Annoncørbetalt indhold

Hvordan navigerer du i bureau-junglen?

Annonce

Dette indeholder sponsoreret indhold

Bureauer skyder frem over hele landet. Designbureauer, marketingbureauer, kommunikationsbureauer eller reklamebureauer har de fleste af os efterhånden vænnet os til. Nu begynder endnu mere specialiserede bureauer at skyde frem – nu kan du fx støde på nogen, der kalder sig selv SEO-bureau, Google-bureau eller lignende. Bureauer, som specialiserer sig i et af de mange ben, som de fleste andre virksomheder baserer deres virksomhed på. Er det så godt eller skidt, og hvad betyder det for dig som virksomhed, når du skal vælge samarbejdspartner?

I nedenstående vil vi kort forsøge at gennemgå strukturen i bureaubranchen samt komme med fordelene og ulemperne ved de brede og specialiserede bureauer. Lad os starte med strukturen.

Hvordan fungerer bureaubranchen?

I bund og grund fungerer den på samme måde som mere velkendte og old school brancher. Tag for eksempel byggebranchen. Her kender vi de store entreprenører. Det er deres navne, der står på de store bannere og flag, når byerne bygger nye store lejlighedskomplekser, hospitaler og andet infrastruktur. De kan ”det hele” og ja, er det er sandt for nogle af dem. Men mange af dem tager også mindre spillere ind, efter de har vundet et stort tilbud. De store entreprenørfirmaer vinder altså opgaverne på deres navn, størrelse og det faktum, at de kan det hele. Virkeligheden er bare, at de i mange tilfælde samarbejder med mindre specialister, da det er de, der færreste kan alt.

De mindre entreprenører kender du måske ikke så godt, eller du ved ikke, at de kan arbejde på så store projekter. Måske har du haft en VVS’er ude og ordne dit badeværelse, men du vidste ikke, han også arbejder på det nye supersygehus, der bliver bygget. Bureaubranchen fungerer meget på samme måde. Du kender de store spillere - det er dem, der vinder priser, har prestigefyldte samarbejder og ja, de er virkeligt dygtige. Men der findes også mange mindre firmaer, som kan de samme ting. De formår bare ikke at samle hele paletten, som de store spillere gør.

Hvad skal du så overveje ved bureau valg?

Først og fremmest skal du overveje, hvad du har behov for her og nu. Hvad er din situation? Hvis du kan finde ind til roden, hvad der er vigtigst for dig, så kan du tage en beslutning ud fra forholdsvis få tommelfingerregler.

  1. ”Jeg skal i gang, og jeg har brug for en hjemmeside og at blive synlig i mit lokalområde”. Så kan du med stor sandsynlig have stor glæde af at gå til et af de mindre bureauer. Fx et af dem, der måske kan lave en pakkeløsning på din hjemmeside og opsætte en Facebook-kampagne for dig. Her skal du have et bureau, der kan få dig i gang.
  2. ”Jeg har en etableret virksomhed med hjemmeside og en smule markedsføring, som jeg selv har bygget, og nu vil jeg gerne have en større andel”. Her skal du kigge efter et bureau, der kan slå på lidt flere tangenter. Du har brug for en sparringspartner, der kan hjælpe med at vælge de næste kanaler, du skal bruge. Altså har du brug for nogen, der har en bredere vifte og tør eje konsulentrollen. Her skal du have et bureau, du kan vokse med.
  3. ”Jeg har en veletableret virksomhed, vi gør allerede mange ting godt internt, men vi har brug for en sparringspartner, der kan sørge for, at vi ligger nummer 1 hele vejen rundt”. Her har du brug for de store drenge i klassen. Dem, der tænker helhed og måske ikke kun en platform. Du skal have nogen, der forstår holistisk forretning og ikke kun fx den online eller offline del.

Dette indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.