Indland

Fire meninger om radioudbuddet

Jesper Rosener, adm. direktør for Jysk Fynsker Medier. Arkivfoto: Birgitte Carol Heiberg

Jesper Rosener, adm. direktør i Jysk Fynske Medier

- Vi ser udbuddet som en stor mulighed for at give Danmark en radiokanal, der er forankret i provinsen, og som kan udnytte de lokale og regionale mediehuses store redaktionelle styrke til at bidrage med nyheder, debatter og arrangementer for hele landet. Samtidig er vi flere med erfaring i at drive radio. Ydermere ser vi meget positivt på opbakningen fra JP/Politikens Hus.

Alex Nielsen, adm. direktør og ansv. chefredaktør hos Herning Folkeblad

- Det er endnu et stærkt signal om, at vi i de regionale og lokale medier forstår at samarbejde og løfte i flok. Udover JFM var ingen af os hver for sig i stand til at løfte en sådan opgave, og vi ved, at der er politiske øjne, der bemærker, at vi byder os til, når så store muligheder åbner sig i det danske medielandskab.

Jens Nicolaisen, adm. direktør hos Sjællandske Medier

- Vi ser en stor styrke i, at lokale mediehuse går sammen om den opgave, som vi ville have meget svært ved at løfte selv. Sjællandske Medier dækker hvert hjørne af Sjælland, og vi ser spændende muligheder i, at vi fremover i højere grad også kan lade den sjællandske stemme komme til orde i et radiosamarbejde på tværs af flere mediehuse.

Jacob Nybroe, ansv. chefredaktør for Morgenavisen Jyllands-Posten

Jeg synes, at det er fantastisk, og det er en hensigtserklæring, som vi støtter fuldt ud. Det vil sikre en stemme til Vestdanmark, hvor vi vil kunne levere med indhold til det nationale, og det ser vi positivt på at kunne gøre med radio. Vi håber, at det går stærkt med en godkendelse, og som underleverandør skal vi nok nå det.

Alex Nielsen, adm. direktør og ansv. chefredaktør hos Herning Folkeblad. Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
0/0
Indland

Paludan når stort arabisk medie i kritisk historie

Tophistorier