Skjern Håndbold

Perfekt start på slutspillet for Skjern Håndbold

Thomas Mogensen var med igen efter en skade, og han var i topform med fire scoringer allerede inden pausen, da Skjern Håndbold åbnede slutspillet med en sikker hjemmesejr over TTH Holstebro. Foto: Johnny Pedersen/Ritzau Scanpix
Skjern Håndbold stemplede ind i slutspillet med høj klasse, da de uden problemer hjemme vandt 28-21 over lokalrivalerne fra TTH Holstebro.

Skjern: Skjern Håndbold ligger på andenpladsen i slutspillets pulje 1 efter første spillerunde.

For hjemme mod TTH Holstebro blev det til en knusende sikker sejr på 28-21 efter føring på 16-11 ved pausen.

Ja Skjern kunne endda have vundet med ti mål, som de da også førte med kort før tid. Lidt sjuskeri betød dog, at TTH Holstebro slap en smule billigere.

Men det ændrer ikke ved, at Skjern viste topniveau.

Kampen startede med to scoringer af hvert hold på deres to første angreb. Så kiksede Skjern to angreb i træk - den ene gang straffekast på stolpen af Anders Eggert, og TTH Holstebro var stadig effektive, så gæsterne bragte sig foran 4-2.

TTH Holstebro førte helt frem til 9-8, men så ændrede kampen karakter efter en timeout af Skjern. Kasper Søndergaard kom på banen for Eivind Tangen, fordi angrebsspillet ikke havde kørt specielt godt.

Det kom det så til. Kasper Søndergaard sørgede for pres og timing. Det gav en enkelt scoring fra ham selv, og han havde frispilninger til flere scoringer fra stregen og til en fremstormende Thomas Mogensen i en god kombination.

Skjern gik foran 11-9, og resten af første halvleg var en nydelse. Spillet var godt, og der var en helt utrolig fight. Det gav René Rasmussen og Jesper Konradsson fremagende eksempler på med scoringer i kontraløb, hvor vilje var afgørende. Stemningen steg støt, og det samme gjorde Skjerns føring, der var på 16-11 ved pausen.

Det lignede allerede en afgørelse.

Og det var det. Kort efter pausen blev der øget til 19-11. Efter det var føringen aldrig på mindre end seks mål.

Skjern var så overlegne, at der blev skiftet flittigt ud i slutfasen. På et tidspunkt havde Skjern seks markspillere på banen, og ingen af dem havde været i startopstillingen. Det gav blandt andet noget så sjældent som an scoring af Tandri Mar Konradsson.

Skjern havde frygtet TTH Holstebros kontrafase. Den kontrafase blev aldrig nogen afgørende faktor. Det ses blandt andet af, at en spiller som Magnus Bramming kun scorede et enkelt mål i hele kampen for gæsterne.

Samtidig var det vigtigt, at Emil Nielsen stod bedre og bedre, som kampen skred frem.

Alt alt en fremragende start af Skjern Håndbold.

0/0

Tophistorier

Annonce
Ringkøbing-Skjern For abonnenter

Heinz Peters' søn blev reddet efter flere timer i vandet: - Det eneste, man føler i det øjeblik, er ren taknemmelighed

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Tarm

Færdiggørelse af cykelsti må vente til efter sommer: Nu skal broernes ben flyttes

Indland

Frivillige finder døde havfugle fyldt med plastik

Tophistorier

Skjern For abonnenter

Cyklist om hullet cykelsti-projekt mellem Vostrup og Hemmet: Det er amatøragtigt

Læserbrev

Droner i Stauning Lufthavn? Det ville være som dræsinekørsel på Banedanmarks togstrækninger

Læserbrev: ”Velkommen ombord til byrådet, dette er kaptajn John G. Christensen, med ved roret har jeg direktøren for Stauning lufthavn. Dagens tur er en blindflyvning med mulighed for at se på luftkasteller”. Dettte kunne være den morsomme analogi til at vise, hvad politikerne bliver præsenteret for, når vi snakker om Stauning Lufthavn. Kaptajnen og co-piloten har nu siddet ved roret i henholdsvis 5 og knap 3 år, og hvad er der sket...? Alt personale er enten fyret, eller har søgt væk. At man overhovedet har kunnet finde nye folk, er mere held end forstand. Det nye personale har til gengæld ikke haft de fornødne kvalifikationer, hvilket har betydet, at man ikke har kunnet dække vagterne, og dermed måtte lukke for lufttrafiktjenesten. Dette har givet anledning til kritik fra trafikstyrelsen. Alt imens man har betalt fuld løn til en fyret medarbejder. Og kommunen står fortsat med en lufthavn som er totalt nedslidt og trafikunderlaget yderst sparsomt. Dilemmaet er, at hvis man lukker eller nedgraderer lufthavnen, lukker man også lufthavnens bedste og vel eneste aktiv – Benair, og dermed arbejdspladser som ikke flytter ind på gågaden. Benair er i sagens natur afhængig af, at der er en lufthavn til deres fly, og en vis form for lufttrafiktjeneste, med landingshjælpemidler for at sikre regulariteten. Opsætning af møller der vil påvirke lufthavnens indflyvning spøger fortsat, og for at afbøde det har det været på tale at installere et nyt landingssystem (ILS). Prisen vil være 11 millioner som skal afholdes af ejerne af møllerne. Men ILS-systemer nedlægges på andre lufthavne i Danmark og udlandet. Fremtiden er en GPS-baseret procedure. Ledelsen har altså arbejdet for at indføre et forældet system på en forældet lufthavn, hvilket selvfølgelig en glimrende løsning, hvis den skal bevares som et museum. Men enhver med kendskab til luftfart havde nok kigget fremad og arbejdet for en mere fremtidssikret løsning. GPS systemet kræver ingen vedligeholdelse, bruger ikke strøm og er fremtiden indenfor al navigation. Prisen ligger omkring 300.000 kroner. Samtidig plæderer ledelsen for en øget aktivitet af skoleflyvning. Stauning har haft masser af skoleflyvning, men de tider er forbi. At for eksempel MartinAir vil komme og benytte pladsen, vil aldrig give en aktivitet, der kan retfærdiggøre yderligere investeringer. Til slut vil man have droneaktiviteter ind på lufthavnen. Men er man i byrådet blevet informeret om konsekvenserne? Droner hører ikke til på en lufthavn, det er ren desperation fra ledelsens side. Droner hører til på, eller i nærheden, af et erhvervsområde. Når der er droner i luften, må der ikke være fly - og vice versa. Måske byrådet skulle tage på studietur til en anden hensygnende lufthavn, Odense, og høre, hvilke indtægter lufthavnen har på den konto. Husk også at besøge de tilbageværende flyfirmaer samme sted og høre deres mening om droneflyvning på en lufthavn. At tillade droneflyvning er, som hvis Banedanmark tillader dræsinekørsel på togstrækningerne. Inden lufthavnen mister opdriften med den nuværende ledelse, og ender som en bunke forvredet jern på en mark, var det måske på tide for byrådet at trække iltmaskerne på, så de kan begynde at tænke klart - og få en ny ledelse ind med erfaring inden for luftfart og tilknyttede erhverv hertil. Indrømmet.. det er ikke nemt, men lufthavnen kan slet ikke økonomisk bære direktørlønninger til ansatte, der ikke kan indgå i Lufttrafiktjenesten. Byrådet skulle måske i stedet lytte og hente ideer hos brugere, firmaer, foreninger og aktører, der i dag opererer på lufthavne, og måske også spørge tidligere ansatte!

Ringkøbing

Jobcenterchef efter kursændring i Hilde-sagen: Det sker, at der fremkommer nye oplysninger

Vestjylland For abonnenter

Efter ulvedrab på kvie: Ung ejer vil nu sætte vogteræsel ind som forsvar

Ringkøbing

Se video af redning: 20-årig sejler reddet op ad vandet efter flere timer i fjorden

Ringkøbing

Hilde vandt: Kræftsyg kvindes sygedagpenge forlænges på ubestemt tid

Annonce