Annonce
Ringkøbing

Hjemmeplejen må vente lidt endnu på bedre forbindelser

Om det vil hjælpe hjemmeplejen at skifte mobiltelefoner er endnu uvist, men kommunen og Telenor har holdt møde om de ansattes dårlige forbindelser. Arkivfoto

De ansatte i den kommunale hjemmepleje slipper ikke af med de dårlige mobil- og computerforbindelser, når de kører rundt til borgerne, lige med det samme.

Ringkøbing-Skjern:Det lykkedes ikke at lave en snuptags-løsning, da Ringkøbing Skjern Kommune og Telenor i sidste uge mødtes for at diskutere hjemmeplejens store udfordringer med mobilforbindelserne.

Men ifølge kommunaldirektør Jens Peter Hegelund Jensen bliver der arbejdet på at løse problemerne.

- Vi havde et godt og konstruktivt møde og forventer at kunne melde mere ud i løbet af en måneds tid, siger han.

Hvilken løsning der er udsigt til, ønsker han ikke at komme ind på.

I sidste uge pegede mobil-sitet MereMobil.dk, at problemet formentlig er, at hjemmehjælperne er udstyret med gamle telefoner, som ikke kan gøre brug af det 4G-netværk, som et stort kommunalt mobiludbud ellers fik banet vejen for.

Det fik politikerne til at overveje at skifte teleselskab fra Telenor til TDC, som man forsøgsvis havde fået enkelte medarbejdere til af afprøve.

Andre kommuner, som også var en del af mobiludbuddet, har oplevet lignende problemer med mobilforbindelserne. Og her er telefonerne blevet skiftet til mere tidssvarende modeller. Men om en udskiftning af mobiltelefonerne bliver løsningen i Ringkøbing-Skjern, vil både kommunen og hjemmehjælperne altså blive klogere på i løbet af de kommende uger.

Vi havde et godt og konstruktivt møde, og forventer at kunne melde mere ud i løbet af en måneds tid

Jens Peter Hegelund Jensen, kommunaldirektør om mødet mellem kommunen og Telenor om dårlige mobilforbindelser for de ansatte i hjemmeplejen
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce