x
Annonce
Kurser & konferencer

Hotel Vejlefjord styrket som konferencecenter

Konferencegæster samlet foran Hotel Vejlefjord, der i de to seneste år har løftet omsætningen på forretningsområdet med 10 procent. Foto: Hotel Vejlefjord
Medarbejdernes fodaftryk har givet øget vækst inden for mødevirksomhed.

STOUBY: Når Hotel Vejlefjord genåbner efter viruskrisen, serveres der kage og champagne for hotellets cirka 150 ansatte. Og det er ikke bare i glæde over, at hotellet igen er i drift, og at der atter kan tjenes til dagen og vejen.

Det skal nemlig også fejres, at hotellet i den årlige MyImageKonference blandt landets møde- og konferencecentre har taget et gevaldigt hop fra 10. til 4. pladsen. Og det skyldes ifølge direktøren for Hotel Vejlefjord Flemming Jacobsen, der også er formand for Danske Konferencecentre, et langt, sejt træk og et stort engagement hos medarbejderne:

- Vi besluttede for tre år siden som Danmarks mest populære spahotel, at vi gerne ville have hverdagen fyldt med flere gæster. Derfor opgraderede vi vores mødelokaler og værelser. Vores hardware var lige som alle andres, så vi skulle nu have softwaren på plads, fortæller Flemming Jacobsen.

- Vi skulle finde den ekstra mil, vi skulle kunne gå de ekstra 10 procent i en travl hverdag. Vi fik hjælp af et eksternt firma, og vi kunne se, at vores generelle tilfredshedskurve steg. Vi er lidt af den gamle skole, så det handlede om de nære relationer; at være tæt på gæsterne. Vi lavede arrangementer rundt i landet og inviterede gæster, så de kunne se stedet.

- Mange, der booker konferencer, kommer aldrig herover, men nu kunne vi synliggøre det for dem. Steder, der ligger uden for alfarvej og i og omkring skøn natur er populære, for så falder der ro over folk, siger direktøren, der ikke som så mange andre oplever, at det er økologi og bæredygtighed, der optager konferencegæsterne mest.

- Næ, det, der bekymrer folk allermest, er, om projektorerne, mikrofonerne og i det hele taget logistikken fungerer. Vi skal skabe tryghed for vores gæster, og derfor er der en eller to faste folk i huset, man skal kontakte.

Annonce

MyImageKonference vindere 2020

Top 3 - Brand power
  1. Marienlyst Strandhotel
  2. Comwell Borupgaard, Snekkersten
  3. Rungstedgaard

  4. Hotel Vejlefjord

Top 3 - Kundetilfredshed

  1. Holckenhavn Slot, Nyborg
  2. Best Western Plus Hotel Svendborg
  3. Rungstedgaard

Kilde: Danske Konferencecentre

Stor vækst

Vejen mod toppen har dog ikke været uden bump for Hotel Vejlefjord.

- Vi kæmpede i årene 2012-15 for at overleve, og da vi havde fået ro på og fået skabt en fast platform at arbejde ud fra, fik vi overskud til at satse mere på konferencemarkedet. Omsætningen er siden steget – i 2018 løftede vi den med 10 procent, det samme gjorde vi i 2019, så vi har haft stor vækst, forklarer Flemming Jacobsen og fortsætter:

- Vi er rykket meget på et marked, hvor 60 procent af konferencerne finder sted i Københavnsområdet og hele 80 procent på Sjælland. Så det er rigtig flot. Og det skyldes ikke mindst medarbejderne, der blev taget med på råd. Det er dem, der har sat et fodaftryk. Og det har de stadig mulighed for.

- Vi har tavlemøder hver 14. dag, hvor både den yngste elev og den ældste kok tages med på råd og kan komme med ideer, slutter hoteldirektøren.

Kongesalen, der har udsigt til vandet, kan også bruges til konferencer. Foto: Hotel Vejlefjord
Værelse med udsigt. Hotellets værelser blev efter tre hårde år opgraderet. Foto: Hotel Vejlefjord
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Nødråb fra genbrugscontaineren: Nej tak til mugne bøger og hullede kufferter

Læserbrev: Hver eneste dag året rundt bliver den blå ”genbrugscontainer” på Genbrugspladsen i Ringkøbing tømt på skift af fire forskellige, velgørende organisationer her fra lokalområdet. Ringkøbinggarden er en af de fire, og vi har retten til at tømme containeren hver dag i april, august og december. Det betyder, at det i disse uger er os, det vil sige vores frivillige hjælpere, som hver eneste dag kommer forbi med en trailer for at tømme genbrugscontaineren og fragte alle de gode ting ud til vores loppe- og genbrugsbutik på Klostervej 110 i Kloster. Allerførst TAK. Vi er meget taknemmelige for alle de ting, I donerer, og som vi efterfølgende i genbrugsbutikken får konverteret til gode penge, der finansierer en stor del af driften af Ringkøbinggarden; herunder musikskoleundervisning, instrumenter, uniformer, rejser og andre gode oplevelser for vores børn og unge. Men nu kommer hjertesukket og nødråbet: Vi oplever her under Coronakrisen, hvor genbrugspladsen lige er genåbnet for private, at rigtig mange mennesker desværre også bruger den blå genbrugscontainer som en nem og hurtig måde at komme af med deres affald i stedet for selv at køre rundt i den lange kø på pladsen… I ”gamle dage” (før Covid-19) tog det os hver dag cirka halvanden time at tømme containeren og køre tingene væk. Men i denne uge og i sidste uge har vores frivillige hjælpere hver dag brugt minimum tre timer på først at sortere, og derefter køre rundt i den lange kø på pladsen for at aflevere alt det blandede affald de rigtige steder, inden vi kan begynde at håndtere de gode varer, som er egnede til at komme ind i vores loppe- og genbrugsbutik. Vi tager rigtigt gerne imod alle jeres GODE genbrugsting, men vi vil altså helst slippe for alt det, der er tydeligt usælgeligt; eksempelvis skæve cykler, skåret porcelæn, gennemblødte lænestole, knækkede grydeskeer, defekte legesager, ildelugtende tøj, hullede kufferter og mugne bøger. På gensyn derude på Genbrugspladsen - vi glæder os til at tømme containeren i resten af april måned.

Annonce