Annonce
Danmark

Manden bag Lars Larsens berømte tv-reklame: - Vi blev grinet ud af kolleger og konkurrenter for den reklame

I mange år havde Hans Erik Møller-Hansen kontor og butik i dette hus i Mejlgade i Aarhus. Foto: Hans Petersen
Alle danskere kendte den: "Godaw, jeg hedder Lars Larsen. Jeg har et godt tilbud til dig".

AARHUS: Hele Danmark lærte Lars Larsen at kende gennem en tv-reklame. "Godaw, jeg har et godt tilbud", sagde den nu afdøde dynekonge, når han tronede frem på skærmen og tilbød sine varer til halv pris.

Hans Erik Møller-Hansen, nu 73-årig århusianer, var manden bag reklamefilmen. Han levede godt op til sit slogan på hjemmesiden for Reklame- og Marketing Butikken: "Vi åbner butiksdøren kl. 8 - og går hjem, når vi er 67." Det gjorde han.

Han er stærkt påvirket af Lars Larsens død, for de var venner og mødtes jævnligt. Og han er ked af at tale om det. Så vi repeterer, hvad Hans Erik Møller-Hansen tidligere har fortalt:

- Jo, det var mig, der fandt på reklamen "Godaw, jeg hedder Lars Larsen. Jeg har et godt tilbud til dig". Det var, da tv-reklamerne lige var indført på TV 2. Vi blev grinet ud af kolleger og konkurrenter for den reklame. De andre bureauer lavede små, kostbare og kunstfærdige reklamefilm ligesom i biograferne med en masse effekter, og så kom vi med sådan en bonderøvsannonce. Men vi holdt fast, har Hans Erik Møller-Hansen fortalt.

Annonce

De andre bureauer lavede små, kostbare og kunstfærdige reklamefilm, og så kom vi med sådan en bonderøvsannonce.

Hans Erik Møller-Hansen

Nye øjne

Forbindelsen mellem Lars Larsen og Hans Erik Møller-Hansen begyndte for længe siden.

Hans Erik Møller-Hansen var så heldig at få Gellerup Centret, der nu hedder City Vest, i Brabrand som en af sine første kunder. Her drev en mand ved navn Lars Larsen butikken "Minus Service" med sengetøj.

- Han blev både min kunde og gode ven. Det betød, at vi fik ham som kunde fra dag ét, da han i 1979 startede Jysk Sengetøjslager på Silkeborgvej i Aarhus, forklarer Hans Erik Møller-Hansen.

Siden var Lars Larsen hans alt dominerende kunde i 34 år og blev en væsentlig forudsætning for bureauets eksistens - lige indtil den dag, Reklame- og Marketing Butikken tabte Larsen som kunde til en konkurrent. På fire år mistede den al arbejdet hos Lars Larsens discountbutikker, fordi nye øjne skulle se på produkterne. Januar 2014 lukkede Hans Erik Møller-Hansen butikken.

I øvrigt stod han også bag Lars Larsens selvbiografi, der blev husstandsomdelt i 2,4 millioner eksemplarer i Danmark for nogle år siden.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
112

Pårørende til trafikdræbt er fundet

Læserbrev

Læserbrev: Lad centrene, der trækker borgerne i byen, blive i byen

Læserbrev: Indlægget “Lad der ikke gå sognepolitik i sagen” om Innovests husning af de kommunale arbejdspladser havde nogle gode pointer, der førte til den rigtige konklusion i et dilemma. Der savnes nogle tal på økonomien, og jeg kan betvivle, kommunalbestyrelsen har det vigtigste; det tabte skatteprovenu og følgeomkostningerne ved den mistede omsætning i detailhandelen. Butikkerne vil miste omsætning. Ikke blot til nabobyerne, men også til storcentrene i de større byer og til netbutikkerne udenfor kommunen. Det vil koste arbejdspladser, give tomme butikslejemål og tomhed i bymidten. Så på den måde et paradoks, når et erhvervscenter er omdrejningspunktet for at trække kunderne væk fra de små lokale erhvervsdrivende. Vi har jo lige fulgt kampen for købmanden i Stauning, og her er det så i større målestok. Du kan blot se til Esbjerg, hvad det har betydet i Kongensgade, at kontorer er flyttet på havnen. Og omvendt, hvad de gør i Billund for at trække folk til midtbyen. Så byrådet bør have det tabte skatteprovenu og følgeomkostningerne ved den mistede detailomsætning i kommunen med i ligningen. Det er ikke nok med en kort tilbagebetalingstid på investeringen i Excel-arket. Så jeg er enig med Jacob Agerbo i, at der ikke skal gå sognepolitik i sagen. For det handler ikke kun om finansiering og besparelser, men også om tabt detailhandel. Ikke “bare” i Skjern midtby. Men i kommunen. For der ingen garanti for, at omsætningen affødt af butiksdøden bliver i Skjern/Tarm, eller for den sags skyld i kommunen. Så derfor vedkommer det også borgerne udenfor Skjern ... Så herfra skal opfordringen lyde; lad centrene, der trækker borgerne i byen, blive i byen.

Skjern

Innovest II droppet: Byråd vil hellere renovere Skjerns gamle rådhus

Annonce