Annonce
Leder

Mediehuset tilbyder 112-tjeneste for erhvervslivet

Vi skal stå sammen, hvis vi skal have så mange som muligt af vore virksomheder gennem corona-krisen uden alt for mange skrammer.


Corona-krisen betyder, at rigtig mange danskere er pressede. Mange er sendt hjem, fordi der ikke er noget at lave; mange frygter for deres job. Små som store virksomheder mangler indtjening, og her og nu kan fremtiden se ganske dyster ud.

Der er vedtaget forskellige hjælpepakker, som helt givet vil være en god livline for mange virksomheder og mange løndmodtagere. Men det er sin sag at navigere blandt disse pakker, og i det hele taget sin sag at finde brugbare veje ud af krisen.

Derfor introducerer Jysk Fynske Medier, som Dagbladet Ringkøbing-Skjern er en del af, nu en hjælpetjeneste for erhvervslivet; en hotline for det lokale erhvervsliv. Erhverv 112 kalder vi initiativet, hvor vi samler en vifte af specialister, der kan bistå med akut rådgivning og hjælp til de hundredvis af lokale butiksindehavere, håndværkere og andre virksomheder, der lige nu er "lagt i respirator".

Og det er et erfarent team vi har sat til at hjælpe, nemlig eksterne advokater, revisorer, virksomhedsrådgivere og finanseksperter. Sammen med medierådgivere, kommunikations-eksperter og redaktionelle medarbejdere fra Jysk Fynske Medier vil Erhverv 112 svare på spørgsmål og tilbyde rådgivning om de udfordringer, der lige nu fylder hos både erhvervsfolk og medarbejdere.

Du kan for eksempel trække på eksperter, der ved mere om e-handel, sociale medier og markedsføring end de fleste.

Hensigten er at samle de bedste ekspert-kræfter på tværs af landsdele og sammen finde inspirerende løsninger, så en god idé fra håndværkeren i Hedensted kan sættes i spil hos kollegaen i Hvide Sande.

Det er en tjeneste, hvor trængte selvstændige kan søge det gode råd i en presset periode. Og det sker kvit og frit.

Vi skal nemlig stå sammen, hvis vi skal have så mange som muligt af vore virksomheder gennem corona-krisen uden alt for mange skrammer.

Og lad mig gentage et budskab, som vi flere gange i den seneste tid har slået til lyd for på denne plads: Det er nu, du skal bruge dine penge lokalt, hvis du vil kunne kende din by igen efter krisen.

_

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

En 1. april uden narrehat - og det er ikke engang løgn

Du behøver ikke lede længere, kære læser; den er der ikke. Trods datoen kan du roligt regne med, at vi af hele vort journalistiske hjerte står inde for, at de artikler, vi har skrevet til dagens avis og DBRS.dk, er ganske sandfærdige. Traditionen med at narre læserne april er ellers lang og hæderkronet. En af de første aprilsnarre i dansk dagspresse blev bragt af en københavnsk avis, som 1. april 1914 kunne berette, at solen havde sovet over sig og var stået op ni minutter for sent. En af de mest mindeværdige var Roskilde Tidendes aprilsnar i 1976. Hundredevis af borgere stillede sig i kø efter at have læst overskriften "Roskilde Spritfabrik holder lavpris-udsalg på whisky-snaps indtil kl. 17.30 i eftermiddag". Historien lød, at spritfabrikken ved et uheld var kommet til at blande original skotsk whisky med dansk snaps. Spritfabrikken ville sælge blandingsproduktet for en tier per liter, og folk skulle selv medbringe dunke og spande til det, de købte. På Dagbladet har vi gennem mange år ikke haft nogen fast tradition for en aprilsnar. I år var vi dog allerede i februar begyndt at varme ideerne op til at genindføre den; læserne må jo også godt have det sjovt ind imellem. Vinterens voldsomme vandmængder var i spil som et omdrejningspunkt, men helt præcist hvad vi skulle narre læserne april med, var ikke blevet konkret. Det kunne for eksempel være blevet til en historie om, at eleverne på én af de lokale skoler nu blev sendt hjem på ubestemt tid, fordi deres skole var oversvømmet, og at undervisningen indtil videre skulle foregå via Skype. Det kunne måske godt have kaldt et smil frem - engang... Men den historie er ikke rigtig aprilsnar-materiale længere. I det hele taget er det for tiden svært at se det sjove i med vilje at bringe falske nyheder ind i folks daglige nyhedsstrøm. Uanset glimtet i øjet vil vi ikke risikere, at læserne mister tiltroen til det, vi skriver - og når man ser på virkeligheden lige nu, er der desværre alt for meget af den, som i sig selv er grotesk nok til at minde om en aprilsnar. Det skal dog ikke hindre os i stadig at fortælle virkelighedens pudsige og skæve historier; et smil varmer altid, og i krisetider har vi endnu mere brug for det. Men de smil, der er at finde i dagens avis, har altså - ligesom på alle årets andre dage - helt igennem hold i virkeligheden.

Danmark

Live: 59 personer i Sverige er døde med coronasmitte på et døgn

Annonce