Annonce
Ringkøbing

Mr. Beef fik gigant-overskud: Kom ud af 2020 med bundlinje-fremgang på 465 procent

Ole Østberg har oplevet et helt forrygende år. Men han har også haft travlt! Pressefoto.
Danskerne må have været sultne i det forløbne corona-år. Online-slagteren i Ringkøbing satsede på at ramme 16 millioner i omsætning i 2020. I stedet endte den på 33,9 millioner kroner.

RINGKØBING: Danskerne må have været sultne efter gode bøffer i corona-året 2020. I alt fald har online-slagteren Mr. Beef i Ringkøbing sprængt rammerne for alle forventninger.

Målsætningen var at ramme 16 millioner i årsomsætning i 2020, men i stedet blev omsætningen på 33,9 mio. kroner. Det svarer til en stigning på 298 procent i forhold til det forløbne år.

Bundlinjen - altså overskuddet - fulgte med i samme takt: Det steg i 2020 fra godt 416.000 kroner i 2019 til 2,3 millioner kroner efter skat i 2020. Det svarer til en stigning på 465 procent.

Mr. Beef - Ole Østberg - har gjort det til en guldrandet forretning at fokusere på det fineste kød og de bedste udskæringer fra Danmark, USA, Japan og Australien. Derudover har MrBeef succes med virksomhedens egne spareribs, som der tilsyneladende er et næsten umætteligt marked for i Danmark.

Annonce

Glade løver

Hvis nogen glæder sig over successen - ud over Ole Østberg, selvfølgelig - er det Coolshop-medstifter Jacob Risgaard og serieinvestor Jan Lehrmann, der i januar i det populære tv-program "Løvens Hule" i januar købte 20 procent af MrBeef.dk, der med Ole Østberg og Bjørn Lundsgaard i spidsen på blot fire år har skabt en blomstrende e-handelsvirksomhed med speciale i kvalitetskød.

- For os som investorer er skalering nøgleordet. Da vi gik ind i Mr. Beef, var forretningen allerede vokset 400 procent på fire år, og at vi nu er lykkedes med at vokse yderligere 400 procent, skyldes ene og alene Ole Østberg og hele teamets utrættelige indsats, udtaler de to investorer i en pressemeddelelse.


Vi har nydt godt af en meget stor synlighed i markedet hele sidste år, og kombinationen af danskernes stigende appetit efter onlineshopping og verdens bedste kød gør, at vi har kunnet sætte os på en drømmeposition i markedet.

Ole Østberg, direktør Mr. Beef.


- Udviklingen viser, at fødevarer har vundet fodfæste, når danskerne skal handle mad online, og når vi samtidig er kvalitetsbevidste omkring vores valg af kød, går tingene i den grad op i en højere enhed i Mr. Beef.

Annonce

Stor synlighed

- Vi har nydt godt af en meget stor synlighed i markedet hele sidste år, og kombinationen af danskernes stigende appetit efter onlineshopping og verdens bedste kød gør, at vi har kunnet sætte os på en drømmeposition i markedet, udtaler Ole Østberg.

- Vi har en ekstremt høj genkøbsrate, og antallet af ordrer er gået fra 12.000 til 54.000 på bare ét år. I 2021 forventer vi at ramme 90.000 ordrer, og hvis ellers tallene fortsætter, som de ser ud til at gøre, passerer vi 55 millioner kroner i omsætning i 2021. Det kommer til at kræve mange kræfter og nye medarbejdere.

Mr. Beef er gået i gang med at scanne markedet for en udskæringsrobot, der er langt hurtigere og lige så præcis som en dygtig slagter. Den kan således klare det samme på en time, som Ole Østberg selv bruger 20 timer på at skære ud.

Robotten kræver en investering på 2,5 millioner kroner, og i det hele taget står Mr. Beef over for en række investeringer for at kunne følge med. Blandet andet går virksomheden i løbet af 2021 i gang med at bygge en ny produktionshal på 1.000 kvadratmeter, ligesom virksomheden har indkøbt nye frysecontainere.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce