Annonce
Sport

Fuglsang fik ikke testet bjergben: Spild af god stigning

Jeff Pachoud/Ritzau Scanpix
Hverken Jakob Fuglsang eller andre af favoritterne rørte på sig på den første bjergetape i Pyrenæerne.

"Been there, done that", lød det fra Jakob Fuglsang til holdkammeraten Pello Bilbao, efter at spanieren blev slået af Simon Yates i opløbet i Bagnères-de-Bigorre på 12. etape af Tour de France.

For seks år siden var danskeren i en lignende situation mod Dan Martin i selv samme målby og måtte se sig besejret, efter at duoen var stukket af fra favoritfeltet på sidste stigning.

Tilsvarende initiativ så man hverken hos Fuglsang eller de øvrige klassementfolk på torsdagens etape, hvor et udbrud tidligt kørte væk og holdt til mål.

- Det var nærmest spild af god stigning, men sådan er det engang imellem, siger Fuglsang.

Etapens sidste halvdel indeholdt de to kategori 1-stigninger Col de Peyresourde og Hourquette d'Ancizan. Men ingen af de store navne valgte at røre på sig.

- Vi kørte forholdsvis stille i et kæmpestort felt, så det er svært for mig at sige, hvordan benene havde været, hvis der var blevet lukket helt op, siger Fuglsang.

Dermed endte den første - og letteste - etape i Pyrenæerne med status quo, hvilket giver Fuglsang en dag mindre til at lukke hullet op til rivalerne foran i klassementet.

Han er dog ikke specielt overrasket over etapens udvikling.

- Nej, det var lidt som ventet med så lang en nedkørsel til sidst og modvind. Det var ventet, at udbruddet ville tage sejren.

- Og ja. Der kommer heldigvis flere bjergetaper, og nogle af dem er rigtig hårde og slutter opad. Så der skal nok komme noget aktion, siger Jakob Fuglsang.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Kultur For abonnenter

Krig og nye gæster påvirker hverdagen på Badehotellet: Sæson 7 balancerer fermt mellem feelgood og mere alvorsfulde takter

Læserbrev

En ommer: Lad dog Skjern Produktforretning få lov at udvide

Læserbrev: Hvad er det, teknik og miljøudvalget spænder ben for? I disse grønne omstillingstider, endelig er der en virksomhed, der vil vækste, som I så vil bremse. Hvorfor kan produktforretningen ikke få lov at udvide med en ny hal? Jeg forstår da godt dit synspunkt, John Christensen, med at det er træls, at man har investeret i industrigrunde, som ikke er i brug. Det kunne ellers blive et flot syn med 4-6 meter høje rustne metalskrot-bunker i Skjern industrikvarter, har I tænkt på dette? Hvad så, hvis Ådum autoophug og Ringkøbing autoophug også vil udvide? Så skal de jo også flytte ind i industrikvarteret, som jo så snart ville blive for lille, men fantastisk farvestrålende at se på. Nej prøv for en gangs skyld ikke at se på kroner og øre, men brug den fornuftige del af hovedet. Er der nogle, der kan finde bedre placeringer til disse industrier end der, hvor de nu ligger? Hvem generes af Skjern produkthandel, hvor den er i dag? Jeg har læst om en tidligere miljømedarbejder ved kommunen, at der aldrig har været problemer med miljøet, så hvorfor prøve at tvinge dem til at flytte. Måske ud af kommunen, og væk er både arbejdspladser og skattekronerne. Men det har I jo prøvet før med HV transport i Hover. Synes I, det var en god ide? Hvor mange arbejdspladser og skattekroner kostede det? At man kan fejle én gang er da ikke ensbetydende med, at kommunen skal blive ved med dette. Jeg tror ikke, der er ret mange, som kører forbi Ringkøbingvej 17, der er klar over, hvad der ligger fantastisk flot gemt bag beplantede jordvolde og træer, nej lad blot dem udvide, hvis de har brug for dette. Måske til et par nye medarbejdere, som så kunne betale skat i kommunen. Og det kunne måske også være tænkeligt, at virksomheden også kunne lave mere overskud, som så kunne komme kommunekassen til gode. Det ville i hvert fald ikke ske, hvis den skulle flytte til industrikvarteret. Det er en ommer, teknik og miljøudvalg. Brug den fornuftige del af hovedet denne gang.

Annonce