x
Annonce
Ringkøbing-Skjern

Gratis inspiration: Sådan skaber du salg i disse corona-tider

Gaderne er tomme i disse dage. Foto: Søren Palmelund
Tilmelding sker på mail, og der er plads til 80 deltagere.

Ringkøbing-Skjern: Ringkøbing-Fjord Handelsråd er klar med et gratis webinar til kommunens detailbutikker mandag 23. marts 2020 kl. 11.

Casper Edens fra RetailVækst vil fortælle, hvordan man kan omstille sin butik til at skabe salg gennem digitale medier i disse Corona-tider, hvor butikker og gågader er næsten mennesketomme.

Helt konkret får butikkerne en række værktøjer til, hvordan de sociale medier kan bruges til at holde kontakten til kunderne, servicere dem samt fortsat sælge nogle af butikkens varer. Casper Edens viser endvidere konkrete eksempler på, hvor og hvordan det er lykkes.

- Mange danskere - og dermed butikkernes kunder - har rigtig god tid lige nu. De bruger mere tid på de sociale medier end normalt. Det kan vi bruge konstruktivt, siger Lise Mejlhede Kjeldbjerg direktør for Ringkøbing-Fjord Handelsråd i en pressemeddelelse og fortsætter:

- Både for at styrke salget, som butikkerne har mere brug for end nogensinde før, men også for at holde kontakten og dialogen med kunderne. Alle vil jo gerne have en hilsen, se de nye forårsvarer eller måske lære personalet i butikken lidt mere at hende.

Man tilmelder sig ved at sende en mail til mmk@ucrs.dk. Der er plads til 80 deltagere, og som nævnt er det gratis og henvender sig til alle butikker og virksomheder i kommunen, der gerne vil have input til, hvordan man kan bruge de sociale medier til at skabe salg.

Kan man ikke på mandag kl. 11 kan man stadig tilmelde sig og få eftersendt videoen.

Annonce

En del af et større projekt

Kurset er et led i projekt ”Uddannelse på Gadeplan og i Cyperspace”, som præsenterer en række forskellige kurser og informationsmøder frem til sommer.

- Som så meget andet har vi været nødt til at omstille os. Det er ikke på nuværende tidspunkt muligt at samle folk til et fysisk kursus, så nu prøver vi digitalt. Er det en succes kommer vi gerne med flere digitale tilbud i den kommende tid, lyder det fra Lise Mejlhede Kjeldbjerg.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Corona. Vi skal bruge de danske oplevelser som aldrig før

Læserbrev: I Danmark har vi gennem de seneste ti år bygget et fantastisk turismeprodukt op med et meget bredt udbud af restauranter i alle prisklasser, som gør, at man kan spise kvalitetspizza og gourmetburgere den ene dag og på Michelinrestaurant den næste. Man kan vælge at bo på et nyistandsat vandrerhjem eller på et femstjernet luksushotel. Kort sagt er der masser af oplevelser til enhver smag. Men alle virksomhederne i erhvervet er hårdt ramt af COVID-19-virussen, og vil vi fortsat have et spændende og differentieret oplevelsesudbud i Danmark, så har vi alle et ansvar. Et ansvar for at støtte de danske restauranter, cafeer, forlystelsesparker og øvrige oplevelsesvirksomheder for at bidrage til deres overlevelse. De første konkurser fra hotel- og restauranterhvervet er begyndt at tikke ind. Desværre kommer der flere. Mange flere. Regeringen har allerede gjort meget, og det har danskerne også. Nogle restauranter og hoteller har satset på takeaway gennem krisen, og mange fortæller om kolossal opbakning fra nærmiljøet. Netop denne følelse må vi ikke glemme, når Danmark igen åbner. For behovet for støtte til de lokale virksomheder vil bestå. Denne krise forsvinder ikke igen med det samme. Erfaringer fra tidligere kriser viser, at det vil tage turisme- og oplevelseserhvervet flere år at komme tilbage til det tidligere niveau. Måske kommer turisterne igen - men hvornår? De senere år er turisterne kommet rejsende hertil fra hele verden for at tage del i den danske hygge og se på dansk kultur og design. De lægger 55 milliarder kroner om året. Penge, som bidrager til et stærkt turisterhver, vi som danskere også får mulighed for at nyde. Men når forbruget fra udenlandske turister forsvinder, er der ekstraordinært brug for, at vi selv støtter op. Vi kan ikke forvente, at udenlandske turister og forretningsrejsende med det samme igen strømmer til landet. Og selvom vi danskere kan ikke dække hele deres forbrug, så kan vi bidrage flere steder. Dette forår har mange været nødsaget til at aflyse runde fødselsdage, konfirmationer, bryllupper og andre store mærkedage, der skulle være fejret på hoteller, kroer og restauranter. Forhåbentlig kan disse fejringer gennemføres på et senere tidspunkt. Og måske kan en del af feriebudgettet, der var afsat til en tur til Østen eller Middelhavet i stedet bruges på ophold langs de danske kyster og til at nyde et fantastiske måltider på landets restauranter. Støtter vi ikke erhvervets virksomheder i dag, har vi dem måske ikke i morgen. Det vil være en skam, for turismeproduktet i Danmark er vokset med innovative ideer og spændende nye projekter, som skaber arbejdspladser, omsætning og vækst i hele Danmark. I år er året, hvor ‘Staycation’ får en helt anden betydning. Det er nemlig dét, der kan være med til at sikre turismeerhvervets overlevelse.

Annonce