Annonce
Sport

Haas-storsponsor skifter navn og topchef

John Sibley/Reuters
Rich Energy hedder nu Lightning Volt, og topchef William Storey er fortid i selskabet.

Energidrik-firmaet Rich Energy, der som storsponsor lægger navn til Kevin Magnussens Formel 1-hold, Rich Energy Haas F1 Team, går nu under navnet Lightning Volt.

Det skriver flere udenlandske motorsportsmedier, der henviser til papirer, der tirsdag er blevet indsendt til det britiske virksomhedsregister, Companies House.

Af dem fremgår det også, at topchef William Storey er blevet udskiftet med Matthew Bruce Kell. Samtidig ejer Storey heller ikke længere en kontrollerende andel af det firma, der altså nu hedder Lightning Volt - det gør Kell derimod.

Hvad alt dette betyder for selskabets Haas-sponsorat er endnu uvist. Formel 1-holdet er tirsdag aften ikke kommet med nogen udmelding.

Det lader dog til, at Haas forventer, at sponsoratet fortsætter. I weekenden sagde teamchef Günther Steiner således ifølge Ekstra Bladet, at den gruppe af folk, der ønskede at overtage Rich Energy, stadig vil poste penge i Formel 1-holdet.

Rich Energys omvæltning kommer efter en turbulent uge.

Sidste onsdag meddelte Rich Energy via sin Twitter-profil, at man med øjeblikkelig virkning stoppede som sponsor for Haas. Grunden var dårlige resultater på banen.

Men efterfølgende var både Haas og hovedsponsoren ude at sige, at historien var usand. Rich Energy oplyste ifølge TV2 Sport, at man havde fået sin Twitter-profil hacket.

Søndag beskyldte Rich Energy så Haas for at lyve og slog fast, at det ikke længere sponsorerede holdet.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
112

Frækt indbrud i Hvide Sande: Tyve stjal designermøbler for 110.000 kroner

Læserbrev

Udbud af ambulancekørsel: Den gode idé opstår i samarbejdet

Læserbrev: I løbet af januar tager Region Midtjylland vigtige skridt i retning af at fastlægge fremtidens ambulancekørsel, når der tages stilling til det kommende udbud af kørslen. Der er meget på spil i regionsrådets måde at skrue udbuddet sammen på: Grundlæggende spørgsmål om, hvilken pris og kvalitet borgerne kan få for skattekronerne i de kommende år, og mulighederne for at bruge offentlig-privat samarbejde som driver for innovation i den offentlige sektor. I disse år går en stor generation på pension med udsigt til at leve længere, og færre er tilbage til at forsørge flere. Lige som vi står overfor udfordringer med at få sundhedskronerne til at række, fordi folk lever længere, og flere får kroniske sygdomme. Der er med andre ord grundlag for at tænke nyt og bruge det store potentiale, der ligger i samarbejdet mellem sektorerne, til at få mere for pengene og levere ny og innovative løsninger. De gode ideer og intelligente løsninger på sundhedsområdet er allerede mange – og regionerne er grundlæggende gode til at række ud til offentlig-privat samarbejde i udviklingen af nye innovative teknologier og måder at løse sundhedsudfordringen på. Historisk gælder det også indenfor det akutte og det præhospitale område, hvor vi har set forsøg med el-køretøjer, kunstig intelligens, stabilisering eller færdigbehandling af KOL-patienter. Og mange nye tiltag er for længst implementeret, som for eksempel den elektroniske patientjournal, der optimerer patientforløbet, eller EKG taget allerede i ambulancen, som sikrer, at hjertepatienter kommer til det rigtige hospital. Langt flere bliver i dag hjulpet hurtigere og bedre, fordi den fælles innovation fungerer. Region Midt står overfor de kommende udbud på ambulanceområdet, og her har regionen gode muligheder for at stille krav i udbud til andet og mere end blot økonomien. Udbud bliver dermed en vej til at omsætte innovationen og de smarte løsninger hos leverandørerne til realitet til gavn for borgerne. Man behøver ikke se længere end til Norge, hvor flere kommuner gik sammen om at stille krav om CO2-neutrale byggepladser til leverandørerne i forbindelse med et stort fælles byggeri. På den måde kommer offentlige økonomiske muskler i spil og bliver en driver for innovationen. På samme måde har Region Midtjylland med udbuddet gode muligheder for at skubbe på innovation på sundhedsområdet til patienternes og borgernes fordel.

Annonce