Annonce
Sport

Haas-storsponsor skifter navn og topchef

John Sibley/Reuters
Rich Energy hedder nu Lightning Volt, og topchef William Storey er fortid i selskabet.

Energidrik-firmaet Rich Energy, der som storsponsor lægger navn til Kevin Magnussens Formel 1-hold, Rich Energy Haas F1 Team, går nu under navnet Lightning Volt.

Det skriver flere udenlandske motorsportsmedier, der henviser til papirer, der tirsdag er blevet indsendt til det britiske virksomhedsregister, Companies House.

Af dem fremgår det også, at topchef William Storey er blevet udskiftet med Matthew Bruce Kell. Samtidig ejer Storey heller ikke længere en kontrollerende andel af det firma, der altså nu hedder Lightning Volt - det gør Kell derimod.

Hvad alt dette betyder for selskabets Haas-sponsorat er endnu uvist. Formel 1-holdet er tirsdag aften ikke kommet med nogen udmelding.

Det lader dog til, at Haas forventer, at sponsoratet fortsætter. I weekenden sagde teamchef Günther Steiner således ifølge Ekstra Bladet, at den gruppe af folk, der ønskede at overtage Rich Energy, stadig vil poste penge i Formel 1-holdet.

Rich Energys omvæltning kommer efter en turbulent uge.

Sidste onsdag meddelte Rich Energy via sin Twitter-profil, at man med øjeblikkelig virkning stoppede som sponsor for Haas. Grunden var dårlige resultater på banen.

Men efterfølgende var både Haas og hovedsponsoren ude at sige, at historien var usand. Rich Energy oplyste ifølge TV2 Sport, at man havde fået sin Twitter-profil hacket.

Søndag beskyldte Rich Energy så Haas for at lyve og slog fast, at det ikke længere sponsorerede holdet.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Skjern

Julehjælpen rykker ud i de næste uger

Læserbrev

Læserbrev: Lad centrene, der trækker borgerne i byen, blive i byen

Læserbrev: Indlægget “Lad der ikke gå sognepolitik i sagen” om Innovests husning af de kommunale arbejdspladser havde nogle gode pointer, der førte til den rigtige konklusion i et dilemma. Der savnes nogle tal på økonomien, og jeg kan betvivle, kommunalbestyrelsen har det vigtigste; det tabte skatteprovenu og følgeomkostningerne ved den mistede omsætning i detailhandelen. Butikkerne vil miste omsætning. Ikke blot til nabobyerne, men også til storcentrene i de større byer og til netbutikkerne udenfor kommunen. Det vil koste arbejdspladser, give tomme butikslejemål og tomhed i bymidten. Så på den måde et paradoks, når et erhvervscenter er omdrejningspunktet for at trække kunderne væk fra de små lokale erhvervsdrivende. Vi har jo lige fulgt kampen for købmanden i Stauning, og her er det så i større målestok. Du kan blot se til Esbjerg, hvad det har betydet i Kongensgade, at kontorer er flyttet på havnen. Og omvendt, hvad de gør i Billund for at trække folk til midtbyen. Så byrådet bør have det tabte skatteprovenu og følgeomkostningerne ved den mistede detailomsætning i kommunen med i ligningen. Det er ikke nok med en kort tilbagebetalingstid på investeringen i Excel-arket. Så jeg er enig med Jacob Agerbo i, at der ikke skal gå sognepolitik i sagen. For det handler ikke kun om finansiering og besparelser, men også om tabt detailhandel. Ikke “bare” i Skjern midtby. Men i kommunen. For der ingen garanti for, at omsætningen affødt af butiksdøden bliver i Skjern/Tarm, eller for den sags skyld i kommunen. Så derfor vedkommer det også borgerne udenfor Skjern ... Så herfra skal opfordringen lyde; lad centrene, der trækker borgerne i byen, blive i byen.

112

Hvide Sande-fiskere reddet fra brændende kutter

Annonce