Hvide Sande: Det er svært at hamle op med 'Badehotellet' og 'X Factor' på TV 2, men der er alligevel godt med bid i 'Løvens Hule,' der i sidste uge blev det mest sete program på DR1.
I alt var der 693.000 danskere, der kiggede med i torsdags, hvor iværksætterne Anna Grantland fra Hvide Sande og Martin Høeg fra Viborg satte sig på en god del af sendefladen i 'Løvens Hule.'
Her lykkedes det makkerparret at sikre sig en investering på én million kroner i virksomheden Locked, der i en håndfuld byer rundt om i Danmark tilbyder teambuilding-oplevelser i såkaldte escape rooms. Her gælder det om i fællesskab at finde ledetråde og løse gåder, hvorved det bliver muligt at finde vejen mod udgangen.
Anna Grantland, stifter af LockedDet skal nemlig være muligt for endnu flere danskere at komme ind og opleve, hvordan en tur sammen i et escape room kan skabe et helt unikt sammenhold
Under Anna Grantlands og Martin Høegs præsentation i 'Løvens Hule' fik programmets fem, faste investorer til opgave at desarmere en tidsindstillet bombe. Det lykkedes, og efter lidt forhandlinger frem og tilbage formåede duoen bag Locked at få Mia Wagner og Jan Lehrmann til at skyde penge i virksomheden, hvor visionen er at nå op på 10 til 12 afdelinger inden for de kommende par år:
- Det skal nemlig være muligt for endnu flere danskere at komme ind og opleve, hvordan en tur sammen i et escape room kan skabe et helt unikt sammenhold, sagde Anna Grantland efter deltagelsen i sidste uges udgave af det populære program.
Hotel er et sikkert hit
De ugentlige seertal fra analyseinstituttet Kantar Gallup afspejler antallet af danskere, der kiggede med, da programmet blev vist på såkaldt flow-tv. Dertil skal lægges de mange seere, der vælger at streame et program via eksempelvis DRTV eller TV 2 Play.
De 693.000 seere til 'Løvens Hule' var lige akkurat nok til at slå en ny dramaserie, 'Atlantic Crossing,' der er nummer to på sidste uges mest sete programmer på DR1, hvor en dokumentarudsendelse om erhvervsmanden Christian Kjær indtager tredjepladsen.
I DR1's top-ti optræder også programmer som 'Kender du typen?,' 'I hus til halsen' og 'Fællessang hver for sig.'
På tværs af de mest populære kanaler er det dog TV 2, der suverænt tager teten med godt 1,6 millioner seere til 'Badehotellet' og knap 1,1 millioner seere til 'X Factor.'