Annonce
Navne

Helen Patmore vil være virksomheders storyteller

Helen Patmore Marketing holder til på hjemmekontoret i Vedersø. Det har overrasket Helen, hvor meget støtte hun har fået fra Erhvervsrådet og andre iværksættere i Ringkøbing, og hun vil selv meget gerne hjælpe lokale aktiviteter godt i gang med gode råd om markedsføring. Foto: Jørgen Kirk
Før Helen Patmore flyttede til Vedersø, var hun blandt andet marketingchef for læderaccessories hos Ecco. Nu genstarter hun karrieren fra hjemmekontoret på Vesterhavsvej 57.

Vedersø: - Er der ikke fantastisk, at både min mand og jeg kan finde vores drømme-karrierejob i Vedersø? Hvem skulle have troet det?

Sådan siger Helen Patmore, der netop har lanceret firmaet Helen Patmore Marketing fra hjemmeadressen, Vesterhavsvej 57 i Vedersø.

Helen beskriver sig selv som "Globetrotter, Storyteller and Mother". Efter at have været fem år i Danmark, taler hun ret godt dansk. Bare ikke til professionel brug.

- Jeg taler lidt dansk, og forstår også dansk, så jeg kan bruge dansk ved læge og tandlæge og i mødregruppen, og i næste uger begynder jeg på et aftenkursus i intensiv dansk. Men som professionel brug til marketing er jeg bedst på engelsk. Man skal jo huske, at god markedsføring er en kunst, og det kræver, at man kender de små detaljer i sproget, siger Helen Patmore.

Helen Patmore har 15 års erfaring med markedsføring af både mindre og større internationale virksomhedere, og hun har allerede den første faste kunde i Helen Patmore Marketing. Foto: Jørgen Kirk

Danmark er sjette land

Helen Patmore flyttede til Vedersø for et par år siden, hvor hendes mand Alex Mason blev leder på efterskolen The International. Siden er Emily kommet til, og nu hvor hun er faldet godt til i dagplejen, er tiden kommet til næste skridt.

- Danmark er det sjette sted, hvor jeg har boet. Jeg blev født i England, og har også boet i Egypten, Congo, USA og Italien. Men på en måde er Danmark det vigtigste sted, for her var det et meget bevidst valg for os, at slå os ned - først i Ribe og nu i Vedersø. Det var også et bevist valg for os at få børn her, og nu er det et bevist valg, at jeg igen går i gang med marketing, mens Alex fortsætter som leder af The International. Et job - og en livsstil - som han er meget, meget glad for, siger Helen Patmore.

- Tænk sig. Vi bor et skønt sted, med gode, hjælpsomme naboer, i en skøn natur, som andre mennesker betaler for at besøge i deres ferier. Og tilmed er det muligt at arbejde med det, vi elsker. Jeg har oven i købet fået hjælp, som jeg slet ikke anede fandtes i form af støtte fra Ringkøbing-Skjern Erhvervsråd, hvor jeg deltager i flere netværk for iværksættere, siger Helen Patmore.

15 års erfaring

- Da Alex Mason blev ansat på The International, var Helen Patmore ansat som marketingchef for læderaccessories hos Ecco.

- Det var et job, som jeg var meget glad for, men i længden blev det for langt at køre fra Vedersø til Bredebro, så jeg vidste godt, at jeg skulle finde noget andet at lave, når min graviditet og barsel var ovre. Det var ikke nemt at træffe beslutningen om at begynde for mig selv. Men i den korte tid, jeg har været i gang, har jeg allerede fået én fast kunde, og jeg taler med flere andre mulige kunder. Det kunne måske godt være ensomt at sidde alene og løse marketingopgaver. Men den type markedsføring, som jeg tilbyder, kan kun lade sig gøre ved en tæt dialog med virksomheden, så det bliver aldrig ensomt, siger Helen Patmore.

- Jeg vil også kunne arbejde sammen med andre mindre marketingfirmaer, da jeg med mine 15 års baggrund i international markedsføring på engelsk, for både mindre og meget store virksomheder, måske kan tilbyde noget, de ikke kan, siger Helen Patmore.

Når hun skal fortælle om forskellene på markedsføring i London, hvor hun blandt andet arbejdede for en international butiksudlejer og en stor privat medlemsklub, hæfter hun sig ved, at det i Danmark er mere accepteret at fortælle om sit liv, sin kærlighed og sine børn.

- I Danmark er det mere legalt at tale om, at der skal være balance i ens arbejdsliv. Præcist, som vi har fundet det her i Vedersø. Men ellers er udgangspunktet for markedsføring og brand-building naturligvis det samme. Det handler om at komme ind til kernen og fortælle den gode historie om det produkt, man gerne vil sælge. Og jeg er en rigtig god storyteller, siger Helen Patmore.

Annonce
Forsiden netop nu

Mest læste

Læserbrev

Lad ikke besparelser ramme teatret: Teatret Om giver farve til kommunen

Læserbrev: Mon ikke de fleste læsere er klar over, at det ikke bliver nogen nem opgave for Byrådet at få balance i kommunens budget, og situationen bliver næppe mere tilfredsstillende af, at en uretfærdig fordeling af pengene imellem landets kommuner har nødvendiggjort besparelserne. I bestyrelsen for Teatret Om håber vi selvsagt, at besparelserne ikke rammer Teatret, så Teatret kan bevares, og så der er mulighed for også i 2022 at lave en festival for hele kommunen. Lige nu er vi så stolte af festivalen, som skabte så meget røre og opmærksomhed. Tak til de mange, som bidrog til festivalens succes. I min optik er der fem gode grunde til, at besparelserne ikke bør ramme Teatret Om: 1. Teatret Om er hele kommunens egnsteater. Teatret fortæller om de mennesker, der har boet i Naturens Rige, og mange af forestillingerne vækker opmærksomhed i hele Regionen. Teatret har fortalt om Mylius Erichsen, historier fra havet er fortalt gennem “Lighthouses”, og livet ved Bundsbæk Mølle har også været en ramme for teatret. 2. Teatret skaber opmærksomhed om Ringkøbing-Skjern Kommune både nationalt og internationalt. I forbindelse med Aarhus som Europas Kulturhovedstad i 2017 fik teatret en central rolle og var med til at gøre året til hele Regionens kulturbegivenhed. Teatret optræder i det hele taget mange forskellige steder både i Danmark og uden for landets grænser - og hver gang er det med til at manifestere Ringkøbing-Skjern Kommune som en stærk kulturkommune. 3. Teatret gør meget ud af at være synlig i hele kommunen. Vi har netop afviklet Ur-nat festivalen, og heldigvis har festivalen skabt opmærksomhed og begejstring rundt i hele kommunen. Det har været dejligt at opleve. Vi er stolte af at blive brugt, og vi er stolte af at være en del af Naturens Rige. Lige nu arbejder vi på at hjælpe med at formidle visionerne om Naturkraft - vi ser mange muligheder for samarbejde mellem Naturkraft og Teatret Om. 4. Ringkøbing-Skjern Kommune har et stærkt fritidsliv, som giver kommunen berettiget opmærksomhed i hele landet. Det kan man kun være stolt af. Men jeg synes også, at et mangfoldigt kulturliv er godt for kommunen. Et alsidigt kulturliv understøtter det gode liv i kommunen. Jeg synes, Teatret Om er en af hjørnestenene i kommunens levende kulturliv, og Teatret er med til at give kulturlivet farve. 5. Jeg synes Teatret Om giver overskud på kulturbalancen i kommunen. Men Teatret Om gavner også den økonomiske handelsbalance. Ganske vist betaler Ringkøbing-Skjern Kommune 1 million kroner i tilskud til Teatret Om. Det er mange penge. Men for hver krone, som kommunen giver, kommer der to kroner fra staten, og hertil kommer masser af indtægter fra fonde, salg af forestillinger og fra projekter. Det er mange penge, som på den måde flyder ind i kommunen og som skaber arbejdspladser til ni personer. Både tilskuddet og den kommunale bevilling til festivalen skaber aktivitet og udvikling i kommunen. Hver dag arbejdes der seriøst med en fortsat udvikling af teatret, så det gennem sine udtryksformer kan sætte sit præg på tidens aktuelle dagsordener. I al beskedenhed synes jeg, at Teatret Om på den måde har gjort et flot stykke arbejde for os alle sammen.

Annonce