Annonce
Hvide Sande

Katrine vandt både flotillens maskintelegraf og fotokonkurrencen

Michael Harmark overrækker Katrine Bjørg Mortensen maskintelegrafen. Foto Marinehjemmeværnet.
Travlt år for Marinehjemmeværnsflotille 126, der lige har holdt nytårsparole.

HVIDE SANDE/RINGKØBING: Man kan roligt sige, at de frivillige i Marinehjemmeværnsflotille 126 Hvide Sande-Ringkøbing har gjort en indsats til fordel for samfundet:

Mere end 10.000 timer er det blevet til i løbet af 2019, fortalte flotillechef Michael Harmark, da han til nytårsparolen forleden gjorde årets gang op.

- Disse timer er blandt andet brugt på uddannelse, øvelse, to søredningsopgaver, en assistance til skibsfarten, to patruljesejladser med Told, en patruljesejlads med politiet samt deltagelse i internationale øvelser, sagde han.

Michael Harmark takkede for det store engagement, og udtrykte håb om, at den gode stemning og det høje engagement kan fastholdes i 2020.

Efter spisningen blev der uddelt årstegn til tre frivillige. Lone Christensen og Simon Ali modtog begge et 10 års-tegn, mens Karsten Andersen fik et 20 års-tegn.

Endelig blev flotillens "Maskintelegraf" tildelt Katrine Bjørg Mortensen. Telegrafen uddeles til en god kammerat, der er vellidt af alle, er meget aktiv, både i flotillen og med funktionsuddannelse, har en mening om tingene, og altid er parat til at forelægge den på en god og positiv måde, arbejder målrettet i sin funktion i flotillen og altid er positiv, og har et godt humør.

Hun vandt i øvrigt også flotillens interne fotokonkurrence med et billede fra en af flotillens sejladser, hvor der blandt andet blev øvet nødror.

Annonce
Kartrine Bjørg Mortensens vinderbillede fra en af flotillens sejladser, hvor der blandt andet blev øvet nødrør.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Kære transportudvalg: Det er tid til handling på Rute 15

Læserbrev: I Ringkøbing-Skjern Kommune går det godt. Vi har en lav ledighed, erhvervsmæssig vækst - og vi har lige fået bekræftet, at vi er den foretrukne feriedestination for tyske turister i Danmark. Men vi risikerer, at udviklingen stopper, hvis Christiansborg ikke tager ansvar for hele Danmarks infrastruktur. I dag holder Folketingets Transportudvalg møde, og vi har fået 15 minutter til at forklare, hvorfor det er så presserende, at Rute 15 bliver udvidet til en 2+1 vej på strækningen mellem Herning og Ringkøbing. Rute 15 er en af kommunens vigtigste livslinjer til resten af landet. Men tæt trafik, dårlig sikkerhed og tung trafik af blandt andet store vindmølletransporter, mælketankbiler og landbrugsmaskiner sænker fremkommeligheden og gør det både farligt og vanskeligt at overhale. Vi har derfor brug for en bredere, bedre og mere farbar vej. På finansloven for 2019 blev der afsat penge til en såkaldt VVM-redegørelse. Nu har vi brug for, at der også afsættes de nødvendige midler, så arbejdet med at udvide Rute 15 kan gå i gang, så snart VVM-undersøgelsen er afsluttet. I Ringkøbing-Skjern Kommune viser vi år efter år, at vi er konkurrencedygtige og omstillingsparate. Vores virksomheder har landets højeste produktivitet, og vores BNP pr. indbygger er svimlende 23 procent højere end landsgennemsnittet. Men de positive resultater kommer ikke af sig selv. På Dansk Industris måling af erhvervsvenlighed ligger Ringkøbing-Skjern Kommune på en fortjent tredjeplads. Det er vi stolte over, men vi ved også godt, at det er en tredjeplads, som det bliver svært at fastholde i de kommende år. Ikke mindst fordi infrastrukturen trækker os ned i den samlede bedømmelse. I kategorien ”Infrastruktur” ligger vi på en sølle 79. plads ud af de 93 deltagende kommuner. Virksomhederne i kommunen er afhængige af fremkommeligheden på Rute 15, og derfor efterlyser de i høj grad også bedre infrastruktur for at kunne skabe flere arbejdspladser og endnu mere vækst. I fællesskab argumenterer vi for, at hele Danmark skal kobles på den nationale infrastruktur. Vi forlanger ikke motorveje eller hurtigtog, men vi er nødt til at insistere på, at de indfaldsveje, der skal sikre, at vi kan udnytte det store potentiale, der ligger i hele Danmark bliver prioriteret på Christiansborg. Det er dét, vi vil gøre, når vi mødes med Folketingets Transportudvalg i dag.

Annonce