Annonce
Sport

Katastrofal afslutning sender Magnussen uden for top-10

Mladen Antonov/Ritzau Scanpix

Kevin Magnussen sluttede som nummer 17 i Formel 1-løbet i Singapore, hvor han ellers længe lå i pointene.

En forfærdelig afslutning ødelagde Formel 1-grandprixet i Singapore for Kevin Magnussen (Haas) søndag.

Den danske racerkører lå længe til at få point helt oppe på ottendepladsen, men adskillige safetycars og en mindre skade på bilen gjorde forskellen for en hårdt kæmpende Magnussen, der sakkede bagud på de sidste omgange og i stedet for point sluttede sidst af de racere, der gennemførte.

Nede på sin 17.-plads nåede han dog at sætte dagens hurtigste omgangstid af alle i løbet, da kapløbet om VM-point definitivt var kørt for hans vedkommende.

Danskerens teamkollega Romain Grosjean sluttede som nummer 11.

Løbet blev vundet af Sebastian Vettel fra Ferrari, der også tog andenpladsen med Charles Leclerc bag rattet. Max Verstappen (Red Bull) blev treer.

Lewis Hamilton sluttede på fjerdepladsen i sin Mercedes og fører nu VM-regnskabet med 296 point foran teamkollega Valtteri Bottas med 231.

Ferraris Charles Leclerc og Sebastian Vettel, som nu har skaffet det italienske team tre grandprix-sejre i træk, har henholdsvis 200 og 194 point.

Bybanen i Singapore er smal med mange sving og er dermed svær at overhale på, så starten er ofte afgørende.

Og her fik Magnussen en fremragende en af slagsen. Efter første omgang var han rykket tre pladser frem fra sin startplacering som nummer 13 og op i pointene.

Kort efter måtte Renaults Nico Hülkenberg i pit på grund af et sammenstød med Carlos Sainz, og så var danskeren nummer ni.

Efter runden med pitstop var danskeren så helt oppe som nummer otte, og det så længe ud til, at han endelig kunne få point med til den tørstende konto. Det er blot sket tre gange tidligere i denne sæson.

Men flere safetycars undervejs i løbet ødelagde Magnussens flotte arbejde.

Han kunne melde om en pludselig opstået skade på frontvingen, tabte fart og fik på 52. af de 61 omgange besked på at lukke Grosjean forbi.

Franskmanden var på friskere dæk.

Danskerens racer var ved at være brugt op, og derfra røg han hurtigt helt bag af dansen.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Dagbladet mener: En flot økonomisk julegave til Skjern

Det er en flot julegave i utide, Skjern står til at modtage; en julegave, der på sigt kan komme til at betyde meget for byens - og hele kommunens - musikliv. I Dagbladet kan vi fortælle, at Realdania har givet arbejdsgruppen bag Remisen Skjern tilsagn om 850.000 kroner til at redde byens gamle remise. Målet er, at der i løbet af de næste år skal skabes et nyt spillested i det tidligere garageanlæg for tog. Og Realdania må virkelig tro på ideen; arbejdsgruppen havde kun søgt om 750.000 kroner, men fonden har valgt at lægge 100.000 kroner oven i, så nu har Remisen Skjern 850.000 kroner til at gå i gang med at sikre bygningens klimaskærm. Planen er at gå i gang med at tætne taget og lukke huller i murværket til foråret. Dermed ser der ud til, at den 100 år gamle bygning reddes, og det er godt af flere grunde. Remisen er et levende minde om den faktor, der mere end nogen anden har skabt Skjern - nemlig jernbanen. Det ville være sørgeligt, hvis den karakteristiske bygning skulle forsvinde. I Ringkøbing er der vist stadig en del, der ærgrer sig over, at det ikke lykkedes at redde Ørnhøjbanens gamle remise. Til gengæld er det så lykkedes at redde det gamle elektricitetsværk og gøre Generator til et spillested af betydning for hele kommunen. Mon ikke det også kan lade sig gøre i Skjern; Remisen har i alt fald de rammer, der skal til for at skabe et spændende kulturmødested midt i byen. Der er lang vej endnu, meget skal afklares, men med 850.000 kroner på bogen er projektets realisering kommet et vigtigt stykke længere; ikke mindst vil Realdanias donation give initiativtagerne endnu mere blod på tanden. I det hele taget er der grøde i miljøet omkring Vestjyllands traditionelle transport-rygrad, Længdebanen. I Tarm er man i fuld gang med forvandle den gamle stationsbygning til et kulturelt mødested, og i Ringkøbing arbejder man også med tilsvarende planer i den fredede stationsbygning. Til næste år er det i øvrigt 145 år siden, længdebanen åbnede for trafik. Et bedre bevis på dens fortsatte relevans end de forskellige kulturprojekter, der er på vej i dens uudnyttede bygninger, kan man ikke få.

Skjern

3F sammenligner overenskomster i omstridt sag: Fyldt med fejl, lyder kritikken fra Kristelig Arbejdsgiverforening

Annonce