Ringkøbing

Erhvervsfolk køber gammelt posthus: Vores ultimative drøm er et diskotek

Det er 90 år siden, at Ringkøbing blev beriget med denne store rødstensbygning på adressen Nørredige 1, hvor selskabet Ringkøbing Invest netop har købt domicilet af PostNord. Foto: Henrik H. Breum
Selskabet Ringkøbing Invest - der tæller Bjarke Hansen, Jan Jessen og Boy Boysen - har netop købt det gamle posthus på Nørredige i Ringkøbing. Her er der godt 1200 kvadratmeter fordelt på tre plan til rådighed.

Ringkøbing: Det kunne hedde 'Diskotek Posthuset', gæsterne kunne betale porto i stedet for entré, og i baren kunne de fastansatte bude servere stempelkaffe ...

- Vores ultimative drøm er at finde nogle, der vil lave et diskotek. Det, synes vi, at Ringkøbing mangler.

Sådan siger Boy Boysen, der sammen med to andre erhvervsfolk - Bjarke Hansen og Jan Jessen - netop har købt Ringkøbings gamle posthus ved siden af stationen på Nørredige.

De tre herrer bag selskabet Ringkøbing Invest har netop fået handlen på plads med PostNord, og som Boy Boysen udtrykker det, er det sket til 'en fornuftig pris.'

Købet er foretaget via Nordicals, og på mæglervirksomhedens hjemmeside er kontantprisen angivet til 2,3 millioner kroner, men det er ikke nødvendigvis den endelige salgspris.

Da Post Danmark i december 2015 satte ejendommen til salg, blev der forlangt 3,3 millioner kroner for nøglerne.

- Vi synes, at bygningen er fantastisk spændende. Hvis folk har idéer til, hvad huset kan bruges til, hører vi gerne om det, tilføjer Boy Boysen, der er direktør i Vestjysk Marketing.

Vores ultimative drøm er at finde nogle, der vil lave et diskotek. Det, synes vi, at Ringkøbing mangler

Boy Boysen, Ringkøbing Invest

I dialog med en lejer

Det tidligere posthusdomicil, der er opført i 1929 og om- og tilbygget for omkring 30 år siden, har et samlet areal på godt 1200 kvadratmeter fordelt på tre plan. Dertil kommer en kælder, og ifølge salgsmaterialet fra Nordicals er ejendommen 'generelt godt vedligeholdt.'

Der er en stribe p-pladser på matriklen, og ifølge Boy Boysen egner Nørredige 1 sig eksempelvis også til en stor butik eller et kontorlejemål:

- Potentialet er dér, og vi er åbne for alle muligheder. Vi er i dialog med den første lejer - blot på en lille del af det, så der kan sagtens være et diskotek også.

Boy Boysen tilføjer, at hans eget firma kan have interesse i at flytte, hvis der kan findes en lejer vil Vestjysk Marketings lokaler på St. Blichers Vej lige i nabolaget.

Ringkøbing Invest har gennem de seneste år også købt markante, lokale ejendomme som Rindumgaard og Brogaarden.

Bag opkøbene ligger et ønske om at fremme væksten i Ringkøbing ved at tilbyde gode kontor- og erhvervsfaciliteter til en husleje, der er til at betale.

0/0
Annonce
Ringkøbing-Skjern For abonnenter

Heinz Peters' søn blev reddet efter flere timer i vandet: - Det eneste, man føler i det øjeblik, er ren taknemmelighed

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Tarm

Færdiggørelse af cykelsti må vente til efter sommer: Nu skal broernes ben flyttes

Indland

Frivillige finder døde havfugle fyldt med plastik

Skjern For abonnenter

Cyklist om hullet cykelsti-projekt mellem Vostrup og Hemmet: Det er amatøragtigt

Læserbrev

Droner i Stauning Lufthavn? Det ville være som dræsinekørsel på Banedanmarks togstrækninger

Læserbrev: ”Velkommen ombord til byrådet, dette er kaptajn John G. Christensen, med ved roret har jeg direktøren for Stauning lufthavn. Dagens tur er en blindflyvning med mulighed for at se på luftkasteller”. Dettte kunne være den morsomme analogi til at vise, hvad politikerne bliver præsenteret for, når vi snakker om Stauning Lufthavn. Kaptajnen og co-piloten har nu siddet ved roret i henholdsvis 5 og knap 3 år, og hvad er der sket...? Alt personale er enten fyret, eller har søgt væk. At man overhovedet har kunnet finde nye folk, er mere held end forstand. Det nye personale har til gengæld ikke haft de fornødne kvalifikationer, hvilket har betydet, at man ikke har kunnet dække vagterne, og dermed måtte lukke for lufttrafiktjenesten. Dette har givet anledning til kritik fra trafikstyrelsen. Alt imens man har betalt fuld løn til en fyret medarbejder. Og kommunen står fortsat med en lufthavn som er totalt nedslidt og trafikunderlaget yderst sparsomt. Dilemmaet er, at hvis man lukker eller nedgraderer lufthavnen, lukker man også lufthavnens bedste og vel eneste aktiv – Benair, og dermed arbejdspladser som ikke flytter ind på gågaden. Benair er i sagens natur afhængig af, at der er en lufthavn til deres fly, og en vis form for lufttrafiktjeneste, med landingshjælpemidler for at sikre regulariteten. Opsætning af møller der vil påvirke lufthavnens indflyvning spøger fortsat, og for at afbøde det har det været på tale at installere et nyt landingssystem (ILS). Prisen vil være 11 millioner som skal afholdes af ejerne af møllerne. Men ILS-systemer nedlægges på andre lufthavne i Danmark og udlandet. Fremtiden er en GPS-baseret procedure. Ledelsen har altså arbejdet for at indføre et forældet system på en forældet lufthavn, hvilket selvfølgelig en glimrende løsning, hvis den skal bevares som et museum. Men enhver med kendskab til luftfart havde nok kigget fremad og arbejdet for en mere fremtidssikret løsning. GPS systemet kræver ingen vedligeholdelse, bruger ikke strøm og er fremtiden indenfor al navigation. Prisen ligger omkring 300.000 kroner. Samtidig plæderer ledelsen for en øget aktivitet af skoleflyvning. Stauning har haft masser af skoleflyvning, men de tider er forbi. At for eksempel MartinAir vil komme og benytte pladsen, vil aldrig give en aktivitet, der kan retfærdiggøre yderligere investeringer. Til slut vil man have droneaktiviteter ind på lufthavnen. Men er man i byrådet blevet informeret om konsekvenserne? Droner hører ikke til på en lufthavn, det er ren desperation fra ledelsens side. Droner hører til på, eller i nærheden, af et erhvervsområde. Når der er droner i luften, må der ikke være fly - og vice versa. Måske byrådet skulle tage på studietur til en anden hensygnende lufthavn, Odense, og høre, hvilke indtægter lufthavnen har på den konto. Husk også at besøge de tilbageværende flyfirmaer samme sted og høre deres mening om droneflyvning på en lufthavn. At tillade droneflyvning er, som hvis Banedanmark tillader dræsinekørsel på togstrækningerne. Inden lufthavnen mister opdriften med den nuværende ledelse, og ender som en bunke forvredet jern på en mark, var det måske på tide for byrådet at trække iltmaskerne på, så de kan begynde at tænke klart - og få en ny ledelse ind med erfaring inden for luftfart og tilknyttede erhverv hertil. Indrømmet.. det er ikke nemt, men lufthavnen kan slet ikke økonomisk bære direktørlønninger til ansatte, der ikke kan indgå i Lufttrafiktjenesten. Byrådet skulle måske i stedet lytte og hente ideer hos brugere, firmaer, foreninger og aktører, der i dag opererer på lufthavne, og måske også spørge tidligere ansatte!

Ringkøbing

Jobcenterchef efter kursændring i Hilde-sagen: Det sker, at der fremkommer nye oplysninger

Ringkøbing-Skjern For abonnenter

Testmøllesag i nye problemer: Skal finde 20 millioner til lovet lufthavnsudstyr

Ringkøbing

Se video af redning: 20-årig sejler reddet op ad vandet efter flere timer i fjorden

Ringkøbing

Hilde vandt: Kræftsyg kvindes sygedagpenge forlænges på ubestemt tid

Annonce