Annonce
Hvide Sande

Nyt blod til strandmarathon: Løbeklubben 56°Nord Runners medarrangør af klassisk løb

North Sea Beach Marathon er for løbere i alle aldre; man behøver jo heller ikke løbe 42,2 kilometer! Pressefoto.
56°Nord Runners med til at løfte opgaverne til dette års Norths Sea Beach Marathon, der holdes for 21. gang søndag den 21. juni.

HVIDE SANDE: Den nye løbeklub i Hvide Sande, 56°Nord Runners, bliver nu en del af byens største og ældste løbearrangement, North Sea Beach Marathon.

I 2018 trådte DGI ind i samarbejdet omkring North Sea Beach Marathon. Nu er samarbejdet yderligere forstærket – nemlig med 56°Nord Runners, der startede op i starten af januar i år.

- Det er en fornøjelse med nye kræfter i samarbejdet, især fra så garvede og entusiastiske personer som Rikke Brinch Rødgaard og Bo Darling, der har stor erfaring med at arrangere løb og et bredt netværk i løbsverden, siger Lei Iben Raunow Andersen, destination manager i Holmsland Klit Turistforening.

Hvide Sande KFUM, Ringkøbing Atletik & Motion, Holmsland Klit Turistforening og DGI Vestjylland er fortsat medarrangører af North Sea Beach Marathon.

Løbet afvikles for 21. gang søndag d. 21. juni, og med nye kræfter inde over sker der også nogle ændringer i forhold til de seneste år.

Prisen på de forskellige distancer er sat ned og distancerne hedder nu maraton, halvmaraton, 10 og 5 kilometer. På depoterne langs ruten vil der også være ændringer.

Hvor man før i tiden har kunnet afhente startnumre på Hotel Fjordgården om lørdagen, bliver det nu muligt at afhente startnumrene hos 56°Nord Runners.

Der vil igen i år være start og mål i Hvide Sande, og der er åbent for tilmeldinger på beachmarathon.com.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Kære transportudvalg: Det er tid til handling på Rute 15

Læserbrev: I Ringkøbing-Skjern Kommune går det godt. Vi har en lav ledighed, erhvervsmæssig vækst - og vi har lige fået bekræftet, at vi er den foretrukne feriedestination for tyske turister i Danmark. Men vi risikerer, at udviklingen stopper, hvis Christiansborg ikke tager ansvar for hele Danmarks infrastruktur. I dag holder Folketingets Transportudvalg møde, og vi har fået 15 minutter til at forklare, hvorfor det er så presserende, at Rute 15 bliver udvidet til en 2+1 vej på strækningen mellem Herning og Ringkøbing. Rute 15 er en af kommunens vigtigste livslinjer til resten af landet. Men tæt trafik, dårlig sikkerhed og tung trafik af blandt andet store vindmølletransporter, mælketankbiler og landbrugsmaskiner sænker fremkommeligheden og gør det både farligt og vanskeligt at overhale. Vi har derfor brug for en bredere, bedre og mere farbar vej. På finansloven for 2019 blev der afsat penge til en såkaldt VVM-redegørelse. Nu har vi brug for, at der også afsættes de nødvendige midler, så arbejdet med at udvide Rute 15 kan gå i gang, så snart VVM-undersøgelsen er afsluttet. I Ringkøbing-Skjern Kommune viser vi år efter år, at vi er konkurrencedygtige og omstillingsparate. Vores virksomheder har landets højeste produktivitet, og vores BNP pr. indbygger er svimlende 23 procent højere end landsgennemsnittet. Men de positive resultater kommer ikke af sig selv. På Dansk Industris måling af erhvervsvenlighed ligger Ringkøbing-Skjern Kommune på en fortjent tredjeplads. Det er vi stolte over, men vi ved også godt, at det er en tredjeplads, som det bliver svært at fastholde i de kommende år. Ikke mindst fordi infrastrukturen trækker os ned i den samlede bedømmelse. I kategorien ”Infrastruktur” ligger vi på en sølle 79. plads ud af de 93 deltagende kommuner. Virksomhederne i kommunen er afhængige af fremkommeligheden på Rute 15, og derfor efterlyser de i høj grad også bedre infrastruktur for at kunne skabe flere arbejdspladser og endnu mere vækst. I fællesskab argumenterer vi for, at hele Danmark skal kobles på den nationale infrastruktur. Vi forlanger ikke motorveje eller hurtigtog, men vi er nødt til at insistere på, at de indfaldsveje, der skal sikre, at vi kan udnytte det store potentiale, der ligger i hele Danmark bliver prioriteret på Christiansborg. Det er dét, vi vil gøre, når vi mødes med Folketingets Transportudvalg i dag.

Annonce