Annonce
Sport

Frikast forhindrede Damgaard i at udligne: Jeg er rasende

Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
Danmarks håndboldherrer havde mulighed for at udligne til sidst i EM-kampen mod Island, som vandt 31-30.

De danske håndboldherrer tabte lørdag aften 30-31 til Island i en yderste dramatisk EM-åbningskamp, hvor Danmark i sidste sekund stod med muligheden for at få det ene point med hjem.

Da uret nærmede sig de 60 minutter blev bagspilleren Michael Damgaard spillet fri af Mikkel Hansen, men inden Damgaard nåede at sende sit skud mod mål, fløjtede dommerne for frikast til Mikkel Hansen, mens tiden løb ud.

Det mødte store protester fra de danske spillere, og efter kampen var det også en utilfreds Damgaard, der ærgrede sig over det danske nederlag.

- Jeg står og bobler lige nu og er rasende, siger han.

Det er dog ikke dommernes afgørelse, der alene gør bagspilleren vred.

- Vi må kigge indad over 60 minutter. Det skal ikke være de små situationer, der afgør, om vi vinder til sidst.

- Men selvfølgelig ville jeg gerne have haft muligheden for at score til sidst, siger han.

Den burde han også have fået, hvis man spørger den danske landstræner Nikolaj Jacobsen, der ikke mener, at der burde være fløjtet frikast.

- Den sidste kendelse, hvor der blev fløjtet på Mikkel, var der ikke skridt eller noget som helst. Spillet skulle bare fortsætte. Vi manglede marginalerne, og vi manglede de marginale kendelser. Dem ramte vi ikke i dag, siger han.

Stregspiller René Toft Hansen er enig i, at de små marginaler blev afgørende i lørdagens opgør, men han retter pilen direkte mod det danske forsvar.

- Det er ikke dommerne, der er skyld i noget som helst i dag. Island scorede 31 mål, og det er simpelthen for mange. Det er ikke dommernes skyld, siger René Toft.

Nederlaget betyder, at Danmark er uden point i gruppe E, hvor både Island og Ungarn har to point.

Ungarerne, der tidligere lørdag vandt over Rusland, venter mandag, mens Danmark møder russerne onsdag i den sidste kamp i det indledende gruppespil.

De to bedste hold går videre til mellemrunden.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Ringkøbing-Skjern

Kommunalforsker: Der kan være tale om inhabilitet i Ørskov-sag

Læserbrev

Kære transportudvalg: Det er tid til handling på Rute 15

Læserbrev: I Ringkøbing-Skjern Kommune går det godt. Vi har en lav ledighed, erhvervsmæssig vækst - og vi har lige fået bekræftet, at vi er den foretrukne feriedestination for tyske turister i Danmark. Men vi risikerer, at udviklingen stopper, hvis Christiansborg ikke tager ansvar for hele Danmarks infrastruktur. I dag holder Folketingets Transportudvalg møde, og vi har fået 15 minutter til at forklare, hvorfor det er så presserende, at Rute 15 bliver udvidet til en 2+1 vej på strækningen mellem Herning og Ringkøbing. Rute 15 er en af kommunens vigtigste livslinjer til resten af landet. Men tæt trafik, dårlig sikkerhed og tung trafik af blandt andet store vindmølletransporter, mælketankbiler og landbrugsmaskiner sænker fremkommeligheden og gør det både farligt og vanskeligt at overhale. Vi har derfor brug for en bredere, bedre og mere farbar vej. På finansloven for 2019 blev der afsat penge til en såkaldt VVM-redegørelse. Nu har vi brug for, at der også afsættes de nødvendige midler, så arbejdet med at udvide Rute 15 kan gå i gang, så snart VVM-undersøgelsen er afsluttet. I Ringkøbing-Skjern Kommune viser vi år efter år, at vi er konkurrencedygtige og omstillingsparate. Vores virksomheder har landets højeste produktivitet, og vores BNP pr. indbygger er svimlende 23 procent højere end landsgennemsnittet. Men de positive resultater kommer ikke af sig selv. På Dansk Industris måling af erhvervsvenlighed ligger Ringkøbing-Skjern Kommune på en fortjent tredjeplads. Det er vi stolte over, men vi ved også godt, at det er en tredjeplads, som det bliver svært at fastholde i de kommende år. Ikke mindst fordi infrastrukturen trækker os ned i den samlede bedømmelse. I kategorien ”Infrastruktur” ligger vi på en sølle 79. plads ud af de 93 deltagende kommuner. Virksomhederne i kommunen er afhængige af fremkommeligheden på Rute 15, og derfor efterlyser de i høj grad også bedre infrastruktur for at kunne skabe flere arbejdspladser og endnu mere vækst. I fællesskab argumenterer vi for, at hele Danmark skal kobles på den nationale infrastruktur. Vi forlanger ikke motorveje eller hurtigtog, men vi er nødt til at insistere på, at de indfaldsveje, der skal sikre, at vi kan udnytte det store potentiale, der ligger i hele Danmark bliver prioriteret på Christiansborg. Det er dét, vi vil gøre, når vi mødes med Folketingets Transportudvalg i dag.

Annonce