Ringkøbing

Lokal virksomhed har vokseværk

Charlotte Krog Kristensen købte virksomheden "Mulles hjemmeservice" den 1. september i år. Foto: Privat.

Lillian Jørgensen er overrasket over, hvor stor en succes hendes firma har haft det seneste år.

Ringkøbing: Lillian Jørgensen har altid været glad for at gøre rent og har tidligere arbejdet indenfor rengøringsbranchen.

I dag driver hun en privat dagpleje med sin mand, men i 2016 havde hun igennem en længere periode følt, at folk betalte for meget for at få gjort rent i deres hus.

I oktober samme år begyndte hun derfor at tilbyde billigere rengøring under navnet "Mulles hjemmeservice". Det fungerede sideløbende med jobbet som dagplejemor. Hovedreglen var, at rengøringen skulle foregå på gammeldags manér:

- Jeg ville tilbage til de gamle dyder, hvor vi står på stolene, kommer ind under sofaen og generelt gør vores arbejde grundigt. Det gør andre rengøringsvirksomheder også, men vi prøver samtidig at have mere tid hos vores kunder, siger stifteren af rengøringsfirmaet.

Udover grundig rengøring ville Lillian Jørgensen også give sig tid til at snakke med kunderne og på den måde opbygge et godt forhold. Især de ældre kan have meget på hjertet, forklarer hun.

- Vi giver os tid til at være ude hos kunderne og få en god snak med dem. Det betyder, at især flere ældre har valgt at gøre brug af Mulles hjemmeservice.

Rygtet om den nye rengøringsvirksomhed spredte sig hurtigt, og det seneste halve år har det taget fart.

Virksomheden har været i rivende udvikling det seneste år, og vi får hele tiden nye kunder.

Charlotte Krog Kristensen, ejer af Mulles hjemmeservice
Lillian Jørgensen grundlagde virksomheden "Mulles hjemmeservice", men solgte den videre 1. september i år. Foto: Privat.

Vokseværk

I dag har virksomheden 30 kunder fordelt i Ringkøbing-Skjern, Holstebro og Herning kommuner:

- Basen er i Ringkøbing, og størstedelen af kunderne kommer også fra Ringkøbing og omegn. Men det er da dejligt, at folk uden for kommunen også har hørt om firmaet, siger hun.

I foråret fik Lillian to ansatte i firmaet. Det skyldtes, at mængden af kunder havde vokset sig så stor, at Lillian ikke længere kunne klare opgaverne på egen hånd. Derfor stod hun overfor en svær beslutning:

- Virksomheden blev så stor til sidst, at jeg var nødt til at sælge eller lukke. Det var en svær beslutning, fordi jeg holder jo af kunderne. Det var dog den rigtige beslutning, og jeg har fundet en god afløser, forklarer Lillian.

Den rette køber

Charlotte Krog Kristensen havde blot arbejdet i Mulles hjemmeservice i halvanden måned, da Lillian meddelte, at hun var nødt til at sælge sin virksomhed.

Efter flere overvejelser frem og tilbage valgte Charlotte at købe virksomheden og drive den videre:

- Virksomheden har været i rivende udvikling det seneste år, og vi får hele tiden nye kunder. Det ville være ærgerligt, hvis den skulle lukke, og jeg valgte derfor at overtage efter Lillian, forklarer Charlotte.

Kort efter sin overtagelse valgte hun at ansætte endnu en medarbejder, så virksomheden kan nå ud til at alle sine kunder:

- Jeg har lige ansat en, som starter 1. oktober. Jeg overvejer dog allerede nu at ansætte en mere, fordi vi har så travlt, siger hun.

Det hele er stadig nyt for Charlotte, og selvom kalenderen har været booket op med aftaler fra mandag til fredag, siden hun overtog virksomheden, har hun nydt det.

Hun håber og tror på, at det seneste års udvikling kan fortsætte:

- Jeg håber og tror på, at virksomheden kan blive endnu større og få endnu flere ansatte og kunder, siger hun.

0/0
112

Ung mand tage uden kørekort tre gange - så røg bilen

Ringkøbing

Konfirmation i Ringkøbing Kirke, den 28. april klokken 10.00

112

Beredskabschef: Pas på med åben ild

Ringkøbing

Masja udgiver dogme-plade

112

Bilist undveg krondyr - men ramte vejtræ