Annonce
Sport

Medier: Tottenham har accepteret Inters bud på Eriksen

Dylan Martinez/Reuters
Christian Eriksen bliver Inter-spiller i starten af næste uge, meddeler flere medier. Klubberne er enige.

Christian Eriksens længe ventede skifte fra Tottenham til italienske Inter skulle blive en realitet i starten af næste uge.

Flere medier, blandt andet The Guardian og La Gazzetta dello Sport, skriver, at klubberne stort set er enige om de økonomiske forhold i aftalen, og at den danske midtbanespiller på mandag rejser til Italien for at skrive under.

Ifølge The Guardian har Inter accepteret at imødekomme Tottenhams krav på 20 millioner euro for at få danskeren her og nu frem for at vente til sommer, hvor Eriksen kan skifte uden overgangssum.

Der er tale om en aftale, der løber i fire et halvt år, altså frem til sommeren 2024.

Det skulle primært være de økonomiske spørgsmål, der er grunden til, at handlen ikke for længst er gået igennem, men i stedet har udviklet sig til lidt af en medieføljeton i januar.

Tottenham har hele tiden stået fast på sit krav på 20 millioner euro, mens Inter efter sigende åbnede forhandlingerne med at tilbyde det halve.

Fredag skulle den knast være ryddet af vejen, og dermed siger Eriksen farvel til Tottenham efter seks et halvt år og mere end 300 kampe.

Annonce

Han kom til Tottenham fra Ajax i 2013 og var blandt andet med til at spille klubben i Champions League-finalen sidste år.

Inter har gang i en større oprustning med erfarne Premier League-spillere i vinterens transfervindue.

Klubben har købt Manchester Uniteds Ashley Young og lejet Victor Moses fra Inter-træner Antonio Contes tidligere klub Chelsea. Klubben skulle også været meget interesseret i en anden Chelsea-spiller, nemlig Olivier Giroud.

Den norditalienske klub er aktuelt på andenpladsen i Serie A, hvor der er fire point op til førende Juventus.

Christian Eriksen kan spille sin sidste kamp for Tottenham lørdag, når London-klubben møder Southampton i FA Cuppen.


/ritzau/

Læs artiklen hos guardian.co.uk
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Kære transportudvalg: Det er tid til handling på Rute 15

Læserbrev: I Ringkøbing-Skjern Kommune går det godt. Vi har en lav ledighed, erhvervsmæssig vækst - og vi har lige fået bekræftet, at vi er den foretrukne feriedestination for tyske turister i Danmark. Men vi risikerer, at udviklingen stopper, hvis Christiansborg ikke tager ansvar for hele Danmarks infrastruktur. I dag holder Folketingets Transportudvalg møde, og vi har fået 15 minutter til at forklare, hvorfor det er så presserende, at Rute 15 bliver udvidet til en 2+1 vej på strækningen mellem Herning og Ringkøbing. Rute 15 er en af kommunens vigtigste livslinjer til resten af landet. Men tæt trafik, dårlig sikkerhed og tung trafik af blandt andet store vindmølletransporter, mælketankbiler og landbrugsmaskiner sænker fremkommeligheden og gør det både farligt og vanskeligt at overhale. Vi har derfor brug for en bredere, bedre og mere farbar vej. På finansloven for 2019 blev der afsat penge til en såkaldt VVM-redegørelse. Nu har vi brug for, at der også afsættes de nødvendige midler, så arbejdet med at udvide Rute 15 kan gå i gang, så snart VVM-undersøgelsen er afsluttet. I Ringkøbing-Skjern Kommune viser vi år efter år, at vi er konkurrencedygtige og omstillingsparate. Vores virksomheder har landets højeste produktivitet, og vores BNP pr. indbygger er svimlende 23 procent højere end landsgennemsnittet. Men de positive resultater kommer ikke af sig selv. På Dansk Industris måling af erhvervsvenlighed ligger Ringkøbing-Skjern Kommune på en fortjent tredjeplads. Det er vi stolte over, men vi ved også godt, at det er en tredjeplads, som det bliver svært at fastholde i de kommende år. Ikke mindst fordi infrastrukturen trækker os ned i den samlede bedømmelse. I kategorien ”Infrastruktur” ligger vi på en sølle 79. plads ud af de 93 deltagende kommuner. Virksomhederne i kommunen er afhængige af fremkommeligheden på Rute 15, og derfor efterlyser de i høj grad også bedre infrastruktur for at kunne skabe flere arbejdspladser og endnu mere vækst. I fællesskab argumenterer vi for, at hele Danmark skal kobles på den nationale infrastruktur. Vi forlanger ikke motorveje eller hurtigtog, men vi er nødt til at insistere på, at de indfaldsveje, der skal sikre, at vi kan udnytte det store potentiale, der ligger i hele Danmark bliver prioriteret på Christiansborg. Det er dét, vi vil gøre, når vi mødes med Folketingets Transportudvalg i dag.

Annonce