Annonce
Hvide Sande

Mest sete program på DR1: 693.000 seere fulgte med Anna fra Hvide Sande og Martin ind i 'Løvens Hule'

Iværksætterne Martin Høeg og Anna Grantland etablerede i 2018 virksomheden Locked, der netop har sikret sig en investering på én million kroner via makkerparrets deltagelse i DR1-programmet 'Løvens Hule.' Foto: Mads Topp
Iværksætter fra Hvide Sande var med til at score én million kroner i det populære DR1-program 'Løvens Hule.'
Annonce

Hvide Sande: Det er svært at hamle op med 'Badehotellet' og 'X Factor' på TV 2, men der er alligevel godt med bid i 'Løvens Hule,' der i sidste uge blev det mest sete program på DR1.

I alt var der 693.000 danskere, der kiggede med i torsdags, hvor iværksætterne Anna Grantland fra Hvide Sande og Martin Høeg fra Viborg satte sig på en god del af sendefladen i 'Løvens Hule.'

Her lykkedes det makkerparret at sikre sig en investering på én million kroner i virksomheden Locked, der i en håndfuld byer rundt om i Danmark tilbyder teambuilding-oplevelser i såkaldte escape rooms. Her gælder det om i fællesskab at finde ledetråde og løse gåder, hvorved det bliver muligt at finde vejen mod udgangen.


Det skal nemlig være muligt for endnu flere danskere at komme ind og opleve, hvordan en tur sammen i et escape room kan skabe et helt unikt sammenhold

Anna Grantland, stifter af Locked


Under Anna Grantlands og Martin Høegs præsentation i 'Løvens Hule' fik programmets fem, faste investorer til opgave at desarmere en tidsindstillet bombe. Det lykkedes, og efter lidt forhandlinger frem og tilbage formåede duoen bag Locked at få Mia Wagner og Jan Lehrmann til at skyde penge i virksomheden, hvor visionen er at nå op på 10 til 12 afdelinger inden for de kommende par år:

- Det skal nemlig være muligt for endnu flere danskere at komme ind og opleve, hvordan en tur sammen i et escape room kan skabe et helt unikt sammenhold, sagde Anna Grantland efter deltagelsen i sidste uges udgave af det populære program.

Annonce

Hotel er et sikkert hit

De ugentlige seertal fra analyseinstituttet Kantar Gallup afspejler antallet af danskere, der kiggede med, da programmet blev vist på såkaldt flow-tv. Dertil skal lægges de mange seere, der vælger at streame et program via eksempelvis DRTV eller TV 2 Play.

De 693.000 seere til 'Løvens Hule' var lige akkurat nok til at slå en ny dramaserie, 'Atlantic Crossing,' der er nummer to på sidste uges mest sete programmer på DR1, hvor en dokumentarudsendelse om erhvervsmanden Christian Kjær indtager tredjepladsen.

I DR1's top-ti optræder også programmer som 'Kender du typen?,' 'I hus til halsen' og 'Fællessang hver for sig.'

På tværs af de mest populære kanaler er det dog TV 2, der suverænt tager teten med godt 1,6 millioner seere til 'Badehotellet' og knap 1,1 millioner seere til 'X Factor.'

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Skjern

Skjern får sin egen tv-kanal: Underholdningsshow, natur, kultur og butikker skal fylde sendefladen

Erhverv

Bent giver butiksruderne en gratis omgang: Vi har ikke været så hårdt ramt af coronanedlukningen som de handlende

Skjern For abonnenter

Vestjylland skulle være Henris ferieflirt: Nu er han Skjern-mand og starter en lokal tv-kanal

Ringkøbing-Skjern

Søndagens coronatal: Ingen nye smittede dagen før afgangseleverne vender tilbage skole

Annonce