbe, at Henrik Toft kommer tilbage, og gør han det, ser jeg det også som et farvel til René Toft. Så, tror jeg, hans tid på landsholdet er ovre, siger Kim Mikkelsen.

- Derudover kan jeg være i tvivl om Morten Olsen, der fik lige knap seks minutters spilletid under EM. Det, synes jeg, er et tegn på, at landstræneren ikke lige har ham som den helt store kronjuvel i OL-samlingen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Kære transportudvalg: Det er tid til handling på Rute 15

Læserbrev: I Ringkøbing-Skjern Kommune går det godt. Vi har en lav ledighed, erhvervsmæssig vækst - og vi har lige fået bekræftet, at vi er den foretrukne feriedestination for tyske turister i Danmark. Men vi risikerer, at udviklingen stopper, hvis Christiansborg ikke tager ansvar for hele Danmarks infrastruktur. I dag holder Folketingets Transportudvalg møde, og vi har fået 15 minutter til at forklare, hvorfor det er så presserende, at Rute 15 bliver udvidet til en 2+1 vej på strækningen mellem Herning og Ringkøbing. Rute 15 er en af kommunens vigtigste livslinjer til resten af landet. Men tæt trafik, dårlig sikkerhed og tung trafik af blandt andet store vindmølletransporter, mælketankbiler og landbrugsmaskiner sænker fremkommeligheden og gør det både farligt og vanskeligt at overhale. Vi har derfor brug for en bredere, bedre og mere farbar vej. På finansloven for 2019 blev der afsat penge til en såkaldt VVM-redegørelse. Nu har vi brug for, at der også afsættes de nødvendige midler, så arbejdet med at udvide Rute 15 kan gå i gang, så snart VVM-undersøgelsen er afsluttet. I Ringkøbing-Skjern Kommune viser vi år efter år, at vi er konkurrencedygtige og omstillingsparate. Vores virksomheder har landets højeste produktivitet, og vores BNP pr. indbygger er svimlende 23 procent højere end landsgennemsnittet. Men de positive resultater kommer ikke af sig selv. På Dansk Industris måling af erhvervsvenlighed ligger Ringkøbing-Skjern Kommune på en fortjent tredjeplads. Det er vi stolte over, men vi ved også godt, at det er en tredjeplads, som det bliver svært at fastholde i de kommende år. Ikke mindst fordi infrastrukturen trækker os ned i den samlede bedømmelse. I kategorien ”Infrastruktur” ligger vi på en sølle 79. plads ud af de 93 deltagende kommuner. Virksomhederne i kommunen er afhængige af fremkommeligheden på Rute 15, og derfor efterlyser de i høj grad også bedre infrastruktur for at kunne skabe flere arbejdspladser og endnu mere vækst. I fællesskab argumenterer vi for, at hele Danmark skal kobles på den nationale infrastruktur. Vi forlanger ikke motorveje eller hurtigtog, men vi er nødt til at insistere på, at de indfaldsveje, der skal sikre, at vi kan udnytte det store potentiale, der ligger i hele Danmark bliver prioriteret på Christiansborg. Det er dét, vi vil gøre, når vi mødes med Folketingets Transportudvalg i dag.

Ringkøbing-Skjern

Ørskov-sagen: Flertal bakker op om undersøgelse af Trine Ørskov og moderens nye arbejde

Erhverv

Primo Tours har gæster nær karantæneramt hotel: Indtil videre skal folk bare nyde deres ferie

Annonce