Annonce
Erhverv

Løvens Hule-iværksætter har Lars Larsen som sit forbillede

Før Trine Hansen sprang ud som iværksætter på fuld tid med virksomheden Party In A Box, arbejdede hun 11 år for Dansk Supermarked (nu Salling Group, red.) og to år for legetøjsgrossisten Maki. Foto: Axel Schütt
Når Trine Hansen bruger sig selv aktivt i sin markedsføring, giver det pote. Derfor pryder den 30-årige iværksætters ansigt facaden på Party In A Box's nye lokaler i Egå, og derfor optræder hun næsten dagligt på sin Instagram-profil, som er med til at trække nye kunder til. Men selvom Trine Hansen elsker at være på, frygter hun den dag, hun ikke vil mere.

Egå: Dekorationer i forskellige nuancer af lyserød hænger fra loftet i det åbne personalerum.

De matcher perfekt både den pink vægkalender og klinkebordet i sart lyserød – et farvevalg, som Trine Hansen for alvor har fået lov til at boltre sig i, efter hendes virksomhed Party In A Box for få måneder siden flyttede fra to mindre kælderlokaler ved Aarhus Havn og ud til lejemålet i Egå, der med mere lys og plads er den ideelle lokation for forretningen.

- Jeg stod otte timer hver dag uden dagslys, og det kan man godt blive lidt træt af i længden, siger Trine Hansen, der på papiret flyttede ind i lejemålet 1. juni.

- Egentligt havde jeg tænkt, at jeg gerne ville have en shop inde i midtbyen. Men det var ikke det, som virksomheden havde brug for. Så i stedet sadlede jeg om for at få mere plads og et showroom, hvor jeg kan vise mine ting frem, siger Trine Hansen, der oveni den nye lokation også har fået sin første ansatte; 30-årige Katja Robertsen, der er blevet ansat i løntilskud som Party In A Box’s nye marketingsassistent.

Annonce

Fremgang i modgang

For et halvt år siden ville det ikke være urimeligt at antage, at Trine Hansen og Party In A Box efter eksponeringen i det populære DR-program Løvens Hule på nationalt tv kunne få medvind nok til at kunne flytte i større lokaler efter Mia Wagner og Freewaykoncernens investering på 400.000 kroner i virksomheden. Men da Mette Frederiksen lukkede landet ned og forbød større forsamlinger, så det en overgang sort ud. For hvem køber festartikler i en krisetid, når man ikke må forsamle sig?

Flere viste det sig.

- Rent budgetmæssigt, så er jeg mellem 10 eller 15 procent foran budgettet for året. Så jeg kan ikke se på mine tal, at der har været corona. Det var selvfølgelig en mærkelig tid, men det har ikke påvirket min forretning, fortæller Trine Hansen, der særligt har været god til at tænke ud af boksen og gribe nogle af de muligheder, der opstod midt i krisen.

For eksempel lancerede hun op til påske med stor succes en særlig påske-kreabox; en kasse fyldt op med påskeaktiviteter henvendt til forældre og bedsteforældre, der manglede noget at lave med deres børn og børnebørn under nedlukningen. Og hun indgik også et samarbejde med virksomheden Champagne for Alle om salget af en særlig box med festartikler og champagne henvendt til festhungrende voksne.

Trine Hansen har haft godt gang i forretningen under nedlukningen, hvor hun blandt andet har sendt pakker med påskeaktiviteter afsted til børnefamilier og deres bedsteforældre. - Jeg har aldrig før haft så mange bedsteforældre i telefonen og lavet så mange bankoverførsler, fortæller hun. Foto: Axel Schütt

Salget under nedlukningen er derfor gået over al forventning for den 30-årige aarhusianer, der af samme grund havde mere end svært ved at sætte ord på sine udfordringer i forbindelse med krisen under optagelserne til DR’s opfølgningsprogram ”Løvens Hule – velkommen til virkeligheden”, der i disse dage løber over skærmen.

- Det gentagende spørgsmål lød jo: "Hvad tænkte du, da Mette (Frederiksen, red.) lukkede landet ned?" For de ville gerne have, at jeg skulle sige, at jeg var ved at falde ned af stolen og tænkte: Ej, nu lukker jeg forretningen! Men det har jeg bare ikke gjort. Jeg tror ikke, at jeg helt fattede alvoren af det. I stedet skyndte jeg mig bare at tænke: Nu laver jeg en anden box. Og det gik jo godt, siger Trine Hansen, der dog har haft det lidt mærkeligt med succesen midt i en krisetid.

Annonce

Fan af Lars Larsen

- Det har været ambivalent, fordi mange kollegaer på socialmedia har jo vist, at de havde det svært. Det har jeg bare ikke haft. Og jeg tror, at det handler om, at jeg har et mindset, hvor jeg siger; jamen ændrer situationen sig, så må jeg prøve at ændre min business i den retning, forklarer Trine Hansen.


Det har været vanvittigt pludselig at gå fra at være én, der havde en lille virksomhed, til at blive genkendt på gaden

Trine Hansen, stifter af virksomheden Party In A Box


Men hun lægger heller ikke skjul på, at den megen medieopmærksomhed, der har fulgt hende i tiden efter sin deltagelse i Løvens Hule, og som stadig følger hende den dag i dag, også har været en god hjælp.

- Det har været vanvittigt pludselig at gå fra at være én, der havde en lille virksomhed, til at blive genkendt på gaden, fortæller Trine Hansen, som særligt husker den første gang, at hun blev genkendt i bybilledet i Aarhus, dagen efter programmet var blevet sendt.

- Jeg sad nede ved Aarhus Street Food i joggingtøj og kunne ikke mere. Det er jo også hårdt at være på. Jeg havde journalister i telefonen 24/7. Og så sad der én og stirrede på mig i en længere periode, før hun sagde: ”Du må undskylde, jeg stirrer sådan på dig. Men jeg så dig i går og synes virkelig, du var god!”

- Det var fedt at få at vide, men også underligt, for jeg anede jo ikke, hvem hun var, fortæller Trine Hansen, der den dag i dag stadig bliver genkendt på gaden dagligt.

Men selvom det har været en tilvænningsproces, er det ikke noget, som afskrækker Trine Hansen. Tværtimod bruger hun netop sig selv i markedsføringen af virksomheden.

- Jeg er jo i storformat herude på vinduerne. Så jeg er da også med til at holde det i live. Men det er den måde, jeg bliver nødt til at differentiere mig på. For der er kæmpe spillere på markedet, som har mange flere penge end mig, og som kører meget hårdere på med markedsføringen, forklarer Trine Hansen, der netop på grund af den hårde konkurrence på markedet har valgt at bruge sig selv som brand, blandt andet med tanke på den kendte jyske forretningsmand Lars Larsen, der om nogen formåede at blive ét med sit brand Jysk.

- Vi synes sgu alle sammen, at han var meget sej, selvom han var lidt af en bonderøv, siger Trine Hansen, der foruden at bruge sig selv i markedsføring på både hjemmeside og husfacaden, også dagligt lægger billeder og videoklip ud med sig selv på sin Instagram- og facebookprofil.

Annonce

Vigtigt at være offline

Den meget eksponering er samtidig også Trine Hansens akilleshæl.

- Det er lidt et had-kærlighedsforhold. Jeg elsker det her i hverdagen, men nogle gange har jeg også bare brug for at lægge det væk, fortæller Trine Hansen, der frygter den dag, hvor hun mister lysten til at være i centrum.

- Det er noget, som jeg tænker meget over. For hvad sker der den dag, hvor jeg ikke længere gider stå og filme mig selv med min telefon? Eller ikke længere vil være den person, der er ude på fronten af bygningen? Er der så stadig en forretning? Det er noget, jeg tænker rigtigt meget over, siger Trine Hansen, der af samme grund har fredet sine weekender fra de sociale medier.

- I juni var vi omkring 12 procent foran på årets budget. Så der skal ske noget vanvittigt drastisk i de sidste måneder af året, hvis jeg ikke skulle nå vores omsætningsmål, siger Trine Hansen, der er godt tilfreds med udviklingen. Her ses hun i virksomhedens nye showroom. Foto: Axel Schütt

- Hvis jeg skulle være rigtig god til at drive min forretning, så skulle jeg også filme mig selv i weekenderne. Så skulle jeg tage mine følgere mere med ind i mit privatliv og fortælle dem om, hvad jeg laver. Men jeg skal også have et liv. Og min kæreste skal også føle, at han kan være hjemme uden at jeg...

Trine Hansen afbryder sig selv for at lade som om, at hun står med en telefon i hånden og filmer sig selv, mens hun smiler til det fiktivt kamera.

- For lige meget hvor godt man kender hinanden, så tror jeg ikke, at man kan sætte sig ind i, hvad det er, man går ind til. Den passion, jeg har for det, er det jo altså kun mig, der har, siger hun med et grin.

- Men det er også nok også godt for mig at komme hjem til én, hvor jeg ved, at jeg nok bliver nødt til at lægge telefonen og lige slappe af, tilføjer hun.

Annonce

Ubrugt investering

Netop det med at slappe af, er ikke let for iværksætteren. Ugentligt arbejder hun gerne op mod 60-80 timer for at holde Party In A Box-konceptet kørende, og oveni det er der kommet en voksende efterspørgsel på at få Trine Hansen ud som foredragsholder, blandt andet i det private erhvervsliv.

Af samme grund er et af de næste punkter på dagsordenen i firmaets bestyrelse at se på at få flere ansatte til at hjælpe til med at pakke og sende de mange pakker med festartikler ud til kunderne.

- Det skal ikke være en hemmelighed, at jeg arbejder latterligt mange timer. Så jeg har brug for noget frirum, fortæller Trine Hansen, der foruden Katja Robertsen af og til også har familie til at hjælpe med arbejdet.

Og der burde være råd til udvidelsen. For indtil videre har Trine Hansen ikke brugt så meget som en øre af den investering på 400.000 kroner, som Mia Wagner og Freeway-koncernen købte sig ind i virksomheden for.

- Jeg er lidt jysk i det, så jeg kan godt lide, at der står lidt penge på bogen, siger Trine Hansen og tilføjer:

- Men jeg tror, at jeg skal prøve at ændre mit mindset lidt, fordi jeg har ikke brugt nogen af de penge, jeg fik i Løvens Hule overhovedet. Og det hjælper jo ikke, at der bare står en investering på 400.000 kroner på bogen. De skal jo investeres i noget. For man skal bruge penge for at tjene penge.

Om Party In A Box

  • Party In A Box blev stiftet som enkeltmandsvirksomhed i juni 2017 og siden omdannet til et anpartsselskab i februar 2020
  • Virksomheden sælger tematiserede festartikler målrettet alt fra børnefødselsdagsfester til bryllupper, konfirmationer og middagsselskaber
  • Virksomheden er ejet af Trine Hansen, der har 75 procent af firmaet, samt Freeway-koncernen, der ejer 25 procent af firmaet
  • Virksomheden har sat sig et omsætningsmål på to millioner kroner i 2020 og fem millioner kroner i 2021. Et mål, der ifølge Trine Hansen, ser ud til at blive indfriet i 2020
  • Firmaets bestyrelse består foruden Trine Hansen af Mia Wagner, administrerende direktør i Freeway-koncernen, og Lena Boel Graversen, ejer af Boel Brand & Business
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Ringkøbing-Skjern For abonnenter

Da sygehuset i Ringkøbing med 260 ansatte blev renoveret for 19 millioner, SodaStream indgik sponsoraftale med fodboldstjernen Preben Elkjær og andre glimt fra Gamle Dage

Annonce