Annonce
Skjern

Philip og Tobias siger tak for hjælpen med 200 plakater: Butikker glæder sig over lokal opbakning

Tobias Pedersen og Philip Fabricius hængte de fleste af Skjern Handelsforenings 200 plakater op. Plakaterne takker for opbakningen til byen. Foto: Sebastian Engelberth Hansen
De lokale har vist sig som gode kunder her i corona-tiden, og butikkerne håber, det fortsætter op til jul. Taknemmeligheden har butikkerne vist med takkekort i plakatstørrelse.
Annonce

SKJERN: - To strips, så kan man det!

18-årige Tobias Pedersen dannede torsdag makkerpar med 20-årige Philip Fabricius. Sammen var de på en klar mission på vegne af byens butikker: 200 plakater skulle, inden dagen var omme, pryde byens lygtepæle. Selvom ingen af de to havde erfaring med at hænge valgplakater eller andet lignende op, var det altså til at finde ud af, når bare man lige havde sine plasticstrips ved hånden.

De grønne plakater siger ”tusind tak for sin opbakning til vores by.” Planen er at få de lokale til at bruge byens butikker, når Black Week og julehandlen sætter ind.

- Folk skal handle lokalt. Internetforretningerne skal nok klare sig alligevel, siger Tobias Pedersen.

Han er i lære hos Sport 24 i Skjern. Philip Fabricius, som arbejder hos Mr. Thomsen, bakker op om budskabet. Han kan godt se idéen i at hænge plakater op for at sige tak og dermed sende et signal.

- Jeg synes, det er en fin idé. Det er lidt ligesom en valgplakat, fortæller han.

Ud på eftermiddagen gik bychef Mette Christensen også til hånde med plakater og strips, så i alt 200 lygtepæle kunne få et takkekort i stor skala.

Annonce

Bychef tror på fysisk reklame

Efter den store nedlukning i marts og april oplevede hun, at mange borgere og handlende har sagt, de er glade for, at der igen er liv i byen.

På den måde har corona-nedlukningen givet folk en større bevidsthed om, at en aktiv by og bymidte betyder noget, mener hun.


Jeg synes, det er en fin idé. Det er lidt ligesom en valgplakat.

Philip Fabricius, ansat, Mr. Thomsen


Mette Christensen tror på, det har en anden effekt, at budskaberne hænger fysisk i form af en plakat, i stedet for det er noget man ser på nettet eller hører.

I sommer var forretningerne også aktive med fysiske reklamer. Dengang var det som en del af kampagnen ”Tættere på”, som Gentænk Skjern stod bag.

- Vi tror på, at det fysiske hjælper, og jeg tror på, at det printer sig mere ind i hjernen, at man ser budskabet, når man cykler på arbejde eller lige er nede for at købe en liter mælk, siger bychefen.

De unge mænd stod for det meste af ophængningen, men bychef Mette Christensen stødte til senere på onsdagen. Bychefen siger med et grin, at det godt kan være, det bliver hende, der skal pile plakaterne ned igen mellem jul og nytår. Foto: Sebastian Engelberth Hansen

Plakaterne er spredt ud over de større veje, der inden for byskiltet fører til bymidten, såsom Ånumvej, Vardevej, Lønborgvej og dele af Østergade.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Skjern

Bil i brand: Påkørte gravemaskine

Debat

KD vil have minkgravene fjernet

Annonce